Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 juli 2018, 21:13   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard Zelden werd er in vredestijd zoveel welvaart vernietigd als door de regeringen onder

Zelden werd er in vredestijd zoveel welvaart vernietigd als door de regeringen onder Merkel.

Armoede, geweld zaait Merkel langs alle kanten.

Dan vraag je u af: Waarom blijft dat mens zo 'populair'?
Oud 28 juli 2018, 21:18   #2
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Zelden werd er in vredestijd zoveel welvaart vernietigd als door de regeringen onder Merkel.

Omdat ze het schafft.

Laatst gewijzigd door Henri1 : 28 juli 2018 om 21:19.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2018, 21:53   #3
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Omdat ze het schafft.
Misschien dacht ze wel: Wat schaft de pot vandaag?
Oud 28 juli 2018, 21:56   #4
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

De migranten kunnen hun shaft vrij loslaten op de Duitse deernes. Misschien een erotische fantasie van Merkel.
Oud 29 juli 2018, 17:04   #5
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
De migranten kunnen hun shaft vrij loslaten op de Duitse deernes. Misschien een erotische fantasie van Merkel.
Stel u voor zeg.
Oud 29 juli 2018, 17:21   #6
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Economisch blijft Duitsland de locomotief van Europa. Ik begrijp echt niet uw stelling dat Merkel welvaart vernietigt. Het enige dat haar in zadel houdt zijn haar economische resultaten. Ze kampt ook tegen de Duitse veroudering. Duitsland is een land van oude mensen die te weinig kinderen hebben gemaakt en de economie heeft mensen nodig om deze te doen draaien.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 29 juli 2018 om 17:22.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2018, 20:17   #7
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Economisch blijft Duitsland de locomotief van Europa. Ik begrijp echt niet uw stelling dat Merkel welvaart vernietigt. Het enige dat haar in zadel houdt zijn haar economische resultaten. Ze kampt ook tegen de Duitse veroudering. Duitsland is een land van oude mensen die te weinig kinderen hebben gemaakt en de economie heeft mensen nodig om deze te doen draaien.
Het is mijn stelling niet, ik verwees naar een artikel waar men die stelling wel hoog in het vaandel droeg.

Voeg ik met enige graagte aan toe dat ik totaal géén fan ben van Merkel en ze van mij mag opkrassen.

Er zijn zelfs de laatste tijden meer -en meer Duitsers van mening dat ze mag opkrassen.

Zal het een dramatisch vervolgverhaal worden?
Oud 29 juli 2018, 20:49   #8
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Er zijn zelfs de laatste tijden meer -en meer Duitsers van mening dat ze mag opkrassen.
Citaat:
Omdat de wens de vader is van de gedachte.
jogo is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2018, 21:00   #9
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is mijn stelling niet, ik verwees naar een artikel waar men die stelling wel hoog in het vaandel droeg.

Voeg ik met enige graagte aan toe dat ik totaal géén fan ben van Merkel en ze van mij mag opkrassen.

Zal het een dramatisch vervolgverhaal worden?
Ik heb in de komende weken verschillende deadlines om te leveren. Met mijn huidig personeel geraak ik er niet. Er zijn enkele jobstudenten die ik aan het werk stel maar daar kan ik ook geen extra meer krijgen. Uiteindelijk amper één Achmed bij een interim kantoor gevonden. De personeel verantwoordelijke is me voorzichtig komen vragen of het mocht. Natuurlijk mag het, wat is mijn keuze? ondertussen zitten er honderdduizenden luie Belgen een uitkering te trekken, vind gij dat normaal?
Oud 29 juli 2018, 21:54   #10
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb in de komende weken verschillende deadlines om te leveren. Met mijn huidig personeel geraak ik er niet. Er zijn enkele jobstudenten die ik aan het werk stel maar daar kan ik ook geen extra meer krijgen. Uiteindelijk amper één Achmed bij een interim kantoor gevonden. De personeel verantwoordelijke is me voorzichtig komen vragen of het mocht. Natuurlijk mag het, wat is mijn keuze? ondertussen zitten er honderdduizenden luie Belgen een uitkering te trekken, vind gij dat normaal?
Ik zie het probleem niet.

De neoliberale theorie die je aanhangt stelt dat werk dat weinig mensen willen doen duurder betaald dient te worden om toch bereidwilligen te vinden.

Verhoog met andere woorden het loon en je probleem is opgelost.

Deze opmerkingen zijn onder de voorwaarde dat je post de waarheid vertegenwoordigt, wat niemand hier kan verifiëren.

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 29 juli 2018 om 21:55.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2018, 07:19   #11
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Het zijn juist Trump, Erdogan en Poetin die welvaart vernietigen met hun oorlogen en handelsoorlog.
Europa, Canada, Japan en China ,zijn nog de enigen die welvaart stimuleren.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2018, 07:28   #12
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Het zijn juist Trump, Erdogan en Poetin die welvaart vernietigen met hun oorlogen en handelsoorlog.
Europa, Canada, Japan en China ,zijn nog de enigen die welvaart stimuleren.
Dat Trump & Poetin de welvaart vernietigen daar durf ik nog aan te twijfelen.

Waarom Erdogan in het rijtje stond dat is mij vreemd.

Trump durft zoals we met zen allen al wel weten al eens een visje in het 'Twitterwater' te gooien en zo kan hij uit de reacties die daar op gepost worden misschien leren wat er echt leeft 'onder' de mensen. (ik heb dat gelukkig niet Twitter en FB)

Ik vind dat best slim gezien.

Ik denk dat, als Trump zich niet meer kandidaat zou stellen om de taak van president nog verder op zich te nemen men op de lange duur nog gaat janken dat hij er de brui aan gegeven heeft.

Zoals ik voor dat hij tot president verkozen is geweest hier op het forum al schreef: hij zal goed moeten opletten op zijn eigen medewerkers of die hem geen stokken in de 'wielen' gaan steken.

En zo geschiedde: zie recent één van zijn advocaten.

Ik vond dat je dat zo al zag aan die advocaat zijn kop maar kom daar kan je u best lelijk in vergissen soms.

Mochten Trump & Poetin een nadere samenwerking op poten kunnen zetten lijkt mij dat géén slecht plan in de zin van dat er dan véél anderen hun 'kaka' zullen moeten inhouden.

Die Hillary doet het dan in haar broek van hier tot in Tokio denk ik want die was totaal géén fan van de Russen.

Laatst gewijzigd door Universalia : 30 juli 2018 om 07:31.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2018, 16:42   #13
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Ik zie het probleem niet.

De neoliberale theorie die je aanhangt stelt dat werk dat weinig mensen willen doen duurder betaald dient te worden om toch bereidwilligen te vinden.

Verhoog met andere woorden het loon en je probleem is opgelost.

Deze opmerkingen zijn onder de voorwaarde dat je post de waarheid vertegenwoordigt, wat niemand hier kan verifiëren.
Deze stelling verwondert me niet van een aanhanger van het communisme. Om te beginnen betaal ik de mensen meer die beter presteren dan het gemiddelde. Daarbij verkoop ik aan zéér concurrentiële Hyper en supermarken en internet platforms. Het is continu een prijzenslag.
Oud 30 juli 2018, 22:58   #14
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat Trump & Poetin de welvaart vernietigen daar durf ik nog aan te twijfelen.....
Bof, de gevolgen zijn anders al duidelijk zichtbaar.
http://www.knack.be/nieuws/wereld/am...11796324654349

Zonder het dan nog te hebben over hun sociale zekerheid.

Holder-de-bolder bergaf zijn ze aan het gaan ja.
Oud 30 juli 2018, 23:45   #15
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Bof, de gevolgen zijn anders al duidelijk zichtbaar.
http://www.knack.be/nieuws/wereld/am...11796324654349

Zonder het dan nog te hebben over hun sociale zekerheid.

Holder-de-bolder bergaf zijn ze aan het gaan ja.
ik denk dat Universalia er gewoon een andere definitie van welvaart op nahoudt

een gokje: minder bruin volk, meer stoemp met worst
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2018, 11:53   #16
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Deze stelling verwondert me niet van een aanhanger van het communisme. Om te beginnen betaal ik de mensen meer die beter presteren dan het gemiddelde. Daarbij verkoop ik aan zéér concurrentiële Hyper en supermarken en internet platforms. Het is continu een prijzenslag.

U zou ook minder kunnen produceren, en de kwaliteit van uw producten verhogen.

Dan kunt u méér vragen, en hoeft u geen extra personeel in te huren.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2018, 16:46   #17
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
U zou ook minder kunnen produceren, en de kwaliteit van uw producten verhogen.

Dan kunt u méér vragen, en hoeft u geen extra personeel in te huren.
Ik draai al méér dan 50 jaar in de zakenwereld mee. En het is onvoorstelbaar hoeveel mensen in die periode klaar stonden met raad: "ge moet maar dit of dat doen".
Ik heb schitterend jaren gekend, minder goede jaren. Ik heb zware beslissingen moeten nemen (ook op persoonlijk en menselijk vlak) toen de productie hier niet meer houdbaar was. Maar ik ben nooit failliet gegaan. Een bedrijf leiden is geen evidentie en er zijn geen simplistische mirakeloplossingen.

Om te beginnen is de Chinese productie niet automatisch brol. Alle grote merken hebben hun productie in China. De controle en lastenboek van een distributiegigant is veeleisender dan pakweg een kleine klant. Die kleinere klanten verdwijnen méér en méér van het toneel en zijn doorgaans méér insolvabel of dekken de kosten niet.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be