![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.414
|
![]() 24,1 % nieuwe inschrijvingen waren stekkerwagens het eerste kwartaal van 2022. 9,3 % waren vol-electrisch en 14,8 % plug-in hybride.
Daarnaast nog 7,2% hybrides zonder stekker. Dus "bijna 1/3 geëlektrificeerd aandeel" verleden kwartaal. De officiële CO2 van alle nieuw ingeschreven wagens was nog nooit zo laag, van gemiddeld 116,9 naar 108,3 g CO2/100 km. (Europees is dat wel heel zwak, maar soit ze weten waarom) Verder pleit FEBIAC ook de particulieren een fiscale stimulans te gunnen zodoende E-wagens betaalbaarder te maken, om daardoor de CO2 verder te verlagen. Blijkbaar zijn de particulieren nog altijd tweederangsburgers in dit land. Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 1 mei 2022 om 21:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: Toxandrië
Berichten: 23.571
|
![]() Citaat:
__________________
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 77.398
|
![]() Citaat:
De regeringk stuurt dit door de fiscale maatregelen, lees: "Dit is een keuze voor de beurs, niet voor het milieu". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.414
|
![]() Citaat:
Toch in Duitsland en andere landen. https://nl.wikipedia.org/wiki/Umweltpr%C3%A4mie Duitsland had daar 5 miljard € voor over, in het totaal 1.933.090 wagens werden echt gesloopt op ~1,5 jaar tijd. De eventuele recyclage van materiaal draaide op maximaal toerental. Wat ze aan baten hadden zeggen ze niet. (elke nieuwe wagen brengt BTW en inschrijvingstaks op, en de (Duitse) autoindustrie profiteerde natuurlijk mee). Natuurlijk was het niet alleen milieu maar om de autoindustrie te steunen, ze zaten volop in de banken/krediet-crisis toen. De cijfers via directe link: https://de.wikipedia.org/wiki/Umwelt..._Altfahrzeugen Het betrof vooral diesels zonder roetfilter, natuurlijk ook benzines zonder geregelde katalysator. Alles wat geen euronorm had tot en met euronorm 2 werd plots vervangen door minstens euronorm 4, en ook euronorm 5 bestond toen. Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 10 juni 2022 om 19:35. |
||
![]() |
![]() |