![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() U merkt het ongetwijfeld iedere dag: op zowel Vrt, vtm en vt4 is het al "Vlaanderen" wat de klok slaat. Met het woord "België" en "Belgen" wordt omzichtig omgesprongen. Het wordt haast niet meer gebruikt, tenzij het niet anders kan. Zelfs de weerberichten zijn "vervlaamst". Er is "Vlaanderen vakantieland", "vrolijk Vlaanderen", men spreekt over de "Vlaamse kust", de "Vlaamse werkloosheid" enz.
Is dit een goede zaak? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is geen toeval, volgens mij. Vlamingen beschouwen dat hun land Vlaanderen is (en dus niet België). Logisch dat de medias in Vlaanderen volgen wat hun toeschouwers denken. Bovendien spreekt men in Vlaanderen van "Bekende Vlamingen"; niemand spreekt van "Wallons célèbres" op de Franstalige kant. De Belgicisten zullen zeggen dat die Belg zijn; de anderen, zoals ik, zullen zeggen dat ze Franstalig zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
Je vraagt je af of dit een gewone maatschappelijke evolutie is OF dat het een uitgekiend plan is van ik weet niet wie ? Laatst gewijzigd door Geertje : 5 december 2004 om 15:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#5 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
Als het over Vlaanderen gaat, worden 'Vlaanderen' en 'Vlaams' gebruikt; gaat het over heel België, dan worden 'België' en 'Belgisch' gebruikt. Lijkt me logisch. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zo ja, laat eens horen. Zo neen, hou je mond. Laatst gewijzigd door Pieter de Coninck : 8 december 2004 om 07:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Vlaams-nationalisten zijn enkele geweten- en eerloze schoften die zich onder dat volk bevinden, met als doel het te vernietigen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dit is al de 2de BUB'er op korte tijd die de Vlaams-nationalisten beledigt. U weet toch dat van zodra u begint te schelden dat dat een teken van zwakte is van uw kant uit.
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik scheld niet, ik stel slechts vast.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling