Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 juli 2017, 15:37   #1
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard Controle

Citaat:
In het station Brussel Nationaal Luchthaven in Zaventem is vrijdagnamiddag een treinbegeleider verwond door een reiziger. Dat meldt het parket van Halle-Vilvoorde zaterdag.
De reiziger kon geen geldig vervoersbewijs voorleggen. Bij een confrontatie bracht hij de treinbegeleider tweemaal slagen toe. Die houdt er een arbeidsongeschiktheid van vijf dagen aan over. De spoorwegpolitie moest tussenbeide komen.
De verdachte werd onmiddellijk gedagvaard voor de correctionele rechtbank, in het kader van de procedure snelrecht.
Men controleert - opzettelijk - veel te weinig op bussen, trams en treinen!
Voor de keren dat ik de trein of de tram neem valt het me steeds meer op hoeveel mensen opstappen op de tram zonder hun ticket , pasje of whatever te laten controleren of in te pluggen in het daarvoor voorziene apparaat, en zelden of nog meer nooit is er controle! Ook op de trein is dat zéér magertjes! Wellicht omdat men weet hoeveel onbeschaamde reizigers opstappen zonder geldig vervoerbewijs en hoe ze zouden kunnen reageren in geval van controle? Men loopt een flink deel van de inkomsten mis die uiteindelijk door de brave belastingbetaler moet opgehoest worden.
En welk soort "mensen" stappen zo dikwijls op zonder betalen? Juist...
Zoals bij zoveel zaken loopt men er liever rond in een boogje dan te handelen.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2017, 16:48   #2
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

https://delijn.prezly.com/de-lijn-co...zigers-in-2016

Heb zelf op vier jaar tijd nog nooit controle gehad. Weet niet hoe betrouwbaar de cijfers zijn die De Lijn voorlegt. Ik vermoed even betrouwbaar als de dienst die De Lijn aanbiedt. Haar personeel zal wel middeltjes kennen om de cijfers van de controles serieus op te smukken.

In de meltingpot gaat alles kapot.

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2017, 18:22   #3
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Men controleert - opzettelijk - veel te weinig op bussen, trams en treinen!
Voor de keren dat ik de trein of de tram neem valt het me steeds meer op hoeveel mensen opstappen op de tram zonder hun ticket , pasje of whatever te laten controleren of in te pluggen in het daarvoor voorziene apparaat, en zelden of nog meer nooit is er controle! Ook op de trein is dat zéér magertjes! Wellicht omdat men weet hoeveel onbeschaamde reizigers opstappen zonder geldig vervoerbewijs en hoe ze zouden kunnen reageren in geval van controle? Men loopt een flink deel van de inkomsten mis die uiteindelijk door de brave belastingbetaler moet opgehoest worden.
En welk soort "mensen" stappen zo dikwijls op zonder betalen? Juist...
Zoals bij zoveel zaken loopt men er liever rond in een boogje dan te handelen.
Allee gij ...en dat allemaal in het idyllische Vlaanderen waar gij vertoeft ? In Brussel valt me dat zelden op Opkuisen die boel daar in Vlaanderen....Wat doen we ? Jambon op af sturen ?

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 29 juli 2017 om 18:23.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2017, 18:36   #4
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Die Vlamingen toch... Altijd die semi-Gestapo mentaliteit van controleren, klikken en mekaar de duvel willen aandoen. Niet voor niets is het VB aanhanger van een politiestaat in het kwadraat. Hello Duterte toestanden
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2017, 19:06   #5
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN

Eduard Khil's schermafbeelding

Standaard

ze zouden beter eerst de uitkeringstrekkers controleren, en al diegene die onterecht een uitkering krijgen, terug deporteren. Te beginnen met geadopteerden uit korea
Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2017, 19:09   #6
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Die Vlamingen toch... Altijd die semi-Gestapo mentaliteit van controleren, klikken en mekaar de duvel willen aandoen. Niet voor niets is het VB aanhanger van een politiestaat in het kwadraat. Hello Duterte toestanden
Zwartrijders zijn parasieten, die moet men met insecticide behandelen om het probleem terug onder controle te krijgen. Anders krijg je een plaag die niet meer te behandelen is.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2017, 19:22   #7
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ongelooflijk.
Zelfs in winkels controleert men of de botjes wel betaald zijn.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2017, 08:44   #8
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

U behoort waarschijnlijk ook tot dat vreemd volkje dat niet wil gecontroleerd worden?
Wel van die controles heb ik geen last. Wel van het besef dat ik toch in hun plaats zal moeten meebetalen.
En waar ik nog meer last van heb is van het feit dat er op een forum onnozelaars gedoogd worden wiens bijdragen uitsluitend tot bedoeling hebben om anderen op de zenuwen te werken.
Mocht ik moderator zijn dan vloog jij buiten wegens constante ordeverstoring.
Ik ken uw soort want ik ben ook een soort controleur geweest.
Altijd heibel en altijd problemen met die grote kinderen die verwachten dat anderen wel zullen opdraaien voor hun grote sier.
En die betrachting is in uw geval nog het ergste niet. Je bent gewoon een hooligan die gewoon een slechte dag heeft als hij geen amok kan maken of onnozel kan doen.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2017, 08:47   #9
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
ze zouden beter eerst de uitkeringstrekkers controleren, en al diegene die onterecht een uitkering krijgen, terug deporteren. Te beginnen met geadopteerden uit korea
Goed plan.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2017, 08:48   #10
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Ongelooflijk.
Zelfs in winkels controleert men of de botjes wel betaald zijn.
Is dat zo?
Worden er ook mensen betrapt die zoiets meenemen zonder te betalen?
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2017, 09:48   #11
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Dit is geen kwestie van mekaar de duivel aan te doen maar wel van rechtvaardigheid. Zonder controle moeten de eerlijke mensen het dubel betalen en dat weiger ik.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2017, 09:50   #12
Sukkelaar

Standaard

Citaat:
Geen slecht voorstel.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2017, 10:42   #13
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Nu, de controle op het antwerps vervoer is wel quasi onbestaande. De chauffeurs hebben trouwens de opdracht om zelf geen controle uit te voeren.
Heb zo den indruk dat de ticketautomaten de meest onrendabele investering van de lijn zijn, wegens miniem gebruik.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2017, 10:47   #14
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Is dat zo?
Worden er ook mensen betrapt die zoiets meenemen zonder te betalen?
Kwatongen beweren dat.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2017, 13:58   #15
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

In Antwerpen hebben de meeste reizigers wel een abonnement hoor. Ze nemen er dagdagelijks de tram. En er bestaan ook smstickets en m-tickets die goedkoper zijn dan kaarten. Het is echt niet zo dat bij controles de helft niet blijkt betaald te hebben. Als het gaat om een paar procent is het veel.
Voor buitenstaanders lijkt het gewoon zo omdat niemand nog met een kaart betaald. Alleen senioren staan steeds in de deur in de weg om hun bijna gratis kaart te scannen wat de helft van de tijd niet lukt waarop ze in paniek schieten en schrik hebben om voor tien jaar in de bak te vliegen.

In de meltingpot gaat alles kapot.

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2017, 14:40   #16
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
In Antwerpen hebben de meeste reizigers wel een abonnement hoor. Ze nemen er dagdagelijks de tram. En er bestaan ook smstickets en m-tickets die goedkoper zijn dan kaarten. Het is echt niet zo dat bij controles de helft niet blijkt betaald te hebben. Als het gaat om een paar procent is het veel.
Voor buitenstaanders lijkt het gewoon zo omdat niemand nog met een kaart betaald. Alleen senioren staan steeds in de deur in de weg om hun bijna gratis kaart te scannen wat de helft van de tijd niet lukt waarop ze in paniek schieten en schrik hebben om voor tien jaar in de bak te vliegen.
Je hebt natuurlijk voor een stuk gelijk. Maar veronderstellend dat "de meesten in orde zouden zijn" is dat nog geen reden om niet te controleren! Hoeveel keren hebben we al gelezen dat controleurs of chauffeurs bont en blauw geslagen worden als ze nog maar durven naar een vervoerbewijs vragen? Op die manier heeft men er geen enkel idee van hoeveel fraudeurs er mee reizen, of misschien wil men het niet weten vanwege "te gevaarlijk"?
En ja, die oudere mensen (en anderen) die hun kaart willen laten scannen in het daarvoor voorziene apparaat hebben soms reden om tilt te slaan! Je hebt scanners waar je niet meer dan je kaart moet instoppen, je hebt het oudere type waar je "zones" moet inscannen, je hebt ogenblikken waarop het spel niet werkt enz En oudere mensen zijn inderdaad vlugger in paniek dan sommige anderen... En je hebt zones waar veel werkenden elke dag gebruik maken van het openbaar en wel in orde zullen zijn. En toeristische zones zoals bvb de "kusttram": wat je daar allemaal ziet gebeuren?
Maar ik blijf me toch afvragen wat het de NMBS enz zou opleveren indien ze bij elke rit elke passagier zouden controleren...
Enfin, we horen wel hoeveel miljard of zo we elk jaar mogen bijpassen!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2017, 15:25   #17
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
Dit is geen kwestie van mekaar de duivel aan te doen maar wel van rechtvaardigheid. Zonder controle moeten de eerlijke mensen het dubel betalen en dat weiger ik.
Je bent geen eerlijke mens dus.

En dan durf je nog klagen ook...
Oud 30 juli 2017, 17:07   #18
subocaj

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Och arm, die zuid Koreanen mogen hun kindjes niet meer verkopen en ik dacht dat jij voor vrije handel was.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2017, 17:49   #19
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe kun je nu onterecht een uitkering krijgen ? Een uitkering wordt je toch toegestaan. Je kan toch alleen maar werklozensteun krijgen als je werkloos bent ? Of ziektevergoeding als je ziek bent ? Of OCMW steun als je op geen van beiden recht hebt ?
Ik begrijp uw stelling niet ?
Oud 30 juli 2017, 17:52   #20
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
U behoort waarschijnlijk ook tot dat vreemd volkje dat niet wil gecontroleerd worden?
Wel van die controles heb ik geen last. Wel van het besef dat ik toch in hun plaats zal moeten meebetalen.
En waar ik nog meer last van heb is van het feit dat er op een forum onnozelaars gedoogd worden wiens bijdragen uitsluitend tot bedoeling hebben om anderen op de zenuwen te werken.
Mocht ik moderator zijn dan vloog jij buiten wegens constante ordeverstoring.
Ik ken uw soort want ik ben ook een soort controleur geweest.
Altijd heibel en altijd problemen met die grote kinderen die verwachten dat anderen wel zullen opdraaien voor hun grote sier.
En die betrachting is in uw geval nog het ergste niet. Je bent gewoon een hooligan die gewoon een slechte dag heeft als hij geen amok kan maken of onnozel kan doen.
Jij neemt dat hier wel zeer ernstig ....dat is slecht voor uw hart
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be