Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

Discussietools
Oud 15 juni 2016, 22:57   #1
Chapiro
Provinciaal Statenlid

Chapiro's schermafbeelding

Standaard Politie belgie gewaarschuwd voor nieuwe terreurcel

De Belgische autoriteiten hebben informatie ontvangen over drie doelwitten in het land van een nieuwe terreurcel die op dit moment onderweg zou zijn naar Europa. De dreiging zet de veiligheidsdiensten op scherp: de korpchef in Brussel heeft alle agenten opgedragen hun wapen mee naar huis nemen.

http://www.ad.nl/nieuws/politie-belg...rcel~a22efdf4/

Hoop dat ze die rat op tijd in de kraag vatten.
Oud 15 juni 2016, 23:02   #2
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Enig idee welke juist?
Oud 16 juni 2016, 07:32   #3
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chapiro Bekijk bericht
De Belgische autoriteiten hebben informatie ontvangen over drie doelwitten in het land van een nieuwe terreurcel die op dit moment onderweg zou zijn naar Europa. De dreiging zet de veiligheidsdiensten op scherp: de korpchef in Brussel heeft alle agenten opgedragen hun wapen mee naar huis nemen.

http://www.ad.nl/nieuws/politie-belg...rcel~a22efdf4/

Hoop dat ze die rat op tijd in de kraag vatten.
Men stelt voor dat ze, de flikken, ook hun wapen zouden dragen als ze in hun vrije tijd bv naar de winkel zouden gaan. Mogen wij dat dan ook? Of moet "de burger" zich niet tegen terroristen kunnen verdedigen? Die mogen neergestoken/afgemaakt worden?
Skobelev is nu online  
Oud 16 juni 2016, 07:33   #4
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Enig idee welke juist?
City2, een McDonald's-filiaal en een politiecommissariaat werden genoemd als potentiële doelwitten.

uit hln
Skobelev is nu online  
Oud 16 juni 2016, 19:21   #5
Chapiro
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Men stelt voor dat ze, de flikken, ook hun wapen zouden dragen als ze in hun vrije tijd bv naar de winkel zouden gaan. Mogen wij dat dan ook? Of moet "de burger" zich niet tegen terroristen kunnen verdedigen? Die mogen neergestoken/afgemaakt worden?
Nee dat mag niet, de burgers zijn niet bevoegd om wapens te dragen.
Dat mogen enkel politie en het leger, tenzij je deelneemt aan een schietvereniging, dan mag je het wapen meenemen naar je club om de schietsport te beoefenen.
Thuis moet er een speciale kluis zijn waar het wapen in wordt bewaard.
De kogels moeten weer op een andere plaats in huis liggen.
Je kunt elke dag, op ieder uur, politiecontrole aan de deur krijgen of je jezelf aan de voorgeschreven regels houdt.

De wapenwet is ingegaan (althans in Nederland) in 1919 na WWI.
Men was bang voor revoltes en uit zelfbescherming van de politiek werd de wapenwet ingevoerd.
Brussel (EU) is bezig om deze wapenwet nog meer aan te scherpen.
Oud 17 juni 2016, 01:47   #6
PORSCHE
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Je mag dat maar ze mogen het niet zien of weten Loop jij nog niet gewapend rond? Een 9mm is niet zo groot en past in een handschoenkastje van een wagen
PORSCHE is offline  
Oud 17 juni 2016, 01:49   #7
PORSCHE
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Nee dat mag niet, de burgers zijn niet bevoegd om wapens te dragen.
Dat mogen enkel politie en het leger, tenzij je deelneemt aan een schietvereniging, dan mag je het wapen meenemen naar je club om de schietsport te beoefenen.
Thuis moet er een speciale kluis zijn waar het wapen in wordt bewaard.
De kogels moeten weer op een andere plaats in huis liggen.
Je kunt elke dag, op ieder uur, politiecontrole aan de deur krijgen of je jezelf aan de voorgeschreven regels houdt.

De wapenwet is ingegaan (althans in Nederland) in 1919 na WWI.
Men was bang voor revoltes en uit zelfbescherming van de politiek werd de wapenwet ingevoerd.
Brussel (EU) is bezig om deze wapenwet nog meer aan te scherpen.
Laatste is wel puur theorie. Ik heb ook een vergunning en ze zijn zelfs niet komen zien of ik wel een kluis had om de wapens te bewaren. Wapens liggen in een kluis en in een kast. Kogels in lader en lader in pistool. Geen haan die er naar kraait!
PORSCHE is offline  
Oud 17 juni 2016, 01:51   #8
PORSCHE
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
City2, een McDonald's-filiaal en een politiecommissariaat werden genoemd als potentiële doelwitten.

uit hln
Mensen wat schrik aanjagen. Dat ze eens beginnen met hun grenzen terug te sluiten, een volledige immigratiestop te houden en deftige controles te doen.
PORSCHE is offline  
Oud 17 juni 2016, 05:54   #9
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Laatste is wel puur theorie. Ik heb ook een vergunning en ze zijn zelfs niet komen zien of ik wel een kluis had om de wapens te bewaren. Wapens liggen in een kluis en in een kast. Kogels in lader en lader in pistool. Geen haan die er naar kraait!
Een paar weken geleden "controle" gehad. De kluis heeft hij ook niet bekeken, die staat niet in mijn living en dat is, naast de inkom, de enige plaats waar hij mocht komen.
Dit was ook grappig :
Mevrouw, (tegen die van ons) ben jij daar mee akkoord dat mijnheer wapens in huis heeft?
Antwoord van die van ons: Mijnheer, ik ben zelf sportschutter, ik heb er ook in huis.
Skobelev is nu online  
Oud 17 juni 2016, 06:29   #10
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Men heeft politiemensen al een hele tijd geleden verboden om hun wapen mee te nemen naar huis omdat er teveel zelfmoorden mee werden gepleegd. Nu moeten ze hun wapen meenemen naar huis...

Wat betreft die terreurcellen: België is en blijft een veilig en warm nest voor moslimtuig van over de hele wereld. Met dank aan links die van dit land een failed state heeft gemaakt.
Hypochonder is offline  
Oud 17 juni 2016, 09:00   #11
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Ge kunt dit niet meer tegenhouden. Degenen die er zijn kweken als konijnen. De vraag is niet meer óf Europa een moslimstaat zal worden. De vraag is wannéér.

Reken het maar uit. Als een moslimman met een een Belgisch meisje trouwt, dan wordt zijn vrouw geconverteerd en hun kinderen nieuwe moslims. Maar wij moeten dat allemaal toelaten want als we ons niet laten overnemen zijn we racist.

Denk maar niet dat de moslims ons niet zonder pardon zouden uitroeien binnen een jaar of 30.

Ik zie de soskes er al staan: "maar... dat mag niet! Dat is stout. U bent..." * nekschot *
IJsboer is offline  
Oud 18 juni 2016, 20:17   #12
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Ge kunt dit niet meer tegenhouden. Degenen die er zijn kweken als konijnen. De vraag is niet meer óf Europa een moslimstaat zal worden. De vraag is wannéér.

Reken het maar uit. Als een moslimman met een een Belgisch meisje trouwt, dan wordt zijn vrouw geconverteerd en hun kinderen nieuwe moslims. Maar wij moeten dat allemaal toelaten want als we ons niet laten overnemen zijn we racist.

Denk maar niet dat de moslims ons niet zonder pardon zouden uitroeien binnen een jaar of 30.

Ik zie de soskes er al staan: "maar... dat mag niet! Dat is stout. U bent..." * nekschot *
Aanpassen of opkrassen: elke week een gay pride, barbecue met varkensvlees etc. tot ze het geaffronteerd afbollen omdat ze niet willen "dat hun kinderen dit zien".
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline  
Oud 18 juni 2016, 20:24   #13
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht

De tijd is voorbij dat witmans met zuipen en vechten de vrouwen kon imponeren, als hij niet in staat is beter te zijn dan degene waarvoor hij in zijn broek schijt verdiend die niets beters als uit te sterven.
dpg is offline  
Oud 18 juni 2016, 20:28   #14
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
De tijd is voorbij dat witmans met zuipen en vechten de vrouwen kon imponeren, als hij niet in staat is beter te zijn dan degene waarvoor hij in zijn broek schijt verdiend die niets beters als uit te sterven.
Bij moslims lossen ze t simpeler op =》 gearrangeerde huwelijken.
TV-verslaafde is offline  
Oud 18 juni 2016, 20:32   #15
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Bij moslims lossen ze t simpeler op =》 gearrangeerde huwelijken.

Met "een Belgisch meisje", dan ziet het er nog slechter uit voor witmans als eerst aangenomen.
dpg is offline  
Oud 18 juni 2016, 21:26   #16
Chapiro
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
In Nederland zijn ze heel scherp op mensen met een wapenvergunning van de schietclub.
Een aantal jaren geleden was er de psychopaat Tristan van der vlis die een winkelcentrum aanzag voor zijn wargame spelletjes op de computer.
Daarna is de boel verscherpt.

http://www.nrc.nl/nieuws/2011/04/09/...en-aan-de-rijn
Oud 19 juni 2016, 05:14   #17
PORSCHE
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Een paar weken geleden "controle" gehad. De kluis heeft hij ook niet bekeken, die staat niet in mijn living en dat is, naast de inkom, de enige plaats waar hij mocht komen.
Dit was ook grappig :
Mevrouw, (tegen die van ons) ben jij daar mee akkoord dat mijnheer wapens in huis heeft?
Antwoord van die van ons: Mijnheer, ik ben zelf sportschutter, ik heb er ook in huis.
Ze mogen via de intercom aan straat iets zeggen en hun huiszoekingsbevel voor de camera houden. Niet bij dan gaat de poort NOOIT open. Maar ik heb ze wel nog NOOIT op bezoek gehad. Of misschien wel maar dan weet ik het toch niet

Citaat:
In Nederland zijn ze heel scherp op mensen met een wapenvergunning van de schietclub.
Een aantal jaren geleden was er de psychopaat Tristan van der vlis die een winkelcentrum aanzag voor zijn wargame spelletjes op de computer.
Daarna is de boel verscherpt.

http://www.nrc.nl/nieuws/2011/04/09/...en-aan-de-rijn
Nederland Daar wil ik zelfs nog niet begraven liggen. Dat bekijk ik al lang niet meer als land maar als een broeinest van praatjesmakers en de bevolking is in mijn ogen een stelletje homo's
PORSCHE is offline  
Oud 19 juni 2016, 06:38   #18
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Blijkt dat ze van plan waren om duivelssupporters af te slachten:

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160619_02346050

En rarara, waar hebben ze dit gepland: in de Brusselse kalifaten. Moslimterreur en Francofonen, één strijd.
Hypochonder is offline  
Oud 19 juni 2016, 07:57   #19
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Ik heb meer schrik van de terreurcellen genaamd federale overheid en Vlaamse overheid dan van dat islamschorriemorie. Laat ons gewoon wapens dragen zodat we niet weerloos zijn.
Scherven A. Mok is offline  
Oud 19 juni 2016, 14:57   #20
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Mensen wat schrik aanjagen. Dat ze eens beginnen met hun grenzen terug te sluiten, een volledige immigratiestop te houden en deftige controles te doen.
Ik zie dat ook zo ... toch zo simpel op te lossen ... harde controle en buiten zetten ... opgelost.
de vuile muilekoek is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be