Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 29 juli 2016, 09:12   #1
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard Schaf dubbele nationaliteit af.

Citaat:
Mensen met Turkse roots die in België geboren worden, moeten kiezen voor de Turkse óf de Belgische nationaliteit. Dat zegt N-VA-Kamerlid Zuhal Demir.

Ze wil zelfs nog een stap verder gaan en de oude bilaterale verdragen met Turkije en Marokko herbekijken. Die akkoorden zijn indertijd afgesloten om het leven van de gastarbeiders in ons land te vergemakkelijken.

'Door die verdragen kan wie in Marokko of Turkije gewerkt heeft na één dag werken in België al een werkloosheidsvergoeding krijgen omdat zijn werkdagen in Turkije of Marokko ook meetellen. Die akkoorden moeten stoppen. De banden moeten we doorknippen. Want de tweede en derde generatie zijn geen gastarbeiders meer.'
Bron

Daar ben ik het dus volmondig mee eens. Mocht de NVA nu eens haar reactionaire economische TINA eens willen aanpassen, de nieuwe wapenwedloop stoppen, de privatiseringsdrang in de sociale zekerheid niet verderzetten, het pro autobeleid keren, de belasting/tax switch terugdraaien, Ben Weyts buiten kegelen, Van Overtveldt in de bak steken en de veelal onrechtmatige dikke pensioenen van de babyboomerambtenaren aanpakken zou ik er nog op durven stemmen. De dubbele aanpak van de NVA inzake migratie en terrorisme staat me wel aan, op de nutteloze ontplooiing van kaki en donkerblauw in de straat na. Maar de dubbele nationaliteit afschaffen dus. Voor iedereen. Ook voor Europeanen.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2016, 10:40   #2
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Als het in Duitsland kan, kan het bij ons toch ook niet zo'n probleem vormen.

Wie kan daar redelijkerwijs iets op tegen hebben ?
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2016, 10:45   #3
Zeus
Europees Commissaris

Zeus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht

Is er enig bewijs dat het in Duitsland heeft geleid tot betere integratie?
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2016, 10:45   #4
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht

Ja maar ik zou wel willen weten hoe dat ze dat dan in Duitsland hebben opgelost want bij mijn weten kan je niet verzaken aan de Turkse nationaliteit.
Weet jij het?
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2016, 10:49   #5
Zeus
Europees Commissaris

Zeus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ja maar ik zou wel willen weten hoe dat ze dat dan in Duitsland hebben opgelost want bij mijn weten kan je niet verzaken aan de Turkse nationaliteit.
Weet jij het?
Je kan blijkbaar wel verzaken aan de Turkse nationaliteit (dat leid ik hier toch uit af) https://www.government.nl/topics/dut...litary-service
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2016, 10:52   #6
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Zou Zuhal Demir het hier ergens ten velde in een draadje gelezen hebben dat ik de dubbele Nationaliteit aangekaart heb? Dat was op Meyrem Almaci, van toepassing, die nog steeds van de dubbele Nationaliteit weet te 'genieten'.

Laatst gewijzigd door Universalia : 29 juli 2016 om 10:55.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2016, 10:54   #7
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Je kan blijkbaar wel verzaken aan de Turkse nationaliteit (dat leid ik hier toch uit af) https://www.government.nl/topics/dut...litary-service
Wel als dat werkelijk zo zou zijn dan is het eenvoudig. Iedereen van Turkse afkomst met dubbele nationaliteit wordt verplicht te kiezen. Is hij/zij Turk of is hij/zij Belg. Je kan er dan in ieder geval maar één van de 2 behouden.
Oud 29 juli 2016, 10:58   #8
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Zou Zuhal Demir het hier ergens ten velde in een draadje gelezen hebben dat ik de dubbele Nationaliteit aangekaart heb? Dat was op Meyrem Almaci, van toepassing, die nog steeds van de dubbele Nationaliteit weet te 'genieten'.
Waaaat? Zouden er zo nog van die verraders zijn??

Citaat:
Zelf heeft Demir ook de dubbele nationaliteit.
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2016, 11:02   #9
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Waaaat? Zouden er zo nog van die verraders zijn??
Ellenlange lijst denk ik.

Maar zoals ik al eerder schreef is mijn denken niet je dat meer ...
Oud 29 juli 2016, 11:08   #10
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel als dat werkelijk zo zou zijn dan is het eenvoudig. Iedereen van Turkse afkomst met dubbele nationaliteit wordt verplicht te kiezen. Is hij/zij Turk of is hij/zij Belg. Je kan er dan in ieder geval maar één van de 2 behouden.
Betreffende de Turkse nationaliteit weet ik het niet maar ik weet wel dat als men de marokkaanse nationaliteit verwerp je nooit meer Marokko binnen mag, ga je toch dan staat er je een gevangenisstraf te wachten van minstens 5 jaar.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2016, 11:13   #11
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Betreffende de Turkse nationaliteit weet ik het niet maar ik weet wel dat als men de marokkaanse nationaliteit verwerp je nooit meer Marokko binnen mag, ga je toch dan staat er je een gevangenisstraf te wachten van minstens 5 jaar.
Waarom zou dergelijke absurde wetgeving een zorg van België moeten zijn? Waarom zou België hiervoor moeten bezwijken?
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2016, 11:20   #12
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Is er enig bewijs dat het in Duitsland heeft geleid tot betere integratie?
In Duitsland maakt men precies de omgekeerde beweging. Vroeger had men een eng-etnische definitie van nationaliteit: etnische Duitsers, ook al leven ze al sinds de 18de eeuw in Rusland, waren Duitsers, terwijl omgekeerd kleinkinderen van Turkse gastarbeiders geen Duitsers waren. Gradueel ontdekte men dat die Sovjet"duitsers" veel minder geïntegreerd waren in Duitsland dan Turkse Duitsers. In de volksmond spotte men dat de enige band met Duitsland van die zogenaamd "etnische Duitsers" het feit was dat ze een Duitse herder als hond hadden gehad!

Daarom is Duitsland geëvolueerd naar een veel inclusiever burgerschap. De volgende stap zal zijn dat men ook dubbele nationaliteit toelaat voor Turkse Duitsers zoals dit reeds het geval is voor b.v. Belgische Duitsers. Deze kosmopolitische evolutie is niet te stoppen, wat laatste stuiptrekkingen van de tribalisten niet te na gesproken. Neo-tribalisten zullen altijd in het zand bijten, net als hun voorman Hitler.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2016, 11:25   #13
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Daar ben ik het dus volmondig mee eens. Mocht de NVA nu eens haar reactionaire economische TINA eens willen aanpassen, de nieuwe wapenwedloop stoppen, de privatiseringsdrang in de sociale zekerheid niet verderzetten, het pro autobeleid keren, de belasting/tax switch terugdraaien, Ben Weyts buiten kegelen, Van Overtveldt in de bak steken en de veelal onrechtmatige dikke pensioenen van de babyboomerambtenaren aanpakken zou ik er nog op durven stemmen. De dubbele aanpak van de NVA inzake migratie en terrorisme staat me wel aan, op de nutteloze ontplooiing van kaki en donkerblauw in de straat na. Maar de dubbele nationaliteit afschaffen dus. Voor iedereen. Ook voor Europeanen.
Zuhal Demir heeft zelf de dubbele nationaliteit.
Waarom geeft dat mens niet zelf het voorbeeld door voor één i.p.v. twee nationaliteiten te opteren?
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2016, 11:26   #14
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
In Duitsland maakt men precies de omgekeerde beweging. Vroeger had men een eng-etnische definitie van nationaliteit: etnische Duitsers, ook al leven ze al sinds de 18de eeuw in Rusland, waren Duitsers, terwijl omgekeerd kleinkinderen van Turkse gastarbeiders geen Duitsers waren. Gradueel ontdekte men dat die Sovjet"duitsers" veel minder geïntegreerd waren in Duitsland dan Turkse Duitsers. In de volksmond spotte men dat de enige band met Duitsland van die zogenaamd "etnische Duitsers" het feit was dat ze een Duitse herder als hond hadden gehad!

Daarom is Duitsland geëvolueerd naar een veel inclusiever burgerschap. De volgende stap zal zijn dat men ook dubbele nationaliteit toelaat voor Turkse Duitsers zoals dit reeds het geval is voor b.v. Belgische Duitsers. Deze kosmopolitische evolutie is niet te stoppen, wat laatste stuiptrekkingen van de tribalisten niet te na gesproken. Neo-tribalisten zullen altijd in het zand bijten, net als hun voorman Hitler.
Grapjas.
Alles wijst er op dat precies de omgekeerde beweging aan de gang is, overal groeit het nationalisme.
Oud 29 juli 2016, 11:27   #15
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Voor alle duidelijkheid : hetgeen de meerderheid van de Turken laat zien met betrekking tot de Turkse staatsgreep betekent dat het de Belgische is die de overheid moet afnemen.
Oud 29 juli 2016, 11:30   #16
Hoomer

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Waarom zou dergelijke absurde wetgeving een zorg van België moeten zijn? Waarom zou België hiervoor moeten bezwijken?
Waar zeg ik dat? Nee integendeel ze zullen steevast kiezen om marokkaan of turk te blijven.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2016, 11:40   #17
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Voor alle duidelijkheid : hetgeen de meerderheid van de Turken laat zien met betrekking tot de Turkse staatsgreep betekent dat het de Belgische is die de overheid moet afnemen.
Inderdaad. Maar wanneer ze dan kiezen voor de Turkse nationaliteit dan zijn ze hier geen immigrant meer. Ze spelen dan ook alle rechten kwijt die ze verworven hadden met de Belgische nationaliteit. Dan kunnen we ze ook veel gemakkelijker buiten zwieren wanneer ze hier de boel op stelten zetten rond een Turkse binnenlandse aangelegenheid.
En hetzelfde geldt voor de Marokkanen.
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2016, 12:24   #18
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Inderdaad. Maar wanneer ze dan kiezen voor de Turkse nationaliteit dan zijn ze hier geen immigrant meer. Ze spelen dan ook alle rechten kwijt die ze verworven hadden met de Belgische nationaliteit. Dan kunnen we ze ook veel gemakkelijker buiten zwieren wanneer ze hier de boel op stelten zetten rond een Turkse binnenlandse aangelegenheid.
En hetzelfde geldt voor de Marokkanen.
dat klinkt als muziek in mijn oren
Oud 29 juli 2016, 12:42   #19
orfeus5412
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Grapjas.
Alles wijst er op dat precies de omgekeerde beweging aan de gang is, overal groeit het nationalisme.
Nochtans houden de huidige machthebbers van nu aan het hersenspinsel van Baron Coudenhove-Kalergi
http://curiales.nl/2015/10/24/coudenhove-kalergi-eu/
orfeus5412 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2016, 12:56   #20
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Zuhal Demir heeft zelf de dubbele nationaliteit.
Waarom geeft dat mens niet zelf het voorbeeld door voor één i.p.v. twee nationaliteiten te opteren?
Als dat zo is dan zal ze dat wel zeker ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be