Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 mei 2018, 12:56   #1
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.377
Standaard spectaculair belgisch EV ongeluk

https://www.hln.be/regio/berchem/spe...wond~abdc817a/
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2018, 13:36   #2
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
En? Er knallen zowat wekelijks auto's de vernieling in. Dit heeft blijkbaar nieuwswaarde omdat het om een elektrische wagen gaat van een duur merk...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2018, 13:45   #3
chris k
Staatssecretaris
 
chris k's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.796
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
En? Er knallen zowat wekelijks auto's de vernieling in. Dit heeft blijkbaar nieuwswaarde omdat het om een elektrische wagen gaat van een duur merk...
Percentueel weinig elektrische auto's op de weg maar veel Tesla ongelukken .
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2018, 13:51   #4
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chris k Bekijk bericht
Percentueel weinig elektrische auto's op de weg maar veel Tesla ongelukken .
Veel.

Graag de cijfers.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2018, 13:58   #5
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Zat daar een electrische bestuurder in?

Citaat:
Volgens Willem Migom, woordvoerder van de lokale politie, reed de Tesla aan hoge snelheid richting Mortsel. “Wie er achter het stuur zat, weten wij niet. Kort na het ongeval kwam nog een derde man ter plaatse. Hij zou ook in de auto gezeten hebben en wordt door het lichtgewonde slachtoffer als chauffeur aangeduid. Voor het onderzoek beschouwen wij twee mannen nu als chauffeur. Eén van hen, de dertiger, legde een positieve ademtest af. Die man had ook een rijverbod.”

Zelf verklaarde de 25-jarige man die ongedeerd bleef echter dat de zwaargewonde, een 30-jarige man, met de wagen had gereden.
2 chauffeurs, strootje trekken?

Laatst gewijzigd door Micele : 10 mei 2018 om 14:13.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2018, 14:20   #6
Aurora_Borealis
Parlementsvoorzitter
 
Aurora_Borealis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2005
Berichten: 2.213
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Veel.

Graag de cijfers.
In de VS betalen de verzekeringsmaatschappijen 2.5x keer meer uit dan gemiddeld door ongevallen waar Tesla's (Model S) bij betrokken zijn.

Er komen 37% meer dan gemiddeld (geclaimde) ongevallen voor met Model S (genormaliseerd per afgelegde kilometers).

Alle statistieken van de IIHS: http://www.iihs.org/iihs/sr/statusreport/article/52/4/4
Aurora_Borealis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2018, 14:26   #7
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis Bekijk bericht
Dit gaat om een vergelijking onder luxewagens. Niet om elektrische wagens versus de conventionele.

Bijgevolg is dat geen illustratie van de beoogde bewering.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2018, 14:31   #8
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis Bekijk bericht
In de VS betalen de verzekeringsmaatschappijen 2.5x keer meer uit dan gemiddeld door ongevallen waar Tesla's (Model S) bij betrokken zijn.

Er komen 37% meer dan gemiddeld (geclaimde) ongevallen voor met Model S (genormaliseerd per afgelegde kilometers).

Alle statistieken van de IIHS: http://www.iihs.org/iihs/sr/statusreport/article/52/4/4
37% valt best nog mee, en verder lijkt het me zelfs logisch dat zo een grote EV -ook nog eens quasi 100% aluminiumcarosserie- (veel) duurder te repareren is. Er zit ook serieus meer dure delen in (dubbele computer voor display en middenconsole, groot (duur) accupack dito management, autopilot met diverse cameras enz...) Ook de werkuurkosten, vooral de langer durende reparaties kosten meer dan bij een klassieke ICE. Tesla S is zeker geen massaproduct. Repareer maar eens zo een accupack überhaupt, indien mogelijk, ik denk dat het dan goedkoper is een nieuw te steken (duurt maar tien minuten) en het beschadigd pack te hergebruiken (alle onbeschadigde modules recupereren)


Staat er ook duidelijk in:

Citaat:
costlier to fix than gasoline-powered large luxury cars
en als ze dan nog 3x zoveel rijden als luxewagens in hun segment verwondert me dat niet.:

Citaat:
Teslas also are on the road more than comparable large luxury cars. On average, Teslas travel three more miles per day than other large luxury cars, HLDI found. The other electric vehicles in the study logged 11-12 fewer miles per day than their conventional counterparts.

Higher claim severities relate to how pricey it is to repair collision damage relative to average estimates. Electric vehicles in general are more expensive than their gasoline-powered cousins. The average base price of an electric vehicle in HLDI's analysis is about 79 percent higher than it is for a conventional counterpart. The Leaf's base price, for example, is 117 percent higher than the Versa, while the Model S's base price is 33 percent higher than that of a conventional large luxury car.

Laatst gewijzigd door Micele : 10 mei 2018 om 14:49.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2018, 14:41   #9
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 35.424
Standaard

Laat ons hopen dat Tesla geen bovenmatig aantal "Rich,Testosteron-Driven ,Male Idiots" aantrekt als klanten....

....de vlotte prestaties,het semi-autonome rijysteem,en een beperkte breinkracht van de menselijke bestuurder vormen tesamen een recept voor rampen.....

Laatst gewijzigd door kelt : 10 mei 2018 om 14:42.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2018, 14:43   #10
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Laat ons hopen dat Tesla geen bovenmatig aantal "Rich,Testosteron-Driven ,Male Idiots" aantrekt als klanten....

....de vlotte prestaties,het semi-autonome rijysteem,en een beperkte breinkracht van de menselijke bestuurder vormen tesamen een recept voor rampen.....
Eigenlijk moeten ze toch veel kalmer rijden want hun rijbereik kan dan verdubbelen...

Behalve dan diegene die kicken op sprintnummertjes... idioten heb je overal...
en als je dan nog teveel gezopen hebt...

wachten op autopilot level 4, dan heb je een bob...

Vergeet ook niet dat de Tesla S -zeker de performance versies- sneller accelereren dan de snelste sportwagens ook die het dubbele kosten in het geval van de P85DL, P90DL, P100D. Eigenlijk moet men die dan ook vergelijken met die sportwagens, wat ze wslk niet doen. Wordt enkel met luxury sedans vergeleken.

Laatst gewijzigd door Micele : 10 mei 2018 om 14:54.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2018, 19:09   #11
Aurora_Borealis
Parlementsvoorzitter
 
Aurora_Borealis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2005
Berichten: 2.213
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dit gaat om een vergelijking onder luxewagens. Niet om elektrische wagens versus de conventionele.

Bijgevolg is dat geen illustratie van de beoogde bewering.
Leer de bron eerst lezen... er is een gemiddelde berekend voor EV's, met modellen zoals de Smart ED, Fiat 500e, Spark EV, Focus EV, Leaf, Toyota Rav4EV,... dit zijn geenzins luxewagens, maar wel elektrische. En hun ongevallenratio wijkt niet af van die van conventionele wagens.
Aurora_Borealis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2018, 19:14   #12
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

"Twee jongeren rijden dure wagen in de prak"

Als de wagen een audi, porsche, mercedes, enz...is

Zet Tesla in de kop en je hebt clickbait.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2018, 19:19   #13
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis Bekijk bericht
Leer de bron eerst lezen...
Leest u mee?

Luxewagens.

Citaat:
Tesla Model S has higher insurance losses than other large luxury cars
Citaat:
HLDI compared the BMW 1 Series ActiveE, Chevrolet Spark EV, Fiat 500 Electric, Ford Focus electric, Smart ForTwo Electric Drive two-door, Smart ForTwo Electric Drive convertible and Toyota RAV4 EV with gasoline-powered versions of the same models. Nissan doesn't sell a gasoline-powered Leaf, so HLDI compared its losses against the similar Nissan Versa hatchback. Since Tesla only makes electric vehicles, HLDI compared the Model S against losses for conventional large luxury cars.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2018, 19:20   #14
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
"Twee jongeren rijden dure wagen in de prak"

Als de wagen een audi, porsche, mercedes, enz...is

Zet Tesla in de kop en je hebt clickbait.
Inderdaad, het artikel is niets anders dan stemmingmakerij, net alsof zo'n aanrijding te wijten is aan het feit dat het om een elektrische wagen gaat.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2018, 19:28   #15
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Het enigste wat ik daar uit concludeer is dat Tesla goed doorrekent bij ongevallenschade.

Er zijn niet echt generische autoshops die dit soort wagens kunnen repararen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2018, 19:45   #16
Aurora_Borealis
Parlementsvoorzitter
 
Aurora_Borealis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2005
Berichten: 2.213
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Leest u mee?

Luxewagens.
En wat is uw punt, nu precies ?

Compacte en mid-size EV's hebben niet meer ongevallen dan vergelijkbare automodellen...

Tesla Model S'en hebben een statistisch significant hogere ongevallenkans dan vergelijkbare automodellen...
Aurora_Borealis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2018, 19:48   #17
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis Bekijk bericht
En wat is uw punt, nu precies ?
Luxewagens. Het staat zelfs in de titel.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2018, 19:49   #18
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Het enigste wat ik daar uit concludeer is dat Tesla goed doorrekent bij ongevallenschade.

Er zijn niet echt generische autoshops die dit soort wagens kunnen repararen.
Dat klopt. Er zijn er in Vlaanderen bijvoorbeeld maar twee Teslagarages.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2018, 19:51   #19
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Tesla rekent goed door = wagen sneller total loss verklaard.

Tesla nieuwe wagen verkopen op kosten van verzekeringsmaatschappij.

(BMW, Audi en Mercedes doen het ook hoor, ga maar eens voor een reparatie bij een officiele garage en zeg dat je omnium hebt...)
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2018, 19:51   #20
Aurora_Borealis
Parlementsvoorzitter
 
Aurora_Borealis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2005
Berichten: 2.213
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Inderdaad, het artikel is niets anders dan stemmingmakerij, net alsof zo'n aanrijding te wijten is aan het feit dat het om een elektrische wagen gaat.
Niemand die dat beweert, maar de combinatie jonge mannen en auto's met een absurd acceleratievermogen, dat gaat problemen geven...

Case in point: gisteren was er een gelijkaardig ongeval met een Tesla model S in Fort Lauderdale, VS (hoge snelheid, tegen een obstakel gevlogen en geen ander voertuig betrokken). Daar zijn echter twee 18-jarigen omgekomen...
Aurora_Borealis is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:55.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be