![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() ‘Belastinginspecteurs proberen kleine ondernemers die niets hebben misdaan duizenden euro’s uit hun zakken te slaan’, zegt Unizo-topman Karel Van Eetvelt. ‘De maat is vol.’
‘In het pesten van ondernemers met allerhande controles zijn de praktijken van de inspectiediensten onder de regering-Michel even erg als die onder de regering-Di Rupo.’ http://www.tijd.be/politiek_economie...06689-3148.art GELIEVE GEEN COPY PASTE TE PLAATSEN UIT BETALENDE GEDEELTES VAN KRANTEN. Laatst gewijzigd door Pontifex : 8 september 2016 om 12:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Brullende ambtenaren.
Sta mij toe dat niet te geloven. Bij mijn vorige werkgever is zo een belastingbrief van enkele miljoenen euros geland. De ambtenaar in kwestie is steeds erg beleefd en keurig geweest, ook al begon de zaakvoerder vanalle emotruken uit de doos te halen om maar niet te hoeven betalen. Hij had jarenlang winst als provisie gemarkeerd in zijn boekhouding, maar na x-aantaal jaar moet er wel iets gebeuren met die provisie. En dat gebeurde niet. Dus vennootschapsbelasting er over. Wat uiteraard correct is. Hij heeft moeten betalen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit soort ambtenaren staan niet onder controle van de regering, zij werken in principe autonoom. Dat er daar gefrustreerde idioten tussen zitten die alle zelfstandigen als fraudeurs zien terwijl zij zelf aan een staatsinfuus liggen hoeft totaal niet te verwonderen. Dat die ambtenaren geen greintje voeling hebben met ondernemen en de daaraan verbonden risico's is ook geen verassing. Zij voelen zich onaantastbaar door hun statuut.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar de belastingen gaan mijn indruk in rechtszaken een veelvoud aan keren meer op hun bek dat dat ze gelijk krijgen. De "ontvanger" is lang niet altijd "zeer bekwaam". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat was een persoonlijke ervaring uit 1996. Verdomd, de tijd vliegt!
![]() |
![]() |
#6 |
Gouverneur
|
![]() Ik heb voor de eerste maal in m'n leven een bewijsstuk moeten opsturen naar de belastingdienst. Iets dat ik jarenlang fout had ingeschreven en waarvoor ik dus nooit iets heb terug getrokken heb ik voor het eerst juist ingevuld en nu trek ik terug. Niet met terugkerende kracht natuurlijk. Dat kan enkel in de eerste zes maanden na een aanslag
![]() Blijkbaar is de overheid er niet voor ons maar zijn wij er voor de overheid want anders zou de belastingdienst me wel op de hoogte gebracht hebben van mijn fout. Laatst gewijzigd door strijkijzer : 8 september 2016 om 12:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#8 |
Gouverneur
|
![]() Pff. Ik ben tegen erven en ik vermoed dat alle erfenissen die ik al geweigerd heb ook in hun zakken zijn verdwenen. Zolang ik maar in de spiegel kan kijken. Laat hen maar in illusies leven en desondanks spartelend en bleitend sterven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dus als een ambtenaar niet werkt, is het niet goed, als hij wel zijn werk doet, is het ook niet goed?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() Een politieagent die U bekeurt omdat U door het groen licht reed doet zijn werk goed?
Laatst gewijzigd door demonen : 8 september 2016 om 13:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hier gaat het over chauffeurs die denken dat ze door het oranje zijn gereden, in feite gewoon door het rood zijn gereden en daarvoor beboet worden.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Eerst was Unizo de werkgever van nva en nu dit ....
Belgie is een Matrix programma die u doet inslapen. Geloof deze droom niet meer. Laat uw droombeeld België los. Neem de rode pil. Wat de Matrix u ook toeroept......... Laatst gewijzigd door MORPHEUS : 8 september 2016 om 19:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Aha. Hij spreekt dus de waarheid. U gaat dus akkoord met zijn analyses bijvoorbeeld over de vorige regering en hoe weinig hij op had met Di Rupo?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vraag het eens aan Johan Daelemans. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Van waar zou uw indruk kunnen komen? De belastingsinspectie wint ongeveer 3/4 van de rechtzaken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Vindt u het normaal dat er voor elke werkende mens er drie mensen administratief werk leveren? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Indien u te snel door het groen reed, ja!
Laatst gewijzigd door reservespeler : 11 september 2016 om 12:05. |
![]() |
![]() |