![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor de keren dat ik de trein of de tram neem valt het me steeds meer op hoeveel mensen opstappen op de tram zonder hun ticket , pasje of whatever te laten controleren of in te pluggen in het daarvoor voorziene apparaat, en zelden of nog meer nooit is er controle! Ook op de trein is dat zéér magertjes! Wellicht omdat men weet hoeveel onbeschaamde reizigers opstappen zonder geldig vervoerbewijs en hoe ze zouden kunnen reageren in geval van controle? Men loopt een flink deel van de inkomsten mis die uiteindelijk door de brave belastingbetaler moet opgehoest worden. En welk soort "mensen" stappen zo dikwijls op zonder betalen? Juist... Zoals bij zoveel zaken loopt men er liever rond in een boogje dan te handelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() https://delijn.prezly.com/de-lijn-co...zigers-in-2016
Heb zelf op vier jaar tijd nog nooit controle gehad. Weet niet hoe betrouwbaar de cijfers zijn die De Lijn voorlegt. Ik vermoed even betrouwbaar als de dienst die De Lijn aanbiedt. Haar personeel zal wel middeltjes kennen om de cijfers van de controles serieus op te smukken.
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 29 juli 2017 om 18:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die Vlamingen toch... Altijd die semi-Gestapo mentaliteit van controleren, klikken en mekaar de duvel willen aandoen. Niet voor niets is het VB aanhanger van een politiestaat in het kwadraat. Hello Duterte toestanden
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ze zouden beter eerst de uitkeringstrekkers controleren, en al diegene die onterecht een uitkering krijgen, terug deporteren. Te beginnen met geadopteerden uit korea
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zwartrijders zijn parasieten, die moet men met insecticide behandelen om het probleem terug onder controle te krijgen. Anders krijg je een plaag die niet meer te behandelen is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelfs in winkels controleert men of de botjes wel betaald zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
U behoort waarschijnlijk ook tot dat vreemd volkje dat niet wil gecontroleerd worden? Wel van die controles heb ik geen last. Wel van het besef dat ik toch in hun plaats zal moeten meebetalen. En waar ik nog meer last van heb is van het feit dat er op een forum onnozelaars gedoogd worden wiens bijdragen uitsluitend tot bedoeling hebben om anderen op de zenuwen te werken. Mocht ik moderator zijn dan vloog jij buiten wegens constante ordeverstoring. Ik ken uw soort want ik ben ook een soort controleur geweest. Altijd heibel en altijd problemen met die grote kinderen die verwachten dat anderen wel zullen opdraaien voor hun grote sier. En die betrachting is in uw geval nog het ergste niet. Je bent gewoon een hooligan die gewoon een slechte dag heeft als hij geen amok kan maken of onnozel kan doen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dit is geen kwestie van mekaar de duivel aan te doen maar wel van rechtvaardigheid. Zonder controle moeten de eerlijke mensen het dubel betalen en dat weiger ik.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu, de controle op het antwerps vervoer is wel quasi onbestaande. De chauffeurs hebben trouwens de opdracht om zelf geen controle uit te voeren.
Heb zo den indruk dat de ticketautomaten de meest onrendabele investering van de lijn zijn, wegens miniem gebruik. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In Antwerpen hebben de meeste reizigers wel een abonnement hoor. Ze nemen er dagdagelijks de tram. En er bestaan ook smstickets en m-tickets die goedkoper zijn dan kaarten. Het is echt niet zo dat bij controles de helft niet blijkt betaald te hebben. Als het gaat om een paar procent is het veel.
Voor buitenstaanders lijkt het gewoon zo omdat niemand nog met een kaart betaald. Alleen senioren staan steeds in de deur in de weg om hun bijna gratis kaart te scannen wat de helft van de tijd niet lukt waarop ze in paniek schieten en schrik hebben om voor tien jaar in de bak te vliegen.
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ja, die oudere mensen (en anderen) die hun kaart willen laten scannen in het daarvoor voorziene apparaat hebben soms reden om tilt te slaan! Je hebt scanners waar je niet meer dan je kaart moet instoppen, je hebt het oudere type waar je "zones" moet inscannen, je hebt ogenblikken waarop het spel niet werkt enz En oudere mensen zijn inderdaad vlugger in paniek dan sommige anderen... En je hebt zones waar veel werkenden elke dag gebruik maken van het openbaar en wel in orde zullen zijn. En toeristische zones zoals bvb de "kusttram": wat je daar allemaal ziet gebeuren? Maar ik blijf me toch afvragen wat het de NMBS enz zou opleveren indien ze bij elke rit elke passagier zouden controleren... Enfin, we horen wel hoeveel miljard of zo we elk jaar mogen bijpassen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dan durf je nog klagen ook...
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() Och arm, die zuid Koreanen mogen hun kindjes niet meer verkopen en ik dacht dat jij voor vrije handel was.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik begrijp uw stelling niet ? |
|
![]() |
![]() |