![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Ik zou het forum een beetje willen opfleuren, er wordt nogal veel azijn gepist en afgegeven op alles wat bestaat.
Daaromwil ik aan de hand van 3 vraagjes een (hopelijk) leuke disussie op gang brengen: 1. Wat vinden jullie goed aan deze tijden, politiek gezien (nationaal en/of internationaal)? 2. Wat is de grootste politieke verwezenlijking van het afgelopen decenium (nationaal en/of internationaal) 3. Waar ligt de grootste politieke uitdaging? Persoonlijk vind ik: 1. Een grotere mondiale politieke eendracht, toename van economische handel (wat een goede samenwerking ook op sociaal vlak brengt) 2. Europa 3. Energie-politiek en bijhorende geo-politieke spanningen. the floor is yours... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() 1. De universele verklaring van de rechten van de mens
2. de veroordeling van het Vlaams Blok volgende uit deze verklaring 3. het slagen van de vreemdelingenpolitiek in ons land |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Rare invulling van het begrip 'succes' hebben die linkse dummies en dhimmies. Nu ja, als een levenlange carrière op de dop een succes is, dan begrijpen we de feremansen. Als de systematische school-drop-out als een succes gezien wordt ter linkerzijde, dan begrijpen we dat volgens feremans de vreemdelingenproblematiek geslaagd is. Als de bloeiende allochtonenindustrie vol gesubsieerde knuffelaars, straathoekwerkers, klasondersteunwerkers, taalondersteunkrachten, etc synoniem staat voor succes, dan kunnen we de feremansen volgen. Als verloederde, vieze allochtonenghetto's synoniem zijn voor 'verrijking', dan volgen we de redenering van feremans. Als 95% van onze gevangenissen verrijkt met allochtone bajesklanten als resultaat van een geslaagd vreemdelingenbeleid gepercipieerd wordt door feremans, dan begrijpen we de plaatsvervangende schaamte van zijn linkse medestanders telkens feremans zijn mond opendoet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wahahaha,jij bent echt dom man. Uw puntje 2 maar vooral puntje 3 is hilarisch man. En ik die dacht dat bazilfunk hier de grootste mutten was,je bent hem aan het verslaan man. Blijf jezelf gerust maar belachelijk maken en je blaaskes wijsmaken. Laatst gewijzigd door Marlboro : 25 februari 2007 om 13:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Gouverneur
|
![]() Mja, voor Feremans is het misschien maar onbelangrijk dat er:
1. de afgelopen 60 jaar levensbelangrijke doorbraken zijn gerealiseerd op het vlak van geneeskunde 2. de afgelopen 60 jaar dit landje niet werd binnengevallen door buitenlandse legers 3. de afgelopen 60 jaar onze sociale zekerheid zo sterk is uitgebouwd dat grootschalige armoede in dit land niet meer bestaat. De armoede is nog altijd niet uitgeroeid, d�*�*r ligt nog een uitdaging, maar onze bevolking kent een ongehoord hoog welvaartspeil tegenover de rest van onze vaderlandse geschiedenis... Maar nee, meneer moet zijn allochtoontjes knuffelen. Prioriteiten hé.
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De opkomst van het Vlaams Belang. 2. Wat is de grootste politieke verwezenlijking van het afgelopen decenium (nationaal en/of internationaal) De omverwerping van het barbaarse talibanregime in Afghanistan. 3. Waar ligt de grootste politieke uitdaging? De strijd tegen de islamisering en de negrisering van Europa. Laatst gewijzigd door Cynicus : 25 februari 2007 om 13:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() Ik beken eerlijk dat ik zeer tevreden ben dat er hoe langer hoe minder mensen nog de marionette van paars willen spelen. Gelukkig is politiek correct een begrip dat een trage dood aan het sterven is en hopelijk door ander en beter vervangen zal worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() 1. de ongelooflijke kansen die grijpensklaar liggen in de EU voor elkeen met wat gezond verstand
2. de EU 3. Slagkracht van de EU |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Minister-President
|
![]() 'online':
ik ga ook niet helemaal akkoord met ericferemans, maar het is al te makkelijk af te breken. Het is eigenlijk dat wat ik net wil vermijden...Wat is úw antwoord op de 3 vragen? (Babeth, ik ben helemaal akkoord, het is al zo een gewoonte dat we het ondertussen al vergeten zijn. ik refereer naar armoede en geneeskunde) |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
1. Dat steeds meer mensen via internet in staat zullen zijn om voor zichzelf te leren nadenken. 2. De gestage omvorming van China. 3. Herverdeling van de welvaart, niet door de gewone werkmens te pakken, maar door eindelijk eens de rijken op deze aardkloot aan te pakken. Als daar geen politieke moed voor nodig zal zijn.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Lokaal Raadslid
|
![]() 1. Wat vinden jullie goed aan deze tijden, politiek gezien (nationaal en/of internationaal)?
Het vrij algemene besef dat vrijhandel zorgt voor de mooie economische groei die we nu meemaken en de daarin gelinkte opkomst van Zuid-Oost Azië als ontwikkelde landen. 2. Wat is de grootste politieke verwezenlijking van het afgelopen decenium (nationaal en/of internationaal) In België vind ik de ethische vooruitgang één van de belangrijkste verwezenlijkingen. In concreto: euthanasie, abortus en homo-huwelijk en adoptie. Europees is de lancering van de euro een miskende mijlpaal en zorgt voor sterke vooruitgang en kostenbesparingen in de Europese Unie. Internationaal is de opname van Rusland, China en dergelijke in het democratische, economische en politiek overleg een sterke stap in de richting van vrede. 3. Waar ligt de grootste politieke uitdaging? Fundamentalisme van islamitische, joodse of christelijke strekking proberen onder controle te houden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#14 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
De Tsjetsjenen denken er wellicht ook zo over... ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Homo huwelijk en vooral adoptie is achteruitgang. Abortus zou alleen maar mogen als de vrouw in kwestie is verkracht geweest. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() Vind jij dat positief? China slaagt erin om het ergste van de twee systemen te combineren: een loodzware stalinistische repressie én een kapitalistische uitbuiting waar Dickens een punjte aan kan zuigen.
![]() |
#18 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Minister-President
|
![]() Beste Driewerf, voor ge commentaar begint te geven, wat is uw antwoord op die 3 vragen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() Goeie poging van je om het hier positiever te maken. Jammer genoeg kunnen sommigen niet ontsnappen uit hun versteende gedachten. |
|
![]() |
![]() |