Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 november 2004, 19:49   #1
de metser
Banneling

de metser's schermafbeelding

Standaard Kan de Vlaamse Leeuw nog klauwen?

Kan de Vlaamse Leeuw nog klauwen?

Het symbool van Vlaanderen bij uitstek is de Leeuw van sabel op een veld van goud. Meer nog dan bokshandschoenen en borstels is dit symbool gerecupereerd door de racistische partij Vlaams Blok.
Net daardoor zal -net zoals het Swastikasymbool voor eeuwig en altijd de link zal leggen met het nazisme van Hitler- de Vlaamse Leeuw ook altijd verbonden blijven met het verfoeilijke racisme van het Vlaams Blok.

Het is mijn inziens dan ook raadzaam dat flaminganten opzoek gaan naar een nieuw symbool of een krachtig signaal uitzenden om hún symbool te redden uit de klauwen van de veroordeelde racisten.
de metser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2004, 19:50   #2
Dave
Vreemdeling

Dave's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de metser

Het symbool van Vlaanderen bij uitstek is de Leeuw van sabel op een veld van goud. Meer nog dan bokshandschoenen en borstels is dit symbool gerecupereerd door de racistische partij Vlaams Blok.
Net daardoor zal -net zoals het Swastikasymbool voor eeuwig en altijd de link zal leggen met het nazisme van Hitler- de Vlaamse Leeuw ook altijd verbonden blijven met het verfoeilijke racisme van het Vlaams Blok.

Het is mijn inziens dan ook raadzaam dat flaminganten opzoek gaan naar een nieuw symbool of een krachtig signaal uitzenden om hún symbool te redden uit de klauwen van de veroordeelde racisten.
Daar zul je toch voor over mijn lijk moeten gaan.
Oud 9 november 2004, 19:53   #3
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Zondag een massale volkstoeloop naar Antwerpen ! We gaan in de zoo een paar leeuwen halen... kunnen die beetjes eens gaan wandelen. Leeuwenvlaggen zullen er genoeg zijn !

Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.

Laatst gewijzigd door ancapa : 9 november 2004 om 19:55.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2004, 19:56   #4
lustige lezer
Parlementslid

lustige lezer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

WTF, over mijn lijk, mijn voorliefde voor de geschiedenis verbied dat, alleen een ziek mens doet zo'n voorstel. En dan nog eens een belachelijke argumentatie.
lustige lezer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2004, 19:56   #5
blokker for ever
Vreemdeling

blokker for ever's schermafbeelding

Standaard integendeel, hij zal terug klauwen

ik vind het in de eerste plaats erg laag bij de grond om het blok op deze manier dan toch even op de knieen te krijgen, vanaf heden 9 november 2004 is de vlaaming zijn stem kwijt.
Zullen we stilaan de spreuk op het wapenschild van belgie veranderen,
"eendracht maakt macht",kan nu beter worden "'islam maakt macht".
want die krijgen nu vrij spel om ons landje rustig over te nemen, iets waar ze al jaren met bezig zijn.
blokker for ever is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2004, 20:01   #6
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Voor welk gestoord en/of onwetend mens is dat nu een Vlaams Blok-symbool?

Fuck off, ónze vlag is er voor alle Vlamingen
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2004, 20:02   #7
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Maak België dan unitair.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2004, 20:11   #8
de metser
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven
Voor welk gestoord en/of onwetend mens is dat nu een Vlaams Blok-symbool?

Fuck off, ónze vlag is er voor alle Vlamingen
Nounou,het Vlaams Blok heeft als strijder voor de Vlaams onafhankelijkheid het Vlaamse symbool bij uitstek bezoedeld. Wie wil er nu nog met zo'n vuil vod zwaaien?
Pas op! Het kan. Als de Vlaamse flamingant duidelijk afstand neemt van de veroordeelde criminelen.
Oud 9 november 2004, 20:13   #9
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door blokker for ever
ik vind het in de eerste plaats erg laag bij de grond om het blok op deze manier dan toch even op de knieen te krijgen, vanaf heden 9 november 2004 is de vlaaming zijn stem kwijt.
Zullen we stilaan de spreuk op het wapenschild van belgie veranderen,
"eendracht maakt macht",kan nu beter worden "'islam maakt macht".
want die krijgen nu vrij spel om ons landje rustig over te nemen, iets waar ze al jaren met bezig zijn.
Ocharme, ocharme, ocharme. Wat een medelijden dat wij hier hebben, zeg. U kan het zich niet inbeelden.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2004, 20:17   #10
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

We hebben de Leeuw niet alleen zijn rotte tanden getrokken, hij is eveneens gecas(satie)treerd.
Oud 9 november 2004, 20:23   #11
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
We hebben de Leeuw niet alleen zijn rotte tanden getrokken, hij is eveneens gecas(satie)treerd.
Mij lijkt het eerder dat het de "wij-kunnen-het-niet-in-het-stemhokje-halen"-democraten zijn die geen ballen hebben.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2004, 20:31   #12
PieterN
Burger

PieterN's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar PieterN
Standaard

De Vlaamse Leeuw is van het vlaamse volk. Het is niet omdat een partij, die 40% van de stemmen haalt, de Vlaamse Leeuw misbruikt, dat we daarom ons stuk geschiedenis in de vuilbak moeten gooien. Het is niet zo, omdat een deel van de flaminganten gecollaboreerd hebben met de Duitsers, dat alle flaminganten collaborateurs waren.
Oud 9 november 2004, 20:34   #13
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat een onzin. Als Vlaams Blokker (oei, hoogstwaarschijnlijk kan ik vanaf nu ook opgepakt worden) vind ik geenszins dat de Vlaams Leeuw door onze partij werd "gerecupereerd". Wij zijn Vlamingen en dus mogen we, net als Vlamingen met andere politieke overtuigingen, ons volkssymbool met ons meedragen. Ik heb er geen enkel probleem mee dat bijvoorbeeld de rode jongens van Meervoud de Vlaamse vlag op hun bijeenkomsten uithangen en op betogingen met Vlaamse vlaggen lopen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2004, 20:36   #14
Het Skill Effect
Banneling

Het Skill Effect's schermafbeelding

Standaard

[size=4]De Vlaamse leeuw :[/size]

Het Skill Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2004, 20:37   #15
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Pas op! Het kan. Als de Vlaamse flamingant duidelijk afstand neemt van de veroordeelde criminelen.
Criminelen? Ik zie geen criminelen. Ik zie enkel mensen die door een rechtbank werden veroordeeld op basis van wetten die juist van in het begin werden uitgedacht om juist die mensen te veroordelen. Ik zie slechts helden van het vrije woord. Mensen die in de vuurlinie staan en strijden voor het recht te zeggen wat heel velen in dit land denken, maar uit schrik voor demonisering en misschien zelfs represaille niet durven uiten. De VB'ers in de voorlinie zijn moedige mensen!
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2004, 20:57   #16
de metser
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PieterN
De Vlaamse Leeuw is van het vlaamse volk. Het is niet omdat een partij, die 40% van de stemmen haalt, de Vlaamse Leeuw misbruikt, dat we daarom ons stuk geschiedenis in de vuilbak moeten gooien. Het is niet zo, omdat een deel van de flaminganten gecollaboreerd hebben met de Duitsers, dat alle flaminganten collaborateurs waren.
In wat u zegt zit zeer veel - zo niet alle- waarheid.Het zou dan ook zeer wenselijk en duidelijk zijn dat de goede Vlamingen duidelijk afstand nemen van de slechte Vlamingen.
Dát kan niet moeilijk zijn, en de regio Vlaanderen zal er wel bij varen.
Oud 9 november 2004, 21:01   #17
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik beloof u dat ze op 11/07 aan mijnen balkon zal hangen...

Vrijwilligers mogen altijd komen proberen ze eraf te halen, ... ik zal ze met de inhoud van mjin waterkokerke een warme ontvangst geven.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2004, 21:02   #18
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Wat? Ik denk dat het wel duidelijk is dat ik niks met het Vlaams Blok te maken heb.

Ben jij soms geen goede vlaming, misschien, metser?
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2004, 21:03   #19
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
mag ik uw adres eens... ik heb hier nog een hele grote doos met blokjes kan je daar mee spelen... heel educatief Lego !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
Oud 9 november 2004, 21:06   #20
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PieterN
er is de vlaamse leeuw van de halfzachten en die heeft rode klauwen...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be