Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 juni 2016, 21:52   #1
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard Vrijheidsstrijder of misselijkmakend crapuul, U beslist

http://www.palwatch.org/main.aspx?fi=157&doc_id=18302

Citaat:
This morning, a 17-year-old Palestinian terrorist stabbed and murdered a 13-year-old Israeli girl, Hallel Yaffa Ariel, while she slept in her bed. The Palestinian terrorist Muhammad Taraireh, who entered the girl’s home in Kiryat Arba near Hebron, also injured an Israeli security official before he was shot and killed.

Fatah’s official Facebook page immediately posted his picture, declaring him a Martyr - “Shahid,” the highest honor achievable in Islam according to the Palestinian Authority.

WAFA, the official PA news agency, likewise honored the terrorist, referring to him as a Martyr - “Shahid.”

According to Palestinian Authority law, the family of today’s murderer will immediately start receiving a monthly PA stipend that the PA pays to the families of all the “Martyrs.”

http://www.jpost.com/Breaking-News/I...citizen-459215

Citaat:
A 13-year-old Israeli girl fatally stabbed in her bedroom in Kiryat Arba on Thursday was a US citizen, the State Department said.

The girl, Hallel Yaffa Ariel, was attacked after an assailant climbed a security fence and entered a home in the settlement of the settlement, near Hebron.
Oud 30 juni 2016, 22:28   #2
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Wie het ook is en wat ook de zaak is die men verdedigt, een aanval op kinderen betekent slechts het moreel failliet van de dader.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2016, 07:52   #3
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wie het ook is en wat ook de zaak is die men verdedigt, een aanval op kinderen betekent slechts het moreel failliet van de dader.
Vooral het moreel failliet van Fatah. En iedereen die deze beweging (of Hamas) steunt.

En bijgevolg ook het moreel failliet van een heel groot deel van de Arabieren die in de Westelijke Jordaanoever of de Gazastrook wonen.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 1 juli 2016 om 07:54.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2016, 07:57   #4
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Vooral het moreel failliet van Fatah. En iedereen die deze beweging (of Hamas) steunt.

En bijgevolg ook het moreel failliet van een heel groot deel van de Arabieren die in de Westelijke Jordaanoever of de Gazastrook wonen.
Niet echt verbazingwekkend.

Citaat:
Muhammad
Dan weet je 't wel.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2016, 09:18   #5
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Niet echt verbazingwekkend.

Dan weet je 't wel.
Inderdaad.

En daarom dat elke cm extra Israëlisch grondgebied (en bijgevolg een cm minder Arabisch grondgebied), enkel maar toe te juichen valt.
Oud 1 juli 2016, 13:32   #6
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Citaat:
Inderdaad.

En daarom dat elke cm extra Israëlisch grondgebied (en bijgevolg een cm minder Arabisch grondgebied), enkel maar toe te juichen valt.
Denk je dat er meer of minder van deze tragedies zullen voorkomen naarmate er meer 'Arabisch' grondgebied wordt afgepakt door kolonisten?
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2016, 13:49   #7
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Denk je dat er meer of minder van deze tragedies zullen voorkomen naarmate er meer 'Arabisch' grondgebied wordt afgepakt door kolonisten?
(Jammer genoeg) Tijdelijk meer. Maar liever dat dan Israëlisch grondgebied in de handen van Hamas of Fatah.
Oud 1 juli 2016, 14:18   #8
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Citaat:
(Jammer genoeg) Tijdelijk meer. Maar liever dat dan Israëlisch grondgebied in de handen van Hamas of Fatah.
Waarom juich je toe dat er een meisje van 13 vermoord wordt in haar eigen kamer? Dat is toch interessant

Wat zou jij doen als je huis je wordt ontnomen door iemand die zegt dat het zijn Heilige recht is om daar te wonen?
Oud 1 juli 2016, 14:58   #9
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Ik dacht dat de draad over Che Guevara zou gaan
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2016, 15:01   #10
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom juich je toe dat er een meisje van 13 vermoord wordt in haar eigen kamer? Dat is toch interessant

Wat zou jij doen als je huis je wordt ontnomen door iemand die zegt dat het zijn Heilige recht is om daar te wonen?
Huh? Waar zie jij mij haar dood toejuichen?

En op het vlak van ontnemen van woningen en het uitdrijven van de daar gedurende lange tijd wonende joden, zijn de buurlanden van Israël wel wat driester te werk gegaan. Niets belet die buurlanden om in ruil de Palestijnen op te nemen.

Moest mijn huis worden ontnomen zou ik in ieder geval geen 13-jarige meisjes beginnen vermoorden of, zoals Fatah, de gebeurtenis toejuichen en de dader als held bestempelen.

Vergelijk het met Belgische verzetslieden tijdens WOII: het saboteren van spoorlijnen, aanvallen op Duitse troepen... zijn gerechtvaardigde daden van verzet. Maar moesten de Belgische verzetslieden de grens met Duitsland oversteken en daar wat willekeurige Duitse kinderen vermoorden, zouden het enkel maar laffe moordenaars zijn.
Oud 1 juli 2016, 15:02   #11
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Ik dacht dat de draad over Che Guevara zou gaan
Bestaat er dan nog discussie over het feit dat hij misselijkmakend crapuul was ?

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 1 juli 2016 om 15:02.
Oud 1 juli 2016, 15:24   #12
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wel, in de combinatie van:

1. je juicht toe dat joodse kolonisten landje pik spelen
2. je weet dat dit zal resulteren in meer doodgestoken meisjes

Citaat:
Moest mijn huis worden ontnomen zou ik in ieder geval geen 13-jarige meisjes beginnen vermoorden of, zoals Fatah, de gebeurtenis toejuichen en de dader als held bestempelen.
Durf je niet antwoorden op de vraag wat je wél zou doen?

Citaat:
Vergelijk het met Belgische verzetslieden tijdens WOII: het saboteren van spoorlijnen, aanvallen op Duitse troepen... zijn gerechtvaardigde daden van verzet. Maar moesten de Belgische verzetslieden de grens met Duitsland oversteken en daar wat willekeurige Duitse kinderen vermoorden, zouden het enkel maar laffe moordenaars zijn.
Manke vergelijking ivm de grens oversteken. Vergelijk het dan liever met de Duitsers die de Belgen verdrijven uit een dorp en daar Duitse officieren laten wonen met hun gezin. Zou een aanslag op zo'n 'verduitst' dorp volgens jou gerechtvaardigd zijn?
Oud 1 juli 2016, 16:03   #13
subocaj

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad.

Er bestond voor 1947 officieel geen Israëlisch grond gebied.
Kijken als ik morgen in jouw huis intrek en zeg dat het van mij is of je me geloofd en niet tracht mij te verjagen.

Het is enkel een door een door een mens geschreven perkamenten rolletje door een niet bestaande "God" beloofd.

Nu mijn "God" heeft me me jouw huis beloofd. Vertrek al maar, ik ben onderweg, want ik heb het op een perkamenten rolletje, met handtekening.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2016, 16:45   #14
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wel, in de combinatie van:

1. je juicht toe dat joodse kolonisten landje pik spelen
2. je weet dat dit zal resulteren in meer doodgestoken meisjes
En uit die twee proposities kan je niet afleiden dat ik het doodsteken van meisjes toejuich. Het alternatief (namelijk het verdwijnen van de staat Israël) vind ik gewoon veel huiveringwekkender.

Citaat:
Durf je niet antwoorden op de vraag wat je wél zou doen?
Het is geen kwestie van niet durven, maar eerder van niet kunnen. Ik zou sowieso geen moslim zijn, dus ook geen reden hebben om Joden te haten.

Citaat:
Manke vergelijking ivm de grens oversteken. Vergelijk het dan liever met de Duitsers die de Belgen verdrijven uit een dorp en daar Duitse officieren laten wonen met hun gezin. Zou een aanslag op zo'n 'verduitst' dorp volgens jou gerechtvaardigd zijn?
1) Aanslagen tegen Joodse burgers gebeuren niet enkel in kolonies/verjoodste dorpen maar bijvoorbeeld ook in Jerusalem tegen mensen die daar vaak evengoed al heel hun leven wonen.
2) Neen, ik zou het vermoorden van een Duits dochtertje niet gerechtvaardigd vinden.
Oud 1 juli 2016, 16:48   #15
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Er bestond voor 1947 evenmin een Palestijnse staat.

Citaat:
Kijken als ik morgen in jouw huis intrek en zeg dat het van mij is of je me geloofd en niet tracht mij te verjagen.

Het is enkel een door een door een mens geschreven perkamenten rolletje door een niet bestaande "God" beloofd.

Nu mijn "God" heeft me me jouw huis beloofd. Vertrek al maar, ik ben onderweg, want ik heb het op een perkamenten rolletje, met handtekening.
En het resultaat is dat het voor moslims in Israël veiliger en aangenamer is dan te wonen in tal van moslimlanden.

Overigens werden er veel meer Joden verjaagd uit Jordanië en Syrië dan dat er Palestijnen uit hun huis gezet werden.
Oud 1 juli 2016, 16:52   #16
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Subocaj en Klein Licht: wat is volgens jullie een realistische optie om het Palestijns-Israëlisch conflict op te lossen?
Oud 1 juli 2016, 17:41   #17
subocaj

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er bestond voor 1947 evenmin een Palestijnse staat.

En het resultaat is dat het voor moslims in Israël veiliger en aangenamer is dan te wonen in tal van moslimlanden.

Overigens werden er veel meer Joden verjaagd uit Jordanië en Syrië dan dat er Palestijnen uit hun huis gezet werden.
Het word tijd dat jij een bril gaat kopen, als het nog helpt.
Nog nooit het verschil tussen een landkaart met de oorspronkelijk overeen gekomen lands deling vergeleken met nu?
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2016, 18:43   #18
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht

Moslims willen gewoon alle Joden vernietigen, zoals hun profeet heeft opgedragen. Dat is de rode draad in het hele verhaal.

Laatst gewijzigd door Lukkas : 1 juli 2016 om 18:43.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2016, 21:14   #19
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik steun met overtuiging de Palestijnse zaak. Ik begrijp ook de wanhoop van waaruit heel wat Palestijnen handelen, zonder evenwel bepaalde misstappen goed te praten.

Dus, neen, uw overhaaste conclusies volg ik op geen enkele wijze. Ze getuigen weer eens van dweperige partijdigheid.
Oud 1 juli 2016, 21:16   #20
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Eigenlijk doet u dat wel. U neemt dergelijke nieuws graag op om de kolonisatiepolitiek van de staat Israël te vergoeilijken. U weigert de context mee te nemen, net als de onrechtvaardigheid van waaruit Israël tot op de dag van vandaag handelt.

Daarom juicht u bij ieder incident.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be