![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De onderwijshervorming is wat mij betreft toch wel een gemiste kans. Het is goed dat men alle vakken opdeelt in domeinen, maar de schotten ASO, TSO en BSO blijven wel nog steeds bestaan, waardoor een aantal moeilijke "technische" richtingen zoals industriële wetenschappen ondergewaardeerd blijven.
Ook is er totaal geen hervorming van het ASO wat jammer is. De elitaire richtingen met hoofdvakken Latijn en/of Grieks blijven gewoon bestaan. Ondanks dat zoveel uren Latijn en/of Grieks geen toegevoegde waarde bieden voor latere studies of op de arbeidsmarkt. Ook is het schandalig dat iemand die een richting met Latijn en/of Grieks volgt in 6 jaar secundair onderwijs, niets maar dan ook niets ziet van economie. Dit is echt een schande. Alle ASO richtingen zouden een basispakket economie moeten hebben, al is het maar 2 uur. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een gemiste kans?
Omdat "alle kindjes zijn gelijk" niet wordt toegepast?
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister
|
![]() Niks mis met elitaire richtingen en scholen. Dan zijn er tenminste nog enkele plekken in jullie berooide scholenlandschap waar performance van de scholieren wordt gevraagd ipv dat lauwe, niveauverlagende, "iedereen moet hetzelfde zijn" gezever.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men zou beter de sterkste leerlingen uitdagen op vlak van wetenschap, wiskunde, levende talen. In geen van de ons omringende landen heeft men nog zoveel leerlingen die Latijn en klassiek Grieks leren. Ik heb zelf ook Latijn gedaan, en was er goed in. Maar achteraf gezien had het beter geweest dat ik die uren had ingevuld met relevantere inhouden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Europees Commissaris
|
![]() De grootste flater van ons onderwijs is minieme rol van ICT.
In het ASO is dat 1 uurtje per week, de basics van Word en Excel. We kweken digitale analfabeten.
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Geen tussenstappen bij het rekenen - fout. Andere oplossingsmethode -fout. Zelfs het weergeven van een vermenigvuldiging door middel van een een punt in plaats van x heb ik afgestraft geweten. Lager onderwijs is de hoogmis van het formalisme en de begrafenis van creatief probleemoplossend denken. Maak van iedere onderwijzer een universitair - met bindende toegangsproeven en intensere stages. En verloon beter. Nu worden de zwakste leerlingen zelf leerkracht.
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" Laatst gewijzigd door Zeus : 15 januari 2017 om 13:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() ALs je niet in staat bent fatsoenlijk ICT onderwijs te geven, kan je het best laten voor wat het is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Die universitair gaat daar na 2 maand depri zijn. De verloning is ook meer dan ok, zeker gelet op de hoeveelheid vakantie en het pensioen. Alleen, geef die jonge leerkrachten eens een fatsoenlijk contract, betaal hun verplaatsingen tussen scholen indien ze de moeite doen om op meerdere scholen les te geven, geef hun een laptop en gsm indien ze moeten bellen voort school (leerkrachten hangen vaak genoeg aan de telefoon met ouders). Dat soort zaken, daarmee proffesionaliseer je het beroep ook voor een stuk. Dan trek je ook betere profielen aan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() Geef ze ook eens de software licenties die ze nodig hebben. Office bvb.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ze benutten ze alleen niet ten volle.
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of meent u dat we dan ook maar het vak geschiedenis afschaffen? Of muziek? Of PO? Of LO? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik heb het zelf meegemaakt in de jaren '90
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Europees Commissaris
|
![]() Mijn vriendin staat in het lager onderwijs, mijn moeder in het secundair.
En ik moet vaststellen dat er in 2 decennia niets is veranderd. Al moet ik wel 1 ding zeggen; als ik net zo behandeld zou worden als een jonge leerkracht, ik had er al lang de brui aan gegeven.
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" Laatst gewijzigd door Zeus : 15 januari 2017 om 15:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geen hoekenwerk in de klas van uw vriendin? Geen contractwerk? Geen BZL? Als uw vriendin echt lesgeeft zoals twee decennia geleden, dan wordt het hoog tijd eens de doorlichting te sturen naar die school. Het eindrapport zal scherp zijn.
|
![]() |
![]() |