![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Enkel de liberalen weten hun generatie X ondernemers kiespubliek een beetje uit de wind te zetten. De tsjeven, de roden en de partij van de verandering weigeren iets aan de verarming van de volgende generaties te doen. Erven of sterven. De babyboomers hebben de grootste (bank)roof aller tijden gepleegd. Privatiseer alles en schaf de sociale zekerheid nu onmiddellijk af !!! Solidariteit tussen de generaties laat me niet lachen. Generatiegepakt.
|
|
|
|
#2 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
|
|
|
|
|
#3 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#4 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Geen enkel land zou nog bestaan. Duih.
|
|
|
#6 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Er lopen er zo genoeg rond die liever de wereld zien dan hun dorp om daarna terug te keren naar hun dorp en te constateren dat ze nog weinig leven over hebben om iets fatsoenlijk van hun leven te maken. Het enige wat dan nog rest is afgeven op iedereen. |
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Inderdaad. En ik weiger te erven.
|
|
|
#9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#10 | |
|
|
Citaat:
Maar zo snel je doorhebt dat het overal hetzelfde is, komt het besef dat je dat eigenlijk ook thuis allemaal vind, zeker dit jaar met deze temperaturen. Geen gezeur en geen gesleur. |
|
|
|
|
|
|
#11 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En als toerist lijkt het overal wel veel leuker en beter. Iedereen is vriendelijk en behulpzaam voor je want zij hebben je centen nodig. Eenmaal je er gaat wonen heb jij hun nodig zowel personen als bedrijven overheid enzoverder en kom je tot de conclusie dat het overal wel iets is dat beter of slechter is. En die zogenaamde gastvrijheden heb ik ook mogen ervaren ....zolang je geld het ben je overal welkom. Heb je dat niet is een schop onder je kont zowat het enige dat je kan verwachten. |
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Parlementslid
|
Waarom? Al eenmaal van mijn ouders een mooie erfenis mogen ontvangen. Brave mensen die hun leven lang goed gespaard hadden. Onlangs van een nauw aan het hart liggend persoon een pre-erfenis gekregen. Ik zal hem tijdens zijn terminale fase wel eens gaan bezoeken. Van zijn centen kan ik mooie dromen verwezenlijken. En mijn schoonouders zijn ook al op ouderdom en hebben buiten twee eigendommen ook nog een mooie zakcent. Die al door mijn vrouw wordt beheerd dus officieel door mijn schoonouders is opgesoupeerd.
Dit en een mooie eigen levenswandel kunnen mij innerlijke rust en een rustig leven zonder financiële zorgen geven. Dus een erfenis weigeren? Als het schulden zijn ben ik akkoord. Anders noem ik het naïef. |
|
|
|
|
|
#13 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Geen van beide. Maar als u in mijn schoenen zou staan zou u dat ook doen vermoed ik. (In tegenstelling tot de meeste anderen hier die weinig of geen scrupules kennen.)
|
|
|
#15 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#17 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Gelukkig zijn er ook expats die het ietwat breder zien en bewust hun geboorteland/streek de middenvinger geven. En ja, eigen financiele middelen heb je nodig, ook om in je geboortedorp te overleven. ...Behalve als je een geslaagd politiekerke zijt. Mensen moeten leren leven met hun middelen en stoppen met hun afgunstig gedrag omdat ze het in verre streken niet konden maken of zich niet konden aanpassen.
|
|
|
|
#18 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Laar die maar wachten tot na u, dan zie je niet aan wat ze het verspillen.
|
|
|
|
#19 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#20 |
|
|
Ik ken jouw situatie niet en oordeel dus niet, maar als je het doet omdat er ruzie is/ontstaat met andere familieleden zou je zot zijn als je jouw deel weigert.
|
|
|
|