![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn theorie is hier simpelweg bewezen, dat wanneer quasi iedereen in overtreding is en de hoogste overtreding het openbaar vervoer ben je aan het bewijzen dat je de verkeerde snelheid wil opleggen op een bepaalde plaats
https://www.hln.be/leuven/politie-fl...lijn~a03089bf/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Wat niet wegneemt dat er elders wel absurde snelheidslimieten worden gehanteerd... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als jij daar 50 rijdt, ben je daar geflitst
Op de Tervuursesteenweg werden 461 voertuigen gecontroleerd waarvan er 114 bestuurders zich niet hielden aan de snelheidslimiet. De hoogste snelheid bedroeg 54 kilometer per uur in een zone 30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dat is het grote probleem in den belziek he, snelheidsboetes zijn hier gewoon een verkapte vorm van belastingen.
al die zone 30's voor schoolekes, ja tijdens de uren van lossen en laden versta ik dat, en als ik klein mannen zie lopen, of fietsen op een drukke straat hou ik me ook in zelf al is dat geen zone 30. gezond verstand noemen ze dat. maar als ge dan daar gaat staan flitsen om 18:00 op ne zondag achternoen, ... ja serieus blijven he. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu ja, ik heb onlangs na een jaar of 2 ook opnieuw een flitsboete gekregen. Na het uitkomen van een bocht mag je 100 meter verder 70 rijden. Ik trok op en 10 meter voor dat bord stond er ijverig politieagentje te flitsen. Ik reed 62. Chapeau jongen, je hebt het echt veiliger gemaakt voor iedereen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 9 april 2025 om 08:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ongelofelijk dat op drukke wegen een snelheidsbeperking van 30 km/u geldt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() IK begrijp perfect dat die zone 30 geldig is in de buurt van scholen tijdens de periodes dat kinderen van en naar school gaan. Op andere tijdstippen is dat compleet onnozel. En dat is het probleem met snelheidscontroles. Er wordt geen rekening gehouden met de omstandigheden. Op welk tijdstip, hoe druk, welke weersomstandigheden. Integendeel, men gaat met opzet gaan flitsen wanneer de omstandigheden het toelaten om sneller te rijden.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Drogreden: de verkeersveiligheid. ![]() Daarom wordt er ook zoveel verwarring gezaaid door gebrekkige signalisatie en alsmaar meer regeltjes en uitzonderingen zodat de pakkans vergroot wordt en er steeds meer boetes kunnen geïnd worden. In sommige verkeersituaties weet men zelfs niet meer welke snelheidslimiet er geldt, de automobilist is meer bezig met welke snelheid hij zou mogen rijden dan met aandacht voor het verkeer en dat komt de verkeersveiligheid niet ten goede.
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven: de zon, de maan en de waarheid. Laatst gewijzigd door Oma : 9 april 2025 om 14:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Autos die zich echt automatisch aan snelheidsbeperkingen aanpassen (moesten die voor de camera/software leesbaar zijn) zullen ze ook "nooit" homologerern.
Dat zou een ramp zijn voor de flitskassa. En de wegrandinfra zodanig aanpassen - zodat snelheidsmaxima (ook de algemene zonder bord) door elke camera/geofencing kan geïdentificeerd worden - gaan ze ook nooit doen, laat staan dat ze er bekwaam voor zijn. Anderzijds zou een aktieve intelligente snelheidsassistent (ISA) in bepaalde landen zoals Nederland wel kunnen werken. https://nl.wikipedia.org/wiki/Intell...idsassistentie Een bepaalde zachte vorm van ISA is sinds 7 juli 2024 verplicht voor alle nieuwe voertuigen: Citaat:
>> Citaat:
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 9 april 2025 om 16:19. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn wagen maakt nog geen geluid bij het overschrijden van de limiet, je ziet gewoon iets pinken op het dashboard. Hij is vaak juist met het lezen van de limieten, maar zeker niet altijd. Ik weet een paar punten op routes die ik vaak die waar hij verkeerd is. Ik vermoed dat dat ding soms moeite heeft met het lezen van die witgrijze borden waar een limiet niet meer geldig is. Je zou dan denken dat hij de kaartgegevens of zo overneemt maar dat lijkt me niet zo te zijn. Het is ook zo dat de wagen automatisch gaat afremmen wanneer je zo een bord nadert en je niet op het gas staat.
Onlangs ook eens met een recentere wagen gereden en je zet dat geluid bij BMW af door 2 seconden op een knopje te drukken op het stuur. Hoe het met andere merken zit op dat vlak weet ik niet.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 9 april 2025 om 16:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind de snelheidslimieten ook wel vaak echt bij de haren getrokken.
Maar wat wil je? De 30 en de 50 worden meestal opgelegd/bepaald door de lokaal verkozenen. En wie heeft die afgestraft bij de laatste verkiezingen?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De wagen ziet een bord 50 km/u. Na het eerstvolgende kruispunt geldt dan weer de normale snelheid, tenzij ze de snelheidsbeperking herhalen met een nieuw bord. De wagen weet niet dat er een kruispunt geweest is, of hij negeert dit, en blijft de snelheid van 50 km/u aangeven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Lokale verkozenen kunnen heel veel goed doen voor de lokale bevolking, hen afstraffen voor snelheidsbeperkingen zit er dan niet in hé. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En een parkeerkaart geldt voor 2 uur, tenzij anders aangegeven. 6 minuten te laat is 6 minuten te laat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() noem het gewoon wat het is, een verkapte vorm van belastingen op een werkende bevolking die al op alle mogelijke manieren uitgemolken wordt om een leger beroepsprofiteurs in leven te houden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik heb hem gevraagd of ik den tijd nog kreeg om om mijn ticketje te gaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.verkeersbord.be/officiee...eidsbeperking/ Dit soort borden zijn blijkbaar niet altijd duidelijk leesbaar voor de camera (in mijn wagen toch)
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |