![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Een waardenblad onderteken is | |||
Dikke zever, altijd en voor iedereen |
![]() ![]() ![]() |
5 | 71,43% |
Een goede zaak voor wie de nationaliteit wil aannemen |
![]() ![]() ![]() |
1 | 14,29% |
Een goede zaak voor alle 18-jarigen |
![]() ![]() ![]() |
1 | 14,29% |
Aantal stemmers: 7. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Welke politieker heeft dat nu al niet voorgesteld, zo'n verklaring te doen ondertekenen ?
Voor iedereen als hij 18 wordt, en/of voor wie de Vlaamse nationaliteit aanvraagt ? Welke politieke partijen hebben zoiets voorgesteld ? En wie of welke partijen hebben het afgekraakt als de meest baarlijke nonsens ? In ieder geval: er mag ééntje aan de lijst toegevoegd worden: titel: Reynders wil dat 18-jarigen verklaring over respect voor Europese waarden ondertekenen http://www.standaard.be/cnt/dmf20160916_02471507 Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Indien U alle Franstaligen vergast (U haat ze verschrikkelijk, toch?) dan is "het probleem" ook opgelost en dan leef jij in het aardsparadijs.
De Vlaamse noeste arbeiders zullen dan gratis overuren maken en zonder extra vergoeding werken op zo en feestdagen. Zelfs de gehandicapten en zwaar zieken zullen voor hun uitkering werken opdat uw uitgesteld loon (sedert uw 50ste) en de uitkering van uw werkloze vrouw betaald kunnen worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Debiel. Even debiel als de antidrugcampagnes in scholen, die kinderen misinformeren over drugs. Verzinsels van bejaarde juristjes die denken dat door alles te juridiseren zij alles kunnen controleren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik kraak dat voorstel nog steeds af.
Zolang ik de wet naleef, heb ik immers het recht om mijn gat af te vegen met 'onze normen en waarden'. Het voorstel om een cursus burgerschap in te voegen, bij voorbeeld in de plaats van de cursus godsdienst, daar ben ik wel voor gewonnen.
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een kandidaat Vlaming wat moet ik mee daarbij voorstellen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Allé, net als voor wiskunde, Nederlands, LO, enz.
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() Er is daarbij een verschil tussen vaardigheden en waarden. Je kunt geen waarden aanleren op school.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat er kinderen die dit helaas niet aankunnen, moet er maar bij genomen worden. Net als ik op school een wandelende catastrofe was in wiskunde, fysica en scheikunde.
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uiteraard, ik pleit dan ook niet voor het onderwijzen van onze "normen en waarden" (wat die ook moge zijn).
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als een inwoner van een gemeente er tegen is dat ze zouden fusioneren met een naburige gemeente, dan is dat toch niet omdat hij al die inwoners van die andere gemeente haat ! Gelieve toch wat meer zorg te besteden, als je mij wilt typeren of eigenschappen/gedachtes/... toewijzen. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In Frankrijk spreken ze zelfs over "l'Education Nationale". Alles is gezegd hé. In 1794, tijdens de Revolutie, spraken slechts 3 (!) op 28 miljoen Fransen de Franse taal. In de negentiende eeuw heeft men al die mensen niet alleen een bepaalde taal, maar ook een bepaalde nationalistische ideologie bijgebracht, met allerlei nationale mythes die ook een heel waardenpatroon schragen alsook heel specifieke opvattingen over wat goed en slecht is.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Los daarvan blijf ik van mening dat een school niet ideologisch of waardenneutraal kan zijn en altijd de heersende ideologie zal weerspiegelen van de maatschappij waarin die school zich bevindt. Bij ons is dat natuurlijk veel subtieler dan pakweg in Noord-Korea, maar als je vergelijkt met andere landen of in de tijd dan zie je dat scholen niet neutraal zijn. En dat begint bij ogenschijnlijk kleine details als de architectuur van scholen, het feit dat de lessenaar van de leraar (al dan niet) op een verhoog is aangebracht, de verschillen inzake toiletten van de leraars en de leerlingen, ...
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() Wel, ik denk dat ik jullie gelijk moet geven.
Wat Frankrijk betreft: ik heb mij altijd afgevraagd hoe hun schoolsysteem werkt. Een van de meest homogeniserende en genocidaire landen van continentaal Europa, hoe ontstond ze? |
![]() |
![]() |