![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoogspanning binnen de anders zo rustige en bezadigde brusselse hoofdstedelijke regering.
Alles start met een arbeidsrechtelijk geschil, waarbij een vrouw naar de rechter stapt omdat ze tot 2x toe geen job kreeg bij MIVB omwille van haar weigering te werken zonder hoofddoek. De rechter veroordeelt MIVB tot schadevergoeding 50.000 euro. MIVB beslist NIET in beroep te gaan, blijkt dat de politieke vertegenwoordigers in de RVB van de linkse partijen daar tegen zijn. Open VLD tilt het dossier richting de regering. De centrum-rechtse partijen willen wel dat de neutraliteit absoluut blijft, en eisen dat MIVB toch beroep zou aantekenen. Totale patstelling dus. Tot Defi stelt dat het dossier belangrijk genoeg is om de forcing boven te alen. Zij dreigen de regering te verlaten. Ze hebben tien zetels op 89 Als PS, Ecolo-groen niet zou willen inbinden en toch akkoord geven om beroep aan te tekenen heeft de regering géén meerderheid meer. De inzet is hoog : dit vonnis stelt dat neutraliteit bewaren eigenlijk discriminatie vormt. Het is bovendien totaal in tegenspraak met europese rechtspraak die net het tegenovergestelde bepaalt. (vandaar het zeer grote belang van net wel in beroep te gaan...) https://www.hln.be/brussel/defi-drei...ebat~a82fab2d/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Tijd voor Défi om de oude N-VA slogan toe te passen:
Denken, Durven, Doen! Citaat:
Of is het weer zo'n geval van "ik heb moeten wachten tot de 'juiste' dat zei, want anders moest ik wel tegen zijn..."
Deze kaste van beroepspolitici die de politiek mismeestert en dan een potje gaat jammeren over antipolitiek, die kaste mandaatmaniakken, die moet weg. (Jonathan Holslag) Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 3 juni 2021 om 11:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() Gelukkig dat de Vlamingen op het FDF kunnen rekenen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
|
![]() Citaat:
Op de Vlaamse partijen binnen de Brusselse regering moeten ze niet rekenen, zoveel is zeker.
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tot dat er iemand op wijst dat de tijd om in beroep te gaan verstreken is.
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat PS en Ecolo-Groen hier doen, is via een 'de-facto' politiek een decennia oud probleem beslechten. Het is onaanvaardbaar dat MIVB niet alle rechtsmiddelen zou mogen uitputten, omwille van een politiek dictaat in het beheerscomité. Ik hoop dat Defi doorzet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
O-VLD, Defi, One-Brussels (=Vooruit) zijn tegen PS, Ecolo en Groen zijn voor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja, wat kan je zoal aanvangen met Van den Brandt, Gatz en Smet ??
![]() |
#9 |
|
![]() Ik zie de volgende al solliciteren met een gigantisch kruis rond zijn nek.
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als pastafarian kan ik dan gaan solliciteren met mijn vergiet op men kop ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() De vlag van onze regio dragen valt niet onder de definitie van religie, noch van een filosofische overtuiging. Strictu sensu zou dat dus mogen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Terug ernstig :
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Hope is nothing more than a postponed disappointment Laatst gewijzigd door Skobelev : 3 juni 2021 om 16:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() geen gelakte nageltjes aub
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Terug ernstig:
wat zou er gebeuren mocht een Jood met keppeltje en evt andere herkenbare attributen rondtoeren als chauffeur in een bus van de MIVB, pakweg in Molenbeek, Anderlecht, Schaarbeek en andere? Zouden er "ernstige" dingen gebeuren?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
https://www.partena-professional.be/...-zegt-het-hjeu Er werd door het Hof van Justitie van de Europese Unie zelfs op een prejudiciële vraag van het hof van beroep in Antwerpen in die zin geoordeeld. Dus de rechter die het MIVB beboette heeft géén correct arrest geveld. Hij veroordeelt het MIVB in weze voor "door het groen te rijden." Waarom doet de rechter dat? Ik ben geen rechter, noch advocaat, maar als een rechter mij veroordeelt voor "bewezen" door het groen te rijden, en ik ga NIET in beroep, wat betekent dat dan voor anderen die "door het groen rijden?"
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : 3 juni 2021 om 16:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
|
![]() Citaat:
De rechter hoefde uw gelinkt arrest niet op te volgen aangezien het arrest iemand betrof die al bij een bedrijf werkte. Hier gaat het arrest over discirminatie bij aanwerving. Een intern arbeidsreglement respecteren kan je alleen maar doen als je een arbeidscontract getekend hebt, wat hier niet het geval is. Laatst gewijzigd door DucDEnghien : 3 juni 2021 om 17:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
Mocht de dame in kwestie niet solliciteren in hoofddoek? Want in de openingspost staat vermeld dat ze weigerde TE WERKEN in hoofddoek. Bovendien, dan zou MIVB ook enkel veroordeeld kunnen zijn, voor het weigeren van te laten solliciteren in hoofdoek, gezien, zoals U opmerkt, er geen arbeidscontract werd getekend.
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : 3 juni 2021 om 17:04. |
|
![]() |
![]() |