Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 september 2018, 07:34   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard Antwerpen krijgt een burgerschild

Antwerpen krijgt een burgerschild

Citaat:
De Antwerpse bedrijven én burgers moeten via een stadsinformatie?*netwerk de veiligheidsdiensten helpen in hun ‘war on drugs’. Vandaag stelt burgemeester Bart De Wever dit plan voor.
Citaat:
De bedoeling van de burgemeester en de lokale politie, die het project opstart, is om een soort van gigantisch stadsinformatienetwerk te creëren, waar mensen partner worden van de veiligheidsdiensten en informatie over bijvoorbeeld criminaliteit en de modus operandi van daders kunnen melden. Andersom krijgen de burgers briefings over dingen die gebeuren in Antwerpen.
Het lijkt mij best een goed plan maar of het echt haalbaar is, dat zal zich nog moeten uitwijzen mocht het echt in voegen gesteld worden.
Oud 24 september 2018, 08:43   #2
Zeus
Europees Commissaris

Zeus's schermafbeelding

Standaard

Dat wordt leuk voor de politie; elke dag 4652 klachten van verzuurde halfbejaarden doorlezen waarin wordt geklaagd over de buurman die zijn vuilniszakken te vroeg buitenzet.
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2018, 11:55   #3
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Dat wordt leuk voor de politie; elke dag 4652 klachten van verzuurde halfbejaarden doorlezen waarin wordt geklaagd over de buurman die zijn vuilniszakken te vroeg buitenzet.
Ja, en de kleine (16 jaar) van de buren heeft de peuk van zijn jointje verstopt onder mijnen taxus.

Op naar "Vrij en Vrolijk" in Mol. Een paar jaar verbeteringsgesticht zal zijn leven weer in goede banen leiden.

Niettemin, een goed idee, een samenleving waarin iedereen schrik heeft van de buren en de eigen kinderen, leve de Belgische DDR.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 24 september 2018 om 11:56.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2018, 11:57   #4
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ja, en de kleine (16 jaar) van de buren heeft de peuk van zijn jointje verstopt onder mijnen taxus.

Op naar "Vrij en Vrolijk" in Mol. Een paar jaar verbeteringsgesticht zal zijn leven weer in goede banen leiden.

Niettemin, een goed idee, een samenleving waarin iedereen schrik heeft van de buren en de eigen kinderen, leve de Belgische DDR.
dat schrijft gij alleen maar omdat gij (joint)peuken produceert.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2018, 12:03   #5
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Hebt ge dat al doorgegeven aan het Antwerpse schild?

Er staan hier al twee flikken in burger verdacht te doen in de straat...

Laatst gewijzigd door Xenophon : 24 september 2018 om 12:06.
Oud 24 september 2018, 12:10   #6
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Hebt ge dat al doorgegeven aan het Antwerpse schild?

Er staan hier al twee flikken in burger verdacht te doen in de straat...
ge gaat toch wat met hun voeten spelen? ...

buitenstappen, blokske rond rijden en terug binnen stappen of zo, ne keer of drie, en als ze, lui gelijk ze zijn, de vierde keer niet meer volgen, een paar uur wegblijven.
Oud 24 september 2018, 12:13   #7
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Dat burgerschild, is dat zoals in Syrië of bij de Palestijntjes?
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2018, 13:22   #8
Zeus
Europees Commissaris

Zeus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Nee, dat is de nieuwe naam van het scoutsgroepje van Dries nu zijn vriendjes hem hebben laten vallen.
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2018, 13:24   #9
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee, dat is de nieuwe naam van het scoutsgroepje van Dries nu zijn vriendjes hem hebben laten vallen.
nee, dan ben je niet goed op de hoogte, dat is een andere groep, maar dat ga ik dan weer niet aan uw neus hangen.
Oud 24 september 2018, 14:38   #10
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat zou inderdaad een circus kunnen worden en zelfs zwaar uit de hand kunnen lopen in bepaalde gevallen.

Toch dacht ik, dat niet iedereen gelijk toegelaten is tot het want men noemt het stadsinformatienetwerk en beperkt het zich tot bedrijven. (niet zeker van)
Oud 24 september 2018, 14:58   #11
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ge gaat toch wat met hun voeten spelen? ...

buitenstappen, blokske rond rijden en terug binnen stappen of zo, ne keer of drie, en als ze, lui gelijk ze zijn, de vierde keer niet meer volgen, een paar uur wegblijven.
Dat is allemaal zo grappig niet hoor.

Ik herinner me, lang geleden ondertussen- allemaal verjaard bedoel ik, we moesten in Amsterdam bepaalde mensen zien.

Wij vroeg in de morgen naar Amsterdam gereden, toen we daar de ring opreden hingen ze nog achter ons, wij terug naar Antwerpen.
Rond de middag, terug naar Amsterdam, van tzelfde, terug naar Antwerpen.
Laat op de avond, terug naar Amsterdam, eindelijk die mannen losgereden. Er waren regelmatig maanden bij van 8 a 9 duizend km.

Het probleem met die jongens is dat die niets anders te doen hebben, het is die hun job. En de eerste keren dat die achter u rijden, dan ga je eens door het rode licht, dat ben je ze al kwijt. Pakt maar een paar keer, daarna komen mee door het rode licht, zo weet je dan al wie het is dat je moet losrijden. Autostrade op en drie kwartier tegen tweehonderd, dan blijven ze achter, simpelweg omdat ze een te lichte wagen hebben.

Na dat je dit scenario een paar maal afgespeeld hebt dan rijdt je ze niet meer zo gemakkelijk los, want dan hebben ze ook een drie liter wagen bij, en dan vagen ze ook hun zak aan de verkeersregels, dan doen ze ook 200 per uur of sneller.

Op de duur is dat tamelijk vervelend.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 24 september 2018 om 14:59.
Oud 24 september 2018, 15:00   #12
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Zoals dat van Sadam.

Ja, we leren van de vijand.
Oud 24 september 2018, 15:23   #13
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Dat zou inderdaad een circus kunnen worden en zelfs zwaar uit de hand kunnen lopen in bepaalde gevallen.

Toch dacht ik, dat niet iedereen gelijk toegelaten is tot het want men noemt het stadsinformatienetwerk en beperkt het zich tot bedrijven. (niet zeker van)
Zo had ik het ook begrepen dat niet iedere halve gare zijn zegje moet doen want dan was het zeker niet te verwerken!
Het systeem is al toegepast in New York en daar werpt het zijn vruchten af, dus waarom ook hier niet!
Misschien moeten we veronderstellen dat onze linkse vrienden zo weinig mogelijk over bepaalde toestanden willen praten, kennen, doorgeven en bepaalde lieden het leven wat moeilijker maken
Het zal moeilijker worden bepaalde toestanden onder de mat te vegen en te zorgen dat niemand er iets van te weten komt.
Zoals nu.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2018, 15:25   #14
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is allemaal zo grappig niet hoor.

Ik herinner me, lang geleden ondertussen- allemaal verjaard bedoel ik, we moesten in Amsterdam bepaalde mensen zien.

Wij vroeg in de morgen naar Amsterdam gereden, toen we daar de ring opreden hingen ze nog achter ons, wij terug naar Antwerpen.
Rond de middag, terug naar Amsterdam, van tzelfde, terug naar Antwerpen.
Laat op de avond, terug naar Amsterdam, eindelijk die mannen losgereden. Er waren regelmatig maanden bij van 8 a 9 duizend km.

Het probleem met die jongens is dat die niets anders te doen hebben, het is die hun job. En de eerste keren dat die achter u rijden, dan ga je eens door het rode licht, dat ben je ze al kwijt. Pakt maar een paar keer, daarna komen mee door het rode licht, zo weet je dan al wie het is dat je moet losrijden. Autostrade op en drie kwartier tegen tweehonderd, dan blijven ze achter, simpelweg omdat ze een te lichte wagen hebben.

Na dat je dit scenario een paar maal afgespeeld hebt dan rijdt je ze niet meer zo gemakkelijk los, want dan hebben ze ook een drie liter wagen bij, en dan vagen ze ook hun zak aan de verkeersregels, dan doen ze ook 200 per uur of sneller.

Op de duur is dat tamelijk vervelend.
En de drugsdeal is uiteindelijk toch kunnen doorgaan? Gelukkig maar...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2018, 17:59   #15
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Het heeft al last van cyberaanvallen O.O

In de meltingpot gaat alles kapot.

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2018, 19:52   #16
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Het heeft al last van cyberaanvallen O.O
Citaat:
De site werd platgelegd door onbekenden die via een bot achtduizend inschrijvingsformulieren per seconden afvuurden op het nieuwe systeem.
Dat is volgens mij anders al iets oud, die manier om bepaalde zaken/diensten/sites plat met te leggen.
Oud 24 september 2018, 20:15   #17
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
En de drugsdeal is uiteindelijk toch kunnen doorgaan? Gelukkig maar...
Drugs, hoe kom je daar nu bij, ik was een brave boef.
Oud 24 september 2018, 20:16   #18
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Dat is volgens mij anders al iets oud, die manier om bepaalde zaken/diensten/sites plat met te leggen.
Het schijnt toch nog afdoende te werken.
Oud 24 september 2018, 20:20   #19
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Lol, idd die naam komt nu echt wel slecht uit met die schild en vrienden heisa.

Sowieso lijkt Shield me ook maar een slecht idee. Ook al zouden het vnl bedrijven zijn die moeten rapporteren. Dat zijn mensen achter die rapporteringen... eigenlijk dus toch een soort van schild en vrienden.

Laatst gewijzigd door Guinevere : 24 september 2018 om 20:23.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2018, 20:30   #20
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik acht Xeno net iets ouder dan 16
praha is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be