![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Revolutionaire uitvinding maakt vuur kansloos
![]() Het bedrijf IsoFlame in Stadskanaal (in de Noord-Nederlandse provincie Groningen) begint maandag met de productie van een gelijknamige substantie die het mogelijk maakt objecten en personen te beschermen tegen vuur. Dat heeft zegsman E. Holwerda zaterdag bekendgemaakt. Kleding, papier, hout, auto's, vliegtuigen en zelfs bomen kunnen met IsoFlame op een eenvoudige manier worden beschermd tegen vlammen. Stopt vlammen IsoFlame vertraagt de brand niet alleen, maar stopt ook de vlammen. Waar het middel wordt toegepast, kan het materiaal niet branden en daardoor geen warmte doorgeven. De laag isoleert het vuur zo van het te beschermen materiaal. "Als je een handdoek behandelt met IsoFlame en een vuurbrander er tegenaan houdt, kun je je hand achter de handdoek houden zonder ook maar iets te voelen", geeft Holwerda als voorbeeld. "De hittestraling wordt volledig gestopt." Werkt op elk materiaal Het bedrijf heeft inmiddels octrooi en wereldwijd licenties op de uitvinding aangevraagd, hoewel de vinding nog pril is, aldus de zegsman. "Voor elk materiaal moeten we nu gaan uitzoeken welke verhouding van stoffen het beste werkt. Maar in wezen is IsoFlame op elk materiaal toepasbaar." Het bedrijf begint komende week met de productie in een leegstaande fabriekshal op het Philips-terrein in Stadskanaal. Holwerda was zelf werknemer van Philips en ontwierp IsoFlame de afgelopen jaren met een groep andere ex-werknemers van het elektronicaconcern. In eerste instantie kan het bedrijf duizend liter per week produceren, maar de bedoeling is deze capaciteit zeer snel uit te breiden. De verwachting is dat het bedrijf in korte tijd kan groeien met vijftien tot twintig werknemers. Natuurlijk product IsoFlame is een natuurlijk product. Voorlopig is de uitvinding slechts in vloeibare vorm te krijgen, maar het is de bedoeling ook een vaste variant te ontwikkelen, ook om het transport te vergemakkelijken. De prijs ligt voorlopig op 15 euro per liter. "Het zou in huizen toepasbaar zijn als verf", aldus Holwerda. "Je kan je hele huis voorzien van een laag IsoFlame om het nagenoeg brandveilig te maken.". -------------- on-ge-looflijk! dan denk je, op dit moment is het beste, het belangrijkste, en het grootste al uitgevonden. Niet dus! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is het niet ongezond zoals asbest?
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() Staan die op de beurs?
![]()
![]() |
#4 | |
|
![]() Citaat:
Indien niet: insmeren die bomen in Portugal, Australië, Borneo en dergelijke, door al dan niet aangestoken bosbranden, bedreigde gebieden met dat goedje !!
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Of dat sommige zaadjes van bomen enkel openbarsten tijdens een brand, waardoor er enkel dan een volgende generatie bomen kan komen ?
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Sommige mensen weten klaarblijkelijk niet dat een bosbrand ook heel positieve gevolgen heeft.
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() Alleszins, ziet er schitterend uit. Ben benieuwd of Staafmans pessimisme werkelijkheid wordt. Ik hoop van niet.
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#13 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
Als je weet dat er 180.000 hectare bos in Portugal in de fik is gevlogen, heb je dus, om dat te voorkomen, 270 miljard euro nodig. Ik weet niet hoe groot je portemonnee is, maar 270 miljard is niet zo weinig geld (en het is onderberekend). Ik kanker misschien, maar jij moet wat realistischer worden.
![]() |
![]() |
#15 | |
|
![]() Citaat:
Jij zorgt er in het vervolg voor dat de stikstof en de CO2 afnemen en produceert zuurstof. Of kan jij leven met alleen de eerste twee? ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In dat geval verwoest de bosbrand enkel de jonge loten, terwijl er een vruchtbare bodemlaag ontstaat, die dan weer opnieuw kan bevrucht worden door zaden van de overblijvende reuzebomen (die niet in brand vliegen wegens bladerdek veel hoger) In de huidige bossen zijn die reuzebomen echter verdwenen en bijgevolg wordt bij een bosbrand het volledige bos vernield, zonder mogelijkheid tot snel herstel. Ik denk niet dat het noodzakelijk is een gans bos te gaan schilderen met dit nieuwe product, maar ik vermoed dat het zou kunnen gebruikt worden om een brandvrije corridor aan te leggen bij een bosbrand, zodat het vuur sneller onder controle kan geraken. Idd. Staan ze op de beurs?[edit] [size=1]Edit:[/size]
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 5 oktober 2005 om 08:31. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Burgemeester
|
![]() Als ge die bomen bewerkt met dat spul, moet ge die kruin toch ook (elk jaar) behandelen...neem ik aan
ander probleem: wat met fotosynthese? moet dat niet kunnen ademen enzo, die bomen? of is dat goedje daarop voorzien? |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
Minister
|
![]() Ik vind de meeste Revolutionaire uitvinding nog steeds de aansteeker en lucifer's.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Piet Hein : 5 oktober 2005 om 10:07. |
||
![]() |
![]() |