![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Linkse feutus moordenaars schermen graag met het "klompje cellen" argument.
Maar er is nog niet genoeg abortus. er moet meer zijn! http://www.gva.be/cnt/dmf20160726_02...mogelijk-maken Citaat:
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT? Laatst gewijzigd door Karel Martel B : 26 juli 2016 om 08:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je op 5 maand ziet dat er fundamentele fouten aan het klompje cellen zijn moet dat zeker kunnen, waarom niet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
M.a.w. de vrouw mag zomaar beslissen wat voor haar een noodsituatie is. Het gaat dus ook over andere situaties dan gij opnoemt. Ruzie met hare vent bv is al voldoende. Die vent heeft dus niks te zeggen over het leven van zijn ongeboren kind!!! Ik denk toch dat men de wet zo iets te gemakkelijk gemaakt heeft. Persoonlijk heb ik toch problemen met het feit dat men zo lichtzinnig (ja ik weet dat er ook ernstige redenen kunnen zijn die een abortus verantwoorden) over het leven van een mens kan beslissen. Toch zeker in een tijd dat er weinig problemen zijn om een zwangerschap te voorkomen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad, de vrouw beslist voor de volle 100%. De vent heeft er, behalve een kwakje, ook verder niets aan bijgedragen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() De praktijk is nu dat abortuscentra in het geval de toegelaten periode van 12 weken voorbij is gewoon doorverwijzen naar nederland waar het wel mag tot 20 weken. Dit abortustoerisme is toch van een ongelooflijke hypocrisie ? Men gaat toch niet doen alsof die vrouwen omwille van de wet dan toch maar beslissen dat voor hen ongewenste kind te laten geboren worden ? 500 tot 600 dergelijke ingrepen per jaar in nederland tonen aan dat de praktijk anders is. Tijd om de wet en de praktijk gelijk te schakelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
|
![]() Citaat:
De vrouw mag het dan houden of aborteren, maar als ze het houdt mag ze geen aanspraak maken op financiële steun.
![]() |
![]() |
#7 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het is aan de vrouw om tijdige aan de man te laten weten dat ze zwanger is. Dit geldt natuurlijk niet voor getrouwde koppels behalve indien ze een contract opstellen waar iets dergelijks expliciet in vermeld staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tenzij je denkt niet de vader te zijn, zou ik ook niet begrijpen waarom je als man niets wilt bijdragen voor het levensonderhoud van je kind. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Desondanks wordt de vrouw toch zwanger (100% zeker is men nooit) en beslist ze het kind te houden. Dit gaat in tegen de afspraken gemaakt. Welke verantwoordelijkheid heeft de vader in deze dan? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() Het gaat hier wel over het lichaam en het leven van het kind. En de keuze om dit lichaam al dan niet een kand op overleven te geven. Voor kinderen lijkt het me normaal dat beide ouders daarvoor verantwoordelijk zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
Alleen heb ik in mijn omgeving gezien dat een aantal vrouwen die bijdrage van de man liever spenderen aan eigen pleziertjes dan aan de kinderen. Laatst gewijzigd door pajoske : 26 juli 2016 om 10:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
wil je als man zeker spelen, pas dat artikel 1 toe: verpak je fluit voor dat je spuit. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Europees Commissaris
|
![]() Het lijkt me niet normaal dat in deze slechts 1 persoon de lichamelijke lasten moet dragen. Toegegeven, een foutje van de natuur, maar het is niet anders.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar wat ik wou zeggen: ik ben voorstander van de Engelse termijn: 22 weken. (of zelfs langer, maar dat geraakt zeker niet door het parlement). http://www.standaard.be/cnt/dmf20160725_02399051 .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() Diegene die de lichamelijke last moet dragen wist op voorhand dat die last slechts door één van de twee verwekkers moet gedragen worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
Dus, als de moeder aborteert om financiële redenen is dat OK, maar als de vader het financieel niet ziet zitteen heeft hij pech?
![]() |
![]() |
#18 |
Staatssecretaris
|
![]() Er zal in Belgie een tijdstip komen waarop abortus en euthanasie op kinderen moeiteloos in mekaar zullen overgaan. The higher moral ground.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() spa, smerige kindermoordenaars. Schande!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |