![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bron
Op zich best goed gezien maar de hamvraag die rijst is dan weer wat met de controles. Dat de brave belastingbetaler daar niet moet voor instaan dat lijkt mij vrij duidelijk en de financiering religies door de overheid moet ook afgeschaft worden. Er bestaat waarschijnlijk best een grote groep mensen die er dan ook totaal geen boodschap aan heeft aan wat men daar allemaal weet te 'vertellen' in de tempels zoals kerken, moskeeën, synagogen ... andere Daar moet men dus een goed plan zien voor te smeden in de zin van dat men ook moet controles kunnen uitoefenen, mochten de aanbidders zelf de gelden ophoesten om hun tempels, kerken, synagogen, moskeeën te bouwen waar die gelden vandaan komen. Welke geldschieters, drugshandel, andere duistere wegen ... rutten-open-vld-wil-subsidie-religies-afpakken Om het dan maar even op een bepaalde groep te gooien ... het-geld-van-de-moslims moslims-ontvangen-bijna-1-miljoen-euro-vlaams-belastinggeld hoe-worden-moskeen-gefinancierd wat-kost-uw-kerk dan weer ...
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 15 april 2017 om 19:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is dien andere draad, met al twee pagina's, niet goed genoeg voor meneer ?
Of moeten wel alles eens herhalen, in deze, en in nog drie andere draden, als meneer het belieft ? .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister-President
|
![]() Zeg schoof, plaats er dan een link bij hé, vind die andere draad niet direct terug.....
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA "Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale" SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011 Tiocfaidh ár lá |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Ze moeten dat niet zeggen, maar doen! Al dat opportunisme mag wel eens stoppen he?
Geen woorden maar daden! Ga aan tafel met de NVA zitten, stelt dat voor, is er een meerderheid? Voer dat wetsvoorstel in. Maar al dat schapengeblaat is gewoon opportunisme om stemmers te winnen bij de volgende verkiezingen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() 't Ding is de moskee heeft geldschieters. Dat die nu geld krijgen of niet, die blijven open.
Daarom ben ik voorstander van bepaalde moskeeën te erkennen en de radicale stroming te verbieden. Zoals bijvoorbeeld het Soenisme? Zij baseren zich op de hadith en sharia. Sjiïeten laten een "ruimere" interpretatie toe. Soennieten nemen de koran letterlijk en laten geen interpretatie toe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Je bent niet verplicht te geloven, maar door de "godsdienstvrijheid en de scheiding van kerk en staat", moet je er voor dokken gelovig of niet gelovig. Anders kom je in de hel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hebben wij dan niks met hen te maken ? In die zin dat wij hen dan maar moeten laten doen met hun crimineel gedrag ? En als ge moskee a en b erkent, maar achter de hoek in een garagebox is moskee c waar men dingen doet die het daglicht niet mogen zien: wat hebt ge dan aan het feit dat ge geld geeft aan a en aan b ? .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Die mensen uitwijzen als signaal. Begin er verdekke toch eindelijk eens aan in plaats van er tekst aan te verslijten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De financiering van religies door de staat werd ingesteld door Napoleon, om greep te krijgen op de verborgen geldstromen van de Katholieken in Frankrijk. Dat is redelijk gelukt.
In België, 220 jaar na datum, is dat idee nooit gelukt. De kerkfabriek is altijd zeer bekwaam geweest in het ontwijken van financiële controle (zoek maar eens op hoe de maffia hele vrachtwagens met geld kon witwassen). De andere "erkende en gesponsorde" religies waren tot de jaren 70 eigenlijk nog niet eens een voetnoot in de begroting. Maar nu zitten we met een andere zeer grote, snel groeiende en vooral agressieve religie die ook veel geld via ongecontroleerde bronnen binnenrijft. De sponsoring van de overheid is meegenomen voor die kwispels, net zoals de uitkeringen voor Syriëstrijders en soortgelijke profiteurs, maar is die geldstroom wel vergelijkbaar met de middelen die ze van bijvoorbeeld uit Saoudi-Arabië krijgen? Religie in de 21ste eeuw, in West Europa, da's een hobby, en net zoals de meeste hobbies, mag dat gerust zonder geld van de samenleving. Ik stel hetzelfde voor sport ten andere. Voor geschiedenis ben ik nog aan't twijfelen. Als dat niet onderhouden wordt gaan we de fouten uit het verleden zeker herhalen. En hoe ligt het kosten/batenplaatje daar dan?
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is allemaal verkiezingspraat, de CD&V spreekt zich uit voor moslims, OVLD ruikt stemmen en spreekt zich uit tegen, zij het dan vermomt als, ' financiering religies door overheid stopzetten'.
Moest het VB zoiets voorstellen, de traditio's zouden tegen zijn en spontaan uitbarsten in 'De Internationale'. De OVLD haar, ' financiering religies door overheid stopzetten', is zoiets als de CD&V haar, 'Vlaams zijn is goed voor tijdens de verkiezingen'.
Laatst gewijzigd door Xenophon : 16 april 2017 om 11:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik zwijg! Eerst nog een paar vedetten sturen om Paaseieren te rapen. Komt wel in orde. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hopelijk zwijgen ze en kijken ze lachend toe.
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn verontschuldigingen voor de dubbeldraad want dat zat hoog precies bij sommige personen. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zal geen gemakkelijke oefening zijn denk ik. ![]() Ons kleine landje staat al overvol van alle mogelijke 'tempels'
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |