![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |||
Banneling
|
![]() Beeld van hoe in Vlaanderen de officiële media gesubsidieerd, lees onderhouden wordt... en in hoe verre we nog over een vrije pers mogen spreken...
http://www.doorbraak.be/nl/nieuws/me...-wat-meer-zijn Enkele uitreksels: Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hét grote probleem is dat ze weinig of geen onderzoeksjournalistiek meer doen (omdat het te duur is) en dus lees je veel identieke zaken die van persagentschappen overgenomen worden. En wat die concentratie betreft: De Morgen kan je bezwaarlijk een liberale krant noemen. Er zijn wel een aantal artikels gemaanschappelijk (Sport en zo) met Het Laatste Nieuws, maar de redakties zijn onafhankelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is duidelijk dat het in onze perswereld alles behalve aan sociale klemtonen ontbreekt, ook al zijn het dikwijls gecorrumpeerde sociale klemtonen en hebben die klemtonen dikwijls nog weinig of niets met het echte sociale te maken maar stimuleren ze enkel de markt van de consumptie en het profijt van het grootkapitaal, verborgen achter een zogenaamd dwingend sociaal scherm... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Ach, alsof de Westerling dat nog niet door heeft? Wij weten dat al langer. Maar lopen iedere keer opnieuw mee in de misleiding. Van Irak tot Noord Korea.
Zoals die vluchtelingencrisis gemanipuleerd is. In realiteit zijn meer dan de helft economische vluchtelingen en niet op de vlucht van oorlog. Maar op zoek naar een beter leven in Europa. De NVA verwelkomt die nest en integreert hen op uw kosten. Dat is toch van een veel ergere graad dan wat krantjes drukken op de belastingbetaler zijn kosten he. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waren die brave krantjes er niet de bevolking zou al die corruptie niet geduld hebben en al lang gereageerd hebben... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Voor fake-nieuws heb ik de kranten niet nodig. En evenmin het TV-nieuws. Als de gewone man iets mag weten dat belangrijk is dan zijn het toch gewoonlijk vijgen na Pasen. Onderzoeksjournalistiek? Uitzonderlijk als er iets onderzocht zou worden dan is het resultaat toch steeds overgoten met een gekleurd sausje. Met zelf na te denken over alle gegevens die binnenstromen kom je meer waarheid te weten dan er bewust misleidend voorgeschoteld wordt. Trouwens wat Trump bazelt in Amerika of welke zanger gestorven is aan een delirium-tremens interesseert mij geen fluit. Dat zijn zaken voor de slimste mensen ter wereld. Daar hoef ik absoluut niet bij te behoren. Uzelf kennen en eventuele beperkingen aanvaarden is de hoogste vorm van slim zijn. Je moet er toch mee door het leven en er over zagen lost toch niets op. Bovendien verspillen er veel hun leven om op de hoogste sporten van de ladder te geraken waar ze zelfs; mochten ze slim zijn; toch niet zullen geraken. Een ladder breekt als er teveel aan de top zitten. We maken het nu meer en meer mee. Benieuwd hoe lang de ladder het nog zal houden. Laatst gewijzigd door werkman : 3 mei 2017 om 09:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Quasi niemand koopt nog een gazet en wij boycotten islamvriendelijke kanalen. Voor mij is dat een sterk signaal. Het is niet dat wij de corruptie niet dulden, het is dat het teveel wordt. De massa migratie was de druppel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Toen ze Aylan in onze schoenen wenste te schuiven was dat toch snel rechtgezet? Reporters gingen naar de kern en kaartten aan dat het de schuld van zijn vader was die nieuwe tanden wou. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En die reporters waren dat niet weinig betrouwbare individuen die achter het nazisme durfden aanlopen??? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laat de pot nu niet de ketel verwijten he ![]() Het kwaad was geschied, maar in minder dan een week tijd was dit rechtgezet. Er is nu ook een onafhankelijke media. Ze doen dat meestal af als "fake nieuws" maar het is het enige wapen tegen het globalisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoe lang nog denk je dat het zal duren eer ze gaan proberen haar wettelijk in de ban te slaan??? Gemakkelijk zal het niet zijn anders hadden ze het al gedaan, maar waar een wil is is een weg, kijk maar naar Turkeye... En waarom hebben ze Turkeye nog altijd niet uit Europa verbannen??? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De politiek heeft dat slim gespeeld. Ze hebben Erdogan door de koning laten ontvangen. Eigenlijk had Michel hem moeten ontvangen. Belziek is één circus geworden. Een zottekesspel. Ge kunt niet geloven hoe hard dit kutland mij prikkelt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In dat artikel staan verschillende zaken die zeer pertinent zijn, maar ook één grote leugen.
Rond de concentratie : volledig akkoord. Rond de subsidiëring van de gedrukte pers + de BTW uitzondering : volledig akkoord. Maar net nu men eindelijk ook de online media erbij betrekt, proberen die brave jongens van doorbraak.be om onder het mom van protectie hun eigen winkel er ook bij te trekken. Lees : ze willen mee eten uit de subsidie ruif. Sorry, maar dat kan niet... Ofwel ben je journalist, en ben je dan ook gehouden aan journalistieke en deontologische codes en controles, ofwel ben je dat niet. Een tussensoort bestaat niet. Bij Newsmonkey bijvoorbeeld, is er een mix van echte journalisten, en mensen die uit hobby iets schrijven. Naar aansprakelijkheid en controle op echtheid versus fake news is dat een wereld van verschil. Kort samengevat : als privé persoon mag ik voor newsmonkey.be gerust een fake news artikel schrijven. Niemand zal/kan daarop aangrsproken worden. Mocht ik dat doen als journalist, dan krijg ik een deontologische klacht aan mijn broek. Het is doorbraak.be hun volste recht om niet met echte journalisten te werken, maar dan moeten zij niet met drogredeneringen afkomen die uiteindelijk alleen maar te maken hebben dat zij subsidie willen voor iets wat eigenlijk hun hobby is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor onderzoeksjournalistiek is het inderdaad triestig aan het worden... Het niveau zowel als de frequentie zakt sterk en dat heeft enkel met de kostprijs te maken. Een journalist het kasteelmoord proces laten volgen is goedkoop, is snel. Een onderzoeksjournalist die wekenlang balansen zit uit te spitten om een netwerk van VZW's, vennootschappen en intercommunales door te lichten en daarvoor tientallen mensen moet aanspreken kost niet alleen heel veel, het duurt ook lang. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Minister-President
|
![]() De reacties in dit topic geven al goed aan waarom het de foute richting uitgaat met de Vlaamse pers: "ze schrijven toch niet wat ik wil horen dus lees ik geen kranten meer". Beetje overgewaaid van over de plas volgens mij, waar sukkels aangeleerd zijn om niets meer te lezen als er niet op de voorpagina staat dat het allemaal de schuld van de bruin mannen is.
Bwah ik snap het wel hoor. Als je al begint met een berg subsidies is het wel makkelijker om je journalisten te bezoldigen. Als ik het goed begrijp worden vandaag 'journalisten' van Dag Allemaal wél gesubsidieerd en die van Doorbraak niet. Lijkt me toch geen goede besteding van gemeenschapsgeld, wel? |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik kijk ook wel eens online om informatie over iets heel recents te hebben. Dat is meestal gewoon copy paste en vol met foutieve informatie die klakkeloos overgenomen wordt. De serieuze artikels zitten meestal achter een betaalmuur en dan lees ik liever de papieren versie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat: