Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Bekijk resultaten enquête: Vlees of geen vlees
Ik wil elke dag vlees en wil dat de wereldbevolking halveert. (genocide) 4 28,57%
Ik eet zo weinig mogelijk vlees. 6 42,86%
Het moet mogelijk zijn van elke dag vlees te eten zonder de planeet te vernietigen. 4 28,57%
Aantal stemmers: 14. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 31 augustus 2016, 08:12   #1
strijkijzer
Gouverneur

Standaard Vlees of geen vlees.

Waarvoor kiest u ?
strijkijzer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2016, 09:16   #2
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Eigenlijk is mijn antwoord niet correct.
Ik wil dat 6 500 000 000 mensen zonder enige keuze van mij gewoon verdwijnen.
Oud 31 augustus 2016, 09:42   #3
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Het zou nuttig zijn mocht de wereldbevolking dalen tot een kwart van wat het nu is.
Maar dat woord dat je in de poll er tussen haakjes bij zet, trekt natuurlijk op geen kloten.

Verder ben ik omnivoor. Elke dag vlees dus. Maar omwille van de gezondheid, liefst niet teveel.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2016, 10:10   #4
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN

The Paulus Experience's schermafbeelding

Standaard

Vlees of geen vlees, veel of weinig, geeft mij niet als het maar lekker eten is.
Vegetarisch kan ook lekker zijn

Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap.

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54
The Paulus Experience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2016, 10:47   #5
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience Bekijk bericht
Vlees of geen vlees, veel of weinig, geeft mij niet als het maar lekker eten is.
Vegetarisch kan ook lekker zijn
Vegetarische kleffe boel ? No Thx...

Het moet inderdaad niet alle dagen vlees zijn. Vis is ook heel lekker.
Over de hoeveelheden kan ik kort zijn : JA HET MOET VEEL ZIJN !!!

voil�* zie.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2016, 10:51   #6
LETSPANIC
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Eigenlijk is mijn antwoord niet correct.
Ik wil dat 6 500 000 000 mensen zonder enige keuze van mij gewoon verdwijnen.
2
Vroeg of laat zal het kiezen worden tussen: Steriliseren, afmaken of ze gewoon laten verdrinken.

Niet alleen dient gedacht aan het steeds maar verslechterend ecologisch evenwicht. Naast de op hol geslagen 'demografie', staat men eveneens voor de ontdooiing van de polen. Deze die door het smelten van het ijs, het waterniveau doen opklimmen. Daardoor, worden heel wat gebieden (wegens wateroverlast), onbewoonbaar en door de bevolkingen, ontruimd!.

Hopelijk worden deze problematieken streng aangepakt, wil men voor de meesten, een degelijk levensniveau kunnen blijven garanderen!

De waarheid, niets dan mijn waarheid:
..............................Zo helpe mij God.
LETSPANIC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2016, 11:14   #7
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Vegetarische kleffe boel ? No Thx...

Het moet inderdaad niet alle dagen vlees zijn. Vis is ook heel lekker.
Over de hoeveelheden kan ik kort zijn : JA HET MOET VEEL ZIJN !!!

voil�* zie.
Ja, ja, eigenlijk is dat waar, maar nondedju de weegschaal en de cholestorol hé.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 31 augustus 2016, 16:25   #8
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

geen vlees voor jaren al, mis het ook niet echt.

ooit eens een veggy burger besteld en toen ik thuis kwam zag ik dat het een vleesburger was, ik dacht "fuck it, ik ga die mensen niet lastig gaan vallen voor een nieuwe burger" en nam een hap. smaakte niet goed..

eet wel soms mosseltjes of makreel...

heel soms vlees als ik bij mensen op bezoek ben, en het is gemengd in pasta of rijst ofzo... vroeger deed ik daar moeilijk over, maar nu is het een kwestie van beleefdheid. het wordt anders toch in de vuilnisbak gekieperd.
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2016, 17:13   #9
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het zou nuttig zijn mocht de wereldbevolking dalen tot een kwart van wat het nu is.
Maar dat woord dat je in de poll er tussen haakjes bij zet, trekt natuurlijk op geen kloten.

Verder ben ik omnivoor. Elke dag vlees dus. Maar omwille van de gezondheid, liefst niet teveel.

.
Geboortebeperking, de planeet rond.
Het sterven van mensen niet nodeloos rekken.

Vlees, geen probleem. Dieren horen wel behoorlijk worden behandeld.
Oud 1 september 2016, 15:21   #10
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Tegenwoordig eet ik alles, hoewel ik ooit 15 jaar vegetarisch heb gegeten. Ik ben daarmee gestopt omdat het enorm eentonig werd. En ja, de meeste vegi's beginnen dan al snel met recepten en ingredienten te gooien om zo'n 'dieet' toch gevarieerd te maken maar als werkende mens heb je niet altijd tijd om op zoek te gaan achter die spullen of om ze klaar te maken.

Heb wel geen moment spijt gehad dat ik gestopt ben met vegetarisch eten. Mijn gezondheid lijdt er niet onder en ik vind het gewoon veel lekkerder. En ja, sommige van die vegetarische vleesvervangers zijn wel te eten maar dan ook enkel omdat je ze zo sterk gekruid hebt dat er iets van smaak aanzit want op zich hebben de meeste van die dingen niet echt smaak.

Ik ben overigens gestopt met vegetarisch te eten toen ik ooit in een frituur stond en ik plots een onweerstaanbare drang in een cervela kreeg. Die cervela toen was het lekkerste wat ik in jaren geproefd had. Sindsdien speel ik alles (vlees, vis, gevogelte, schaaldieren...) naar binnen.

Let wel: ik ben ongeveer 15 jaar geleden gestopt. In die tijd was het aanbod vegetarisch eten veel beperkter dan tegenwoordig. In de plaatselijke supermarkt was toen bv. niks vegetarisch te verkrijgen. Dat maakte het ook al niet gemakkelijker.

Laatst gewijzigd door BigF : 1 september 2016 om 15:21.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2016, 16:31   #11
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wel, ook lang geleden trakteerde mijn secretaresse mij eens terug op een vegetarische maaltijd in zo'n soort van alternatief restaurant. (terug trakteren van een andere maaltijd in een ander restaurant, dus geen vegetarischen boel, ge verstaat me wel).
't Was wel een schoon meiske.

Maar zo rond den drieën, ben ik toch naar de kantine achter drie suikerwafels geweest.

.

Oud 1 september 2016, 17:07   #12
Carmagnole
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Tegenwoordig eet ik alles, hoewel ik ooit 15 jaar vegetarisch heb gegeten. Ik ben daarmee gestopt omdat het enorm eentonig werd. En ja, de meeste vegi's beginnen dan al snel met recepten en ingredienten te gooien om zo'n 'dieet' toch gevarieerd te maken maar als werkende mens heb je niet altijd tijd om op zoek te gaan achter die spullen of om ze klaar te maken.

Heb wel geen moment spijt gehad dat ik gestopt ben met vegetarisch eten. Mijn gezondheid lijdt er niet onder en ik vind het gewoon veel lekkerder. En ja, sommige van die vegetarische vleesvervangers zijn wel te eten maar dan ook enkel omdat je ze zo sterk gekruid hebt dat er iets van smaak aanzit want op zich hebben de meeste van die dingen niet echt smaak.

Ik ben overigens gestopt met vegetarisch te eten toen ik ooit in een frituur stond en ik plots een onweerstaanbare drang in een cervela kreeg. Die cervela toen was het lekkerste wat ik in jaren geproefd had. Sindsdien speel ik alles (vlees, vis, gevogelte, schaaldieren...) naar binnen.

Let wel: ik ben ongeveer 15 jaar geleden gestopt. In die tijd was het aanbod vegetarisch eten veel beperkter dan tegenwoordig. In de plaatselijke supermarkt was toen bv. niks vegetarisch te verkrijgen. Dat maakte het ook al niet gemakkelijker.
Cervelamarginaal.
Carmagnole is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2016, 17:53   #13
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht

Cervelazuiger.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2016, 18:07   #14
Another Jack
Banneling

Standaard

Entrecôte van een Limousin rund....
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2016, 18:24   #15
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Entrecôte van een Limousin rund....
Zeeer lekker.
Of een Black Angus... buitengewoon lekker vlees.

Vergelijk dat met een bord kleffe Tofu met een hoop saus om er toch maar iets van smaak in te krijgen...
Oud 1 september 2016, 18:35   #16
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Zeeer lekker.
Of een Black Angus... buitengewoon lekker vlees.

Vergelijk dat met een bord kleffe Tofu met een hoop saus om er toch maar iets van smaak in te krijgen...
Moest er geen steak bestaan, ik zou een pak minder moeite hebben om vegetariër te worden...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2016, 19:01   #17
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Moest er geen steak bestaan, ik zou een pak minder moeite hebben om vegetariër te worden...
Ik wil een vegetariër meenemen naar restaurant Bleu Chaud in De Haan, als die een door de maitre rôtisseur perfect gegrilde Black Angus van de chateaubriand zal gegeten hebben zal er een nieuwe wereld voor hem/haar open gaan.

De plastic zak met Tofu zal snel in de vuilbak vliegen denk ik...

edit : een mogelijk probleem voor diegenen met Kaproense ideeën : de maitre rôtisseur is een italiaan, en spreekt geen nederlands...

Laatst gewijzigd door Pandareus : 1 september 2016 om 19:05.
Oud 1 september 2016, 19:05   #18
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Ik eet graag zo een twee tot drie maal per week ergens iets rond 100 gram vlees. Dat is, wat mij betreft, meer dan voldoende. Verder één tot twee maal 's morgens een ontbijt met een een koppel eitjes. Daar buiten: zeer veel fruit en groenten. O ja, nog iets: wanneer ik thuis ben als lunch dikwijls porridge (havermout). Een overgebleven gewoonte uit mijn prille jeugdjaren in Cardiff.
Oud 1 september 2016, 19:08   #19
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Ik eet enkel en alleen geen varkensvlees. Verder eet ik ongeveer 2 keer per week vlees (150 gram per keer, ongeveer).

Laatst gewijzigd door Nietzsche : 1 september 2016 om 19:09.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2016, 19:09   #20
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ik eet graag zo een twee tot drie maal per week ergens iets rond 100 gram vlees. Dat is, wat mij betreft, meer dan voldoende. Verder één tot twee maal 's morgens een ontbijt met een een koppel eitjes. Daar buiten: zeer veel fruit en groenten. O ja, nog iets: wanneer ik thuis ben als lunch dikwijls porridge (havermout). Een overgebleven gewoonte uit mijn prille jeugdjaren in Cardiff.
100 gram ?

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be