Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 november 2016, 10:22   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard "Uitspraak De Block slag in het gezicht van 1 miljoen Belgen met alcoholprobleem"

BRON

Detail tekst:

Citaat:
"Een slag in het gezicht van de meer dan één miljoen landgenoten met een alcoholprobleem." Zo reageert CD&V-Kamerlid Nathalie Muylle in Het Nieuwsblad op uitspraken van de minister van Volksgezondheid, Maggie De Block (Open VLD) over de vrije verkoop van alcohol.
Kan iemand mij een logische verklaring geven van waarom de dame in kwestie zijnde, M. De Block, deze domme uitspraken doet?

Langs alle kanten zie je acties verschijnen die de mensen wil behoeden voor drank- en rook'misbruik', drugsmisbruik en dan dit.

Ok, ok het zal om de lege staatskas te spijzen zijn waarschijnlijk.

Zoals ik al eerder schreef zouden die nachtwinkeltjes moeten verboden worden daar ze niet thuishoren in het straatbeeld.

Het zijn gewoon 'slim' opgezette verzamelpunten voor wie weet wat.

Wie gaat daar iets kopen, de één of andere onnozele die zijn sigaretjes/bier/drugs vergeten is?

Aan mij zullen die geen bal verdienen, ik heb geen boodschap aan waterpijpen.

Aan de kust zijn er gemeenten waar men in bepaalde straten al meer dan 6 �* 7 van dat soort winkeltjes kan vinden.

Weer maar eens de inwijkelingen voordelen geven?
Oud 7 november 2016, 10:26   #2
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Wat een flauwe kul is me dat zeg! Elke uitspraak van een minister zal wel "een kaakslag" zijn voor iemand zeker?
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2016, 10:37   #3
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Kan iemand mij een logische verklaring geven van waarom de dame in kwestie zijnde, M. De Block, deze domme uitspraken doet?
De domme uitspraak die jij citeert is van Nathalie Muylle ( CD&V) en niet van Maggie De Block ( Open VLD).

Waarom Nathalie Muylle dergelijke domme uitspraken doet heeft een zéér eenvoudige verklaring; geldingsdrang.

Maggie De Block is razend populair en Nathalie Muylle denkt wil zelf beroemd. De aanval heeft echter een boemerangeffect. Ze versterkt de communicatie van het alcoholbeleid van Maggie De Block en ontmaskert CD&V als hypocriete partypoopers.

Hoe zit het eigenlijk met de verkoopcijfers van het CD&V bier ?

Als je een goed bier zoekt kan ik Cara op fles aanbevelen:

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 7 november 2016 om 10:38.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2016, 05:45   #4
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
De domme uitspraak die jij citeert is van Nathalie Muylle ( CD&V) en niet van Maggie De Block ( Open VLD).

Waarom Nathalie Muylle dergelijke domme uitspraken doet heeft een zéér eenvoudige verklaring; geldingsdrang.

Maggie De Block is razend populair en Nathalie Muylle denkt wil zelf beroemd. De aanval heeft echter een boemerangeffect. Ze versterkt de communicatie van het alcoholbeleid van Maggie De Block en ontmaskert CD&V als hypocriete partypoopers.

Hoe zit het eigenlijk met de verkoopcijfers van het CD&V bier ?

Als je een goed bier zoekt kan ik Cara op fles aanbevelen:

Dan heb ik dat verkeerd gelezen?

Citaat:
In een interview zei De Block dat nachtwinkels en tankstations onbeperkt alcohol moeten kunnen blijven verkopen. "Ik heb geen zin in nieuwe faillissementen", gaf ze als argument.
p.s. Ik drink en ik rook niet
Oud 8 november 2016, 07:00   #5
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Toch ironisch dat de meeste nachtwinkels niet halal zijn, maar toch door hallahanezen uitgebaat worden.

Plots is de winst belangrijker dan de cultuur blijkbaar.
Terwijl een gewone job waar niet halal of ongehoofddoekt echt gewerkt moet worden racistisch is.

Maar het alcoholverbod in benzinestations vind ik geen slechte zaak.
Het werkt alvast zonder gezeik of falingen in Nederland.
Oud 8 november 2016, 10:44   #6
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Die tsjeefse teef vergist zich.
Het is vooral een slag in het gezicht van a) al wie zich bezig houdt met preventie en behandeling van alcoholverslaafden en b) familieleden van alcoholverslaafden.

Schoofken vindt: verkoop van alcohol naar 18 jaar. En vooral: minder verkooppunten, vooral deze waar half-verslaafden aan impuls-aankopen en impuls-verbruiken riskeren te doen.

Idem dito voor de tabak. Foei mijn partij die niet wil verbieden dat men rookt in auto's.
Foei alle partijen dat ze het Nieuw-Zeelandse plan niet overnemen.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2016, 11:02   #7
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Toch ironisch dat de meeste nachtwinkels niet halal zijn, maar toch door hallahanezen uitgebaat worden.
Bron ?

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
Oud 8 november 2016, 11:30   #8
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Die tsjeefse teef vergist zich.
Het is vooral een slag in het gezicht van a) al wie zich bezig houdt met preventie en behandeling van alcoholverslaafden en b) familieleden van alcoholverslaafden.

Schoofken vindt: verkoop van alcohol naar 18 jaar. En vooral: minder verkooppunten, vooral deze waar half-verslaafden aan impuls-aankopen en impuls-verbruiken riskeren te doen.

Idem dito voor de tabak. Foei mijn partij die niet wil verbieden dat men rookt in auto's.
Foei alle partijen dat ze het Nieuw-Zeelandse plan niet overnemen.
Och, er zal wel altijd iets zijn waar mensen kunnen aan verslaafd geraken. Maar waarom willen sommigen daar, altijd maar opnieuw, de overheid verplichten om op van alles en nog wat klemmen te zetten? Waar blijft verdorie de eigen verantwoordelijkheid?
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2016, 11:40   #9
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Och, er zal wel altijd iets zijn waar mensen kunnen aan verslaafd geraken. Maar waarom willen sommigen daar, altijd maar opnieuw, de overheid verplichten om op van alles en nog wat klemmen te zetten? Waar blijft verdorie de eigen verantwoordelijkheid?
Waar blijft verdorie de eigen verantwoordelijkheid?

Die staat netjes tegenover het begrip "openbare gezondheid".
In een soort van checks and balances.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2016, 16:39   #10
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bron ?
U kan de eigenaars van handelszaken in het staatblad opzoeken.

Als dat teveel moeite is, ga maar eens naar een doorsnee nachtwinkel.

Laatst gewijzigd door maddox : 8 november 2016 om 16:45.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2016, 19:11   #11
eno2
Banneling

Standaard

Een van de weinige issues waar de sharia gelijk in heeft.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2016, 19:14   #12
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht

p.s. Ik drink en ik rook niet
Ik ben van nog veel meer schadelijke gewoonten en onvrijheden vrij.
Oud 8 november 2016, 19:27   #13
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

De alcohollobby is nog altijd oppermachtig in België en de staat verdient ook vette €'s aan de verkoop van alcohol.

Het is een moeilijke kwestie he: pak je het probleem van de acloholverslaafden aan of laat je een pak winkels en jobs sneuvelen. In deze tijden is het logisch dat men elke job tracht te behouden denk ik dan. Anderzijds is België één van de weinige landen waar nog alcohol verkocht wordt langs de snelwegen...
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2016, 20:09   #14
eno2
Banneling

Standaard

Het moet daar nogal stinken in die alcohollobby's naar alcoholdampen
Oud 8 november 2016, 20:16   #15
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U kan de eigenaars van handelszaken in het staatblad opzoeken.
Ik raadpleeg dikwijls de oprichtingsactes van het staatsblad uit nieuwsgierigheid. Ik heb geen enkele weet dat er "hallalnees" beschreven staat in de statuten van een bedrijf. Bij de statuten van een bvba wordt enkel naam, voornamen en achternaam vermeld met de woonplaats. Soms ook de geboortedatum en plaats.

Het zou me verbazen dat er nachtwinkels zijn die door "halalnezen" worden uitgebaat. Ken jij er zo eentje ?

Oud 8 november 2016, 21:09   #16
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
De alcohollobby is nog altijd oppermachtig in België en de staat verdient ook vette €'s aan de verkoop van alcohol.

Het is een moeilijke kwestie he: pak je het probleem van de acloholverslaafden aan of laat je een pak winkels en jobs sneuvelen. In deze tijden is het logisch dat men elke job tracht te behouden denk ik dan. Anderzijds is België één van de weinige landen waar nog alcohol verkocht wordt langs de snelwegen...
Ik heb toch sterk de indruk dat de staat niet te veel aan nachtwinkels verdienen.

Maar ik kan mis zijn.
Oud 8 november 2016, 21:29   #17
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Maggie gaat eigenlijk gewoon hun gezicht zitten...
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2016, 21:45   #18
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik raadpleeg dikwijls de oprichtingsactes van het staatsblad uit nieuwsgierigheid. Ik heb geen enkele weet dat er "hallalnees" beschreven staat in de statuten van een bedrijf. Bij de statuten van een bvba wordt enkel naam, voornamen en achternaam vermeld met de woonplaats. Soms ook de geboortedatum en plaats.

Het zou me verbazen dat er nachtwinkels zijn die door "halalnezen" worden uitgebaat. Ken jij er zo eentje ?
Gezond verstand is niet aan U besteed.
Oud 8 november 2016, 21:47   #19
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ik heb toch sterk de indruk dat de staat niet te veel aan nachtwinkels verdienen.

Maar ik kan mis zijn.
uw indruk is maar half correct. Uiteindelijk kopen die gewoon aan in de Colruyt of de Macro om dan in't zwart met 300% winst te verkopen.

Ergo, de BTW is wel betaald bij de eerste aankoop.
Oud 8 november 2016, 22:47   #20
Athelas
Minister

Standaard

Citaat:
uw indruk is maar half correct. Uiteindelijk kopen die gewoon aan in de Colruyt of de Macro om dan in't zwart met 300% winst te verkopen.

Ergo, de BTW is wel betaald bij de eerste aankoop.
De nachtwinkels hier in Halle verkopen nogthans aan normale prijzen hoewel ik ook niet verwacht dat alles legaal verloopt. In Brussel verkoopt elke winkel wel zaken in het zwart indien mogelijk.
Athelas is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be