![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Bron
His former Harvard Business School professor recalls George W. Bush not just as a terrible student but as spoiled, loutish and a pathological liar. For 25 years, Yoshi Tsurumi, one of George W. Bush's professors at Harvard Business School, was content with his green-card status as a permanent legal resident of the United States. But Bush's ascension to the presidency in 2001 prompted the Japanese native to secure his American citizenship. The reason: to be able to speak out with the full authority of citizenship about why he believes Bush lacks the character and intellect to lead the world's oldest and most powerful democracy. "I don't remember all the students in detail unless I'm prompted by something," Tsurumi said in a telephone interview Wednesday. "But I always remember two types of students. One is the very excellent student, the type as a professor you feel honored to be working with. Someone with strong social values, compassion and intellect -- the very rare person you never forget. And then you remember students like George Bush, those who are totally the opposite." Google maar eens op Yoshi Tsurumi en Bush.... een eye-opener. Wie dinsdag en woensdag ook naar Canvas heeft gekeken die heeft toch ook door wat voor iemand Bush is? Volgens mij moet je doof, blind en stom tegelijk zijn om Bush een geschikte president te vinden. Kerry heeft een veel indrukwekkender 'record' dan Bush ooit bij mekaar kan sprokkelen. En die man zou nog 4 jaar krijgen van sommigen, om de wereld nog verder om zeep te helpen?
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja, en toch is er nog een heel groot deel van het Amerikaanse kiespubliek die in deze megalomane gek gelooft... Het is godgeklaagd!
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is angstaanjagend te moeten vaststellen hoe weinig mensen zich afvragen waar de VRT nu het geld haalt om met een ongekende 'journalisten'ploeg in de VS aanwezig te zijn... Aan de VS-verkiezingen wordt VEEL MEER BELANG gehecht als aan onze eigen federale en.of gewestverkiezeingen... Duizendmaal meer dan aan de Europeseverkiezingen.... Nogal een geluk dat iedereen weet dat de opgestuurde 'verslaggevers' 'neutraal' ![]() Waarom stellen zich zo weinig de mensen zich de vraag 'WAAROM'??? ![]() Moet er nog zand zijn? Laatst gewijzigd door Chipie : 29 oktober 2004 om 14:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
En de andere reportages waren eveneens van Amerikaanse makelij, de getuigenissen daar en aangetoonde feiten liegen evenmin. Canvas zond ze uit, heeft ze niet gemaakt ![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#7 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Iedereen komt in z'n leven mensen tegen die hem graag hebben, en niet graag hebben. In het geval van presidentskandidaten komen die mensen nogal vaak eens aan bod om hun zegje te doen. Ik kijk liever naar prestaties.
![]() |
#8 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Woensdag was er bvb een uitzending van " Het derde oog", een documentaire van Tom Koch over de twee kandidaten. Een ernstig, sereen en objectief beeld werd geschetst van zowel Bush als Kerry. Familieleden ,medewerkers en vrienden van beide kanditaten werden aan het woord gelaten. Dus geen anti-Bush of anti-Kerry slogans, maar integere verslaggeving. En weet je waaraan ik direct moest denken? Door beide kanditaten hun positieve aspecten in de verf te zetten, ipv steeds op de ander te kakken, heb ik een veel positiever beeld van Bush gekregen dan ik tot nu toe had. Dus waarom 90% van de campagne toespitsen op de andere kanditaat in een slechtdaglicht te stellen? Het kan dus ook anders. Zo zou het volgens mij dus moeten zijn; spreek over uw eigen capaciteiten, welke dingen je wil verwezenlijken enzo, en zwijg gewoon over de andere kandidaat. Veel interessanter en volgens mij ook veel doeltreffender dan altijd met slijk te gooien naar je tegenstander. Volgens mij gaat Kerry de verkiezing verliezen en wel hierom; hij heeft zich laten verleiden door dezelfde tactieken in z'n campagne te gebruiken als Bush, namelijk op de man spelen, maar Bush z'n hele entourage is veel beter thuis in dit soort spelletjes. Mocht hij van in het begin verzaakt hebben aan deze persoonlijke oorlog en openlijk verklaard hebben dat hij niet zou meedoen aan het systematisch afbreken van de andere kanditaat, had hij volgens mij veel meer kans gemaakt te winnen.
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#11 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Eerlijk gezegd, ik heb zelfs die programma's niet gezien ![]() Het feit dat het Amerikaanse reportages waren, wil nog niet zeggen dat ze objectief zijn (alleszins anti-Bush, wat U zelf uitbundig beschrijft)... Pro-Bush programma's (of gewoon neutrale) komen toch niet aan bod ![]() Citaat:
![]() Citaat:
Die reportages van de VRT gaan daar bovendien geen bal kunnen aan veranderen... Citaat:
Waar ik wel problemen mee heb dat is dat er in Europa een anti-Amerika-sfeer is/wordt gecreëerd... Bij de meesten (o.a. ook op dit forum) gaat het al lang niet meer om Bush of Irak... Zelfs na de verkiezing van Kerry, gaan we hier na enkele weken hetzelfde scenario zien... [size=6]Wedden? ![]() ![]() Laat ons hopen dat één van deze twee de nieuwe president wordt... in het belang van onze vrijheid en welvaart ![]() Laatst gewijzigd door Chipie : 29 oktober 2004 om 19:56. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
voor meer uitleg : www.electoral-vote.com
![]() |
![]() |
#13 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#14 | |||||||
Minister-President
|
![]() Hallo Chipie,
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Ik heb kritiek op alle 3 deze zaken maar ben geen anti-semiet, noch heb ik een probleem met onze allochtone medemensen en ik ben niet anti-Amerika. Enkele jaren geleden had een relatie met iemand van de VS en was bijna ginder gaan wonen... dus... ![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#15 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens Laatst gewijzigd door driewerf : 30 oktober 2004 om 00:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() tja, Amerika. Het land waar iedereen bang heeft. In de zomer heb ik op de bus van Santa Monica naar Venice beach iemand gesprokendie voor Bush stemde. Zijn argument was dat Bush iets deed om het land te verdedigen, door saddam op te ruimen die ieder moment een massavernietegingswapen op de VS kon gooien (of hun vrienden).
Terwijl ge in Europa op tv hoorde dat er niks werd gevonden in Irak, niets daarover in de states op gewoon nieuwsbericht. Nuja, ik weet niet of Kerry zoveel beter is..... Allemaal 1 pot nat. Ik had liever Al Gore aan de macht gezien 4 jaar geleden.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
![]() |