Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 5 augustus 2016, 07:40   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard Hoe beteugel je je innerlijke racist?

Een mooie beschouwing over racisme.

Mijn besluit en tegelijk mijn dada: de politiekers hebben geflaterd door de immigratie te massaal toe te laten, zodat het langzaam en langdurig proces van integratie niet kon lukken.

Ook nu nog verhinderen ze dat proces, door onvoldoende eisen te stellen op het vlak van het respecteren van de lokale cultuur, inbegrepen de lokale wetten.

afijn, lees eens het dna-racisme verhaal:

titel: Hoe beteugel je je innerlijke racist?
link: http://www.standaard.be/plus/20160805/ochtend/31

Citaat:
We zijn allemaal racist. We stoppen dus maar beter met stigmatiseren. Pas als we het daarover eens raken, kunnen we er iets aan doen, zegt Erik Van de Kelft.

Wie? Neurochirurg AZ Nikolaas, Sint-Niklaas. Schrijft in eigen naam.

Wat? Een eigenschap die ons vroeger behoedde voor narigheid, staat nu in de weg van verdere vooruitgang.

Racisme is de aangeboren overtuiging dat vermeende rassen gerangschikt kunnen worden als superieur en inferieur ten opzichte van elkaar. Ik schrijf bewust ‘aangeboren’. Racisme heeft er immers, samen met andere aangeboren eigenschappen voor gezorgd dat onze soort zo succesvol is geworden.

Toen we 10.000 jaar geleden in kleine gemeenschappen woonden, zorgde racisme ervoor dat er niet te veel indringers werden toegelaten tot onze gemeenschap. Zij zouden immers vreemde ziekten en gewoonten kunnen meebrengen die nadelig zouden zijn voor het voortbestaan van de eigen stam. In die tijd moesten we ook, om succesvol te zijn, zo veel mogelijk eten als er eens eten was, en zo veel mogelijk nakomelingen maken omdat de overlevingskansen van pasgeborenen en kinderen uiterst klein waren.

Vandaag spelen deze eigenschappen, geselecteerd door de natuur zelf, ons parten. Als we vandaag zo veel mogelijk eten worden we obees, met een verhoogd sterfterisico. Hoe zalig zou het niet zijn mocht er een pilletje bestaan waarmee we netjes op gewicht blijven, ongeacht wat we eten? Voorlopig moeten we onze aangeboren eetlust echter zelf onderdrukken willen we op gewicht blijven.

Door onze aangeboren seksuele drift zou, zonder contraceptiva, de wereldbevolking exploderen en dat zou wellicht het einde van de soort betekenen. Hoe zalig is het vandaag niet dat seksueel genot is losgekoppeld van voortplanting? De lust wordt niet bezoedeld door de vrees voor een ongewenst kind. Waar we tijdens het eten nog een inspanning moeten doen om tegen onze ‘eetlust’ in te gaan, onze seksuele driften hoeven we niet meer te onderdrukken, dankzij een pilletje of een ander voorbehoedmiddel.

Racisme hoeft niet te verbazen

Wat nu met ons aangeboren racisme? In onze geglobaliseerde wereld is de weg terug naar een tribale samenleving niet wenselijk. Als we erin zouden slagen om alle rassen netjes te scheiden en verplichten apart te leven, dan katapulteren we de mensheid 10.000 jaar terug. Eerder vroeg dan laat zal dit leiden tot stammenoorlogen, ingegeven door racisme. Dat verhaal kennen we al en was niet altijd even fraai. Uiteindelijk wordt de mensheid dan het slachtoffer van een eigenschap die ze zou moeten beschermen, namelijk racisme.

Om uit deze vicieuze cirkel te raken bestaat nog geen pil, maar moeten we ons als mensen boven onszelf verheffen. We moeten onze spontane opwellingen van racisme onderdrukken. Voor ons allen is er vandaag maar één weg mogelijk: zoeken naar de voordelen voor het individu en de mensheid die de globalisering kan bieden. Deze zoektocht is niet gemakkelijk, onder meer door ons aangeboren racisme. Een eigenschap die ons vroeger behoedde voor narigheid, staat nu in de weg voor een verdere evolutie van de mens.

Om het debat over racisme ernstig te voeren zou het helpen mochten we aannemen dat we allemaal racist zijn, net zoals we allemaal graag eten en allemaal graag aan seks denken of doen. Alleen bestaat er in al deze aangeboren eigenschappen een enorm spectrum. Sommige verpleegkundigen, van wie we mogen aannemen dat ze een degelijke opleiding hebben gekregen, vertellen me vandaag nog altijd dat ze er enkele maanden niet zullen zijn wegens ‘een ongelukje’. Anderen slagen er niet in om hun eetlust te onderdrukken, met obesitas als gevolg. Helpt het als we obese mensen uitlachen of moeders van ‘ongelukjes’ voor het leven stigmatiseren? Nochtans zijn zij het slachtoffer van hun eigen aangeboren inborst, net als de ‘ranzige racist’. We zijn allemaal racist. Daar kunnen we niet omheen. Uitingen hiervan hoeven ons dus niet te verbazen.

Over het topje en de ijsberg

Ranzig betekent bedorven vet dat stinkt en bitter smaakt. Maar racistische uitingen smaken, voor hen die ze posten, zoet. En ze zijn slechts het topje van de ijsberg. IJsbergen negeren kan catastrofaal zijn. Gelukkig zijn er al velen die, dankzij hun ratio, opvoeding en opleiding dit racisme kunnen plaatsen. Zij weten dat een ongenuanceerd racisme aanleiding geeft tot tribaal geweld en dus uiteindelijk slecht is voor onze soort. Het racisme dat ons ooit heeft geholpen, staat nu in de weg voor de verdere ontwikkeling van de mensheid.

Vermits we deze eigenschap (nog) niet uit ons DNA kunnen knippen, moeten we er verstandig mee omgaan. Dit vergt extra aandacht bij de opvoeding (thuis) en de opleiding (school) én extra intellectuele inspanning zolang deze eigenschap hoort bij onze soort. Het zal de ene al wat makkelijker lukken dan de andere. Maar het hoort niet dat mensen die er wel in slagen zij die het er moeilijk mee hebben stigmatiseren als ratten. Op die manier raken we er nooit.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2016, 08:33   #2
Another Jack
Banneling

Standaard

Hoe beteugel jij je innerlijke racist, Schoof?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2016, 10:05   #3
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Hoe beteugel jij je innerlijke racist, Schoof?
Door de zaken niet in het belachelijke te trekken, meneer de onderwijsdeskundige.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2016, 15:08   #4
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Had het niet met de Islam te maken ipv. het ras?

Aha, het white suprematism (zoals zij die er openlijk voor uitkomen in de VS) komt stilaan bovendrijven.

Iets wat doorheen de mensheid op grote schaal aan een stuk werd gedaan (door laten we het niet vergeten: overwegend blanken) moet nu zoveel mogelijk ingeperkt worden, want het blanke ras zou wel eens kunnen uitsterven. Eau jee.

Too bad, but i'm not buying it.

Laatst gewijzigd door bembem : 5 augustus 2016 om 15:08.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2016, 15:34   #5
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht

Aha, het white suprematism (zoals zij die er openlijk voor uitkomen in de VS) komt stilaan bovendrijven.

Iets wat doorheen de mensheid op grote schaal aan een stuk werd gedaan (door laten we het niet vergeten: overwegend blanken) moet nu zoveel mogelijk ingeperkt worden, want het blanke ras zou wel eens kunnen uitsterven. Eau jee.

Zo is het Bemster.

Black Power = goed, tof, lofwaardig, moeten we steunen.
White Power = racisme.
Oud 5 augustus 2016, 15:51   #6
Gamla
Europees Commissaris

Gamla's schermafbeelding

Standaard

Door elke avond aan gewetensonderzoek te doen. Dat werd ooit in alle ernst door een hansworst van Groen voorgesteld.

Een land dat uitsluitend wordt bewoond door gedegenereerde blanken is te verkiezen boven een multiculturele rassenchaos.

Voila. Dat was mijn gewetensonderzoek.
Oud 5 augustus 2016, 16:00   #7
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
rassenchaos
Net terug van het datingbureau?
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2016, 16:19   #8
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De elite beoogt zoiets als in Zuid-Amerika; een mengeling van alle rassen. Dus als je geen Zuid-Amerikaan bent moet je gewoon je bakkes houden en dan zijn alle andere continenten even racistisch als de blanken....
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2016, 16:27   #9
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Zo is het Bemster.

White Power = racisme.
Maar ik rechtvaardig noch het een noch het ander. Wat het Vb dus wel doet.
Oud 5 augustus 2016, 16:40   #10
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar ik rechtvaardig noch het een noch het ander. Wat het Vb dus wel doet.
Allee, bewijs dat eens.

Niet met citaten van je louche stormfrontvriendjes eh.

Beteugel jij je innerlijke racist maar wat meer.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2016, 16:47   #11
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
De elite beoogt zoiets als in Zuid-Amerika; een mengeling van alle rassen. Dus als je geen Zuid-Amerikaan bent moet je gewoon je bakkes houden en dan zijn alle andere continenten even racistisch als de blanken....
Ik ben niet zo vertrouwd met Zuid-Amerika, maar ben het niet eens met onderstaand eugenetics gebral:

Citaat:
Vermits we deze eigenschap (nog) niet uit ons DNA kunnen knippen, moeten we er verstandig mee omgaan. Dit vergt extra aandacht bij de opvoeding (thuis) en de opleiding (school) én extra intellectuele inspanning zolang deze eigenschap hoort bij onze soort. Het zal de ene al wat makkelijker lukken dan de andere. Maar het hoort niet dat mensen die er wel in slagen zij die het er moeilijk mee hebben stigmatiseren als ratten. Op die manier raken we er nooit.
Hij is hier wel erg betweterig bezig... "Het hoort niet"... Dat hij dat eens zegt aan zijn 'fellow good white men in America'...... Die waanden zich inderdaad superieur op basis van ras. Maar wat hij daar oa. beweert ivm. aangeboren zijn en blablabla dat is imo. clan gedrag. De mens is een sociaal wezen en zal steeds de groep opzoeken.

Echter:

Zet een bende ratten bij elkaar in een kooi en ze zullen elkaar beginnen verdringen, maakt niet uit of ze bruin, zwart of wit zijn. Daar zit het verschil, likewise de mohamedanen komen eveneens niet allemaal overeen met elkaar en ze zijn nochtans allemaal BRUIN.

Laatst gewijzigd door bembem : 5 augustus 2016 om 17:07.
Oud 5 augustus 2016, 16:48   #12
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Zo is het Bemster.

White Power = racisme.
Dat is ook gewoon zo. White Power idioten zijn mensen die ervan dromen terug te gaan naar de tijd van de kolonies (België) en de slavernij (VS). Black Power is een emancipatiebeweging die strijdt voor gelijke rechten voor zwarten en niet tegen blanken is gericht.

Ik heb als blanke nog nooit een zwarte ontmoet die mij haatte omdat ik blank ben. Ik heb wel al veel blanken ontmoet die racistisch zijn t.o.v. zwarten.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.

Laatst gewijzigd door Kallikles : 5 augustus 2016 om 16:48.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2016, 16:53   #13
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Wie zijn de racisten eigenlijk de laatste tijden?

Laatst gewijzigd door Universalia : 5 augustus 2016 om 16:53.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2016, 16:53   #14
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben niet zo vertrouwd met Zuid-Amerika, maar ben het niet eens met onderstaand eugenetics gebral:

Hij is hier wel erg betweterig bezig... "Het hoort niet"... Dat hij dat eens zegt aan zijn 'fellow good white men in America'...... Die waanden zich inderdaad superieur op basis van ras. Maar wat hij daar oa. beweert dat het aangeboren zou zijn en blablabla dat is imo. clan gedrag. De mens is een sociaal wezen en zal steeds de groep opzoeken.
Hij probeert sociale en historische constructies, zonder bewijs overigens, te reduceren tot genetica.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oud 5 augustus 2016, 16:54   #15
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Allee, bewijs dat eens.

Niet met citaten van je louche stormfrontvriendjes eh.

Beteugel jij je innerlijke racist maar wat meer.
cf. post 11
Oud 5 augustus 2016, 16:55   #16
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Hij probeert sociale en historische constructies, zonder bewijs overigens, te reduceren tot genetica.
Zo is het.
Oud 5 augustus 2016, 16:56   #17
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is ook gewoon zo. White Power idioten zijn mensen die ervan dromen terug te gaan naar de tijd van de kolonies (België) en de slavernij (VS). Black Power is een emancipatiebeweging die strijdt voor gelijke rechten voor zwarten en niet tegen blanken is gericht.

Ik heb als blanke nog nooit een zwarte ontmoet die mij haatte omdat ik blank ben. Ik heb wel al veel blanken ontmoet die racistisch zijn t.o.v. zwarten.
Vooruit dan maar: WEG MET ONS!!!
Oud 5 augustus 2016, 16:58   #18
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Vooruit dan maar: WEG MET ONS!!!
Neen, niet weg met ons. Gewoon gelijke rechten voor iedereen. Ik ben blanke, maar dat maakt niet uit. Ik ben op de eerste plaats mens. Bent u dan geen mens?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:

Laatst gewijzigd door Kallikles : 5 augustus 2016 om 16:58.
Oud 5 augustus 2016, 16:58   #19
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Juist. Daarom dat Arabieren zwarten castreerden. En je nooit een mengeling in het Midden-Oosten vindt van zwarten/negers met Mohammedaanse genetica. Mo'kes zijn even grote racisten, je lult uit je nek....
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2016, 17:00   #20
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
cf. post 11
Die neurochirurg is 'n VB'er?
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be