Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 september 2016, 06:54   #1
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard Bourgeois gaat in tegen de partijlijn

De redelijke stemmen binnen de N-VA beginnen zich eindelijk te roeren. Bourgeois staat voor de partijlijn die een inclusieve maatschappij wil, waar de islam en vooral de moslims een plaats hebben.

Hij waarschuwt terecht dat we islam, migratie en terrorisme niet op één hoopje mogen gooien.

Eindelijk, wat rede in het debat.

Spijtig dat hij ondertussen bijna alleen begin te staan in een steeds rechtser wordende partij. Ik zie nog Peumans, maar wie nog?

http://www.standaard.be/cnt/dmf20160901_02450067

Citaat:
We gaan de rechtsstaat niet overboord gooien om degenen die hem willen vernietigen, aan te pakken.’ Vlaams minister-president Geert Bourgeois (N-VA) geeft duidelijk aan waar de discussie over de noodtoestand voor hem stopt.
Citaat:
De minister-president betreurt ook de voorstellen die partijgenoten de voorbije zomerweken lanceerden. ‘De boerkini verbieden, dat kan gewoon niet’, zegt hij, ook al vindt ook Bourgeois het kledingstuk een symbool van ongelijkheid.

Het voorstel van N-VA-fractieleider Peter De Roover om de discussie over het recht op vrije meningsuiting aan te gaan, valt al evenzeer op een koude steen. ‘Als je over zulke fundamentele zaken praat, toets dat dan alstublieft toch eerst af.’
dit is een samenvatting van wat hij in het gesprek gezegd heeft. De rest is enkel voor abonnees dus dat ga ik hier niet zetten, behalve dit zinnetje, wat het voor mij allemaal samenvat:

Citaat:
Was het dan een goed idee om de boerkini te willen verbieden?

‘Mijn partij is van mening dat de boerkini een symbool is van ongelijkheid. Sommige vrouwen zeggen dat hij net emanciperend bedoeld is. Ik kan niet in hun ziel kijken, maar voor mij is hij een teken van een ongelijke behandeling van man en vrouw. Dit gezegd zijnde is iedereen vrij om te dragen wat hij wil. Dat behoort tot onze fundamentele vrijheden. De boerkini verbieden, dat kan dus gewoon niet.’
Oud 2 september 2016, 07:07   #2
Zeus
Europees Commissaris

Zeus's schermafbeelding

Standaard

Er broeit iets binnen de N-VA. Tot korte tijd geleden was het ondenkbaar dat de Antwerpse lijn werd aangevallen.
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2016, 07:19   #3
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Er broeit iets binnen de N-VA. Tot korte tijd geleden was het ondenkbaar dat de Antwerpse lijn werd aangevallen.
er is een breuklijn in de N-VA tussen de traditionele Vlaams-nationalisten die van oudsher altijd voor een inclusief Vlaams-nationalisme hebben gestaan en enkele nieuwelingen die een hardere lijn voorstaan.

Dat zijn niet enkel oud-VB'ers maar ook anderen die vanuit een pessimistisch wereldbeeld hard meegaan in het wij-zij-denken dat nu het nieuwe politiek correct is.
Oud 2 september 2016, 07:57   #4
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Hier is weinig of niets aan toe te voegen !
Want die breuklijn was al veel langer zichtbaar voor wie die wilde zien.
Maar als een partij kiest voor de stemmen en de macht, en haar ideologie in de diepvries steekt, dan krijg je dus onvermijdelijk tweedracht binnen een partij, en zeker bij dalende peilingen.
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2016, 09:00   #5
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Hier is weinig of niets aan toe te voegen !
Want die breuklijn was al veel langer zichtbaar voor wie die wilde zien.
Maar als een partij kiest voor de stemmen en de macht, en haar ideologie in de diepvries steekt, dan krijg je dus onvermijdelijk tweedracht binnen een partij, en zeker bij dalende peilingen.
maar dus niet alle N-VA'ers zijn verdoken VB'ers voor jou?

Vanwaar die omslag?
Oud 2 september 2016, 10:01   #6
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Boer Geois heeft zijn besluit getroffen na conclaaf met Philippe*.

*. Moureaux
Oud 2 september 2016, 11:40   #7
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Boer Geois heeft zijn besluit getroffen na conclaaf met Philippe*.

*. Moureaux
want buiten de PS kan men niet gematigd zijn?
Oud 2 september 2016, 11:40   #8
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
er is een breuklijn in de N-VA tussen de traditionele Vlaams-nationalisten die van oudsher altijd voor een inclusief Vlaams-nationalisme hebben gestaan en enkele nieuwelingen die een hardere lijn voorstaan.

Dat zijn niet enkel oud-VB'ers maar ook anderen die vanuit een pessimistisch wereldbeeld hard meegaan in het wij-zij-denken dat nu het nieuwe politiek correct is.
Ik ben voor een inclusieve maatschappij V O O R W I E M E E W I L. De huidige situatie vraagt echter een kordate aanpak. Bourgeois reageert veel te soft.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2016, 11:43   #9
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Ik ben voor een inclusieve maatschappij V O O R W I E M E E W I L. De huidige situatie vraagt echter een kordate aanpak. Bourgeois reageert veel te soft.
ja, uiteraard, maar wie zegt dat er geen enkele moslim mee wil? dat is net wat Bourgeois zegt: met alles op 1 hoop te gooien gaan we er niet komen.
Oud 2 september 2016, 12:14   #10
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
maar dus niet alle N-VA'ers zijn verdoken VB'ers voor jou?

Vanwaar die omslag?
Heb ik dat dan ooit ergens geschreven ? Zo ja, toon mij dan die reactie ?

Laatst gewijzigd door vrijzinnige : 2 september 2016 om 12:15.
Oud 2 september 2016, 13:28   #11
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Maar....het zou ook kunnen dat zij WEER verkeerd begrepen zijn, net zoals bij vele andere ballonnetjes die zij oplieten.

Fluit Bourgeois zijn partijgenoten met die uitspraak terug? Minister van Binnenlandse Zaken Jan Jambon benadrukt dat dat niet het geval is en wijst erop dat de nota van de N-VA nog niet af is. "We hebben een aantal dingen gezegd: dat we rond de noodtoestand iets gaan zeggen, alsook over aparte rechtbanken voor terreurverdachten. Bourgeois is bij alle besprekingen betrokken. Wat hij zegt, is de teneur van wat in de nota zal staan. Dat is niet in tegenstelling met wat de voorzitter (Bart De Wever nvdr.) zegt. We blijven binnen de contouren van de rechtstaat, de democratie en het verdrag van het Europees Hof van de Rechten van de Mens."

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/politiek/1.2757932

Ps: partijwoordvoerder zijn van zulke palingen is geen gemakkelijke opdracht De ex en de huidige forum woordvoerders kunnen hierover mee spreken ! Maar dat lossen deze dan maar op door een rondje te lullen tot de volgende bocht in zicht is.
Oud 2 september 2016, 13:47   #12
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

linkse klittenbak topdraad
Oud 2 september 2016, 14:01   #13
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
linkse klittenbak topdraad
zeg jij nu dat Bourgeois een linkse is??
Oud 3 september 2016, 09:49   #14
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De redelijke stemmen binnen de N-VA beginnen zich eindelijk te roeren. Bourgeois staat voor de partijlijn die een inclusieve maatschappij wil, waar de islam en vooral de moslims een plaats hebben.

Hij waarschuwt terecht dat we islam, migratie en terrorisme niet op één hoopje mogen gooien.

Eindelijk, wat rede in het debat.

Spijtig dat hij ondertussen bijna alleen begin te staan in een steeds rechtser wordende partij. Ik zie nog Peumans, maar wie nog?

http://www.standaard.be/cnt/dmf20160901_02450067

dit is een samenvatting van wat hij in het gesprek gezegd heeft. De rest is enkel voor abonnees dus dat ga ik hier niet zetten, behalve dit zinnetje, wat het voor mij allemaal samenvat:
Moest ge eens zes maand in één van die islamietenbuurten van Anderlecht, Vorst, St.Gillis, Schaarbeek, Molenbeek of St.Joost-ten-Node gewoond hebben, zou je wel anders piepen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 3 september 2016 om 09:50.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2016, 10:04   #15
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ja, uiteraard, maar wie zegt dat er geen enkele moslim mee wil? dat is net wat Bourgeois zegt: met alles op 1 hoop te gooien gaan we er niet komen.
islamieten die "meewillen" schat ik op +/- 10%.
En het is die 10% die constant in de media wordt opgevoerd om de bevolking de illusie te geven dat ze allemaal "Ok" zijn.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2016, 01:46   #16
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Moest ge eens zes maand in één van die islamietenbuurten van Anderlecht, Vorst, St.Gillis, Schaarbeek, Molenbeek of St.Joost-ten-Node gewoond hebben, zou je wel anders piepen.
Mee eens.
Blijft natuurlijk de vraag waarom iemand bij zijn volle verstand daar zou willen gaan tussen wonen?
Dan komen klagen, da's bleiten na eigen stupiditeit.
Oud 4 september 2016, 01:59   #17
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Inclusief, buiten voor ''de Walen'' natuurlijk
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2016, 06:27   #18
Anitta
Banneling

Standaard

Citaat:
zeg jij nu dat Bourgeois een linkse is??
De vette vis weet het zelf niet meer
Anitta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2016, 06:29   #19
Anitta
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
islamieten die "meewillen" schat ik op +/- 10%.
En het is die 10% die constant in de media wordt opgevoerd om de bevolking de illusie te geven dat ze allemaal "Ok" zijn.
Dat is een zeer optimistische schatting, vooral de derde generatie is zwaar overschat.
Anitta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2016, 07:15   #20
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ballonnetjes ontsieren,na een triomfantelijk vlucht,meestal de graskanten en eigenlijk is amper nog iemand geinteresseerd in het kaartje dat er aan hangt.

Maar iedereen vindt dat lelijk.....afval...

In hoofde van zijn functie als Vlaams Minister-President ,zowel als senior N-VA-lid,heeft Mr. Bourgeois de "politieke schooljeugd" eens wat tikjes op de vingers gegeven.

Het verrastte mij onaangenaam dat Mr. Dewever deel nam aan het gekibbel...Hij WEET toch dat uiteindelijk enkel de pers er garen uit spint en het NIKS bijdraagt aan enigerlei oplossing van enigerlei probleem .
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be