![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||
Banneling
|
![]() https://www.demorgen.be/politiek/de-...rgie-be2947d4/
Citaat:
Citaat:
fikken af van mijn smoske! ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Ik geef hem gelijk dat we kernenergie moeten behouden en zelfs vernieuwen.
En daar houdt het zowat bij op. Als we louter berusten op technologische innovatie gaan we te laat komen. Er moet beleid komen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Een burgemeester die de kerncentrales die zowat in het centrum van zijn stad staan langer dan vervaldatum wil open houden. Ik denk niet dat zo iemand veel geeft om CO2 uitstoot, want hoe kan je geven om één lange termijn gevaar en een ander gevaar ondertussen straal negeren? Kerncentrales horen niet thuis in bevolkingscentra. Het is spelen met radioactief vuur.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er wordt veel onzin verteld over de gevaren van doel en tihange. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
http://www.standaard.be/cnt/dmf20190131_04144507 Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En het afval...dat laten we toch gewoon een paar duizend jaar ter plaatse liggen....No problem.... We gaan voor de CO2. Het zal eerder om de korte termijn centen te doen zijn. Laatst gewijzigd door Bach : 1 februari 2019 om 10:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Centrales omvormen tot wapens ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In three mile island is er hoogstens wat gas gevent. Men kan letterlijk de impact van dat event op de volksgezondheid niet meten, waarschijnlijk ligt het in de standaard deviatie van de normale kankers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1. Tjernobyl. Uiteraard doen we beter dan een corrupt communistisch hol dat moest werken met een RBMK reactor. Doel is een Drukwaterreactor. 2. Three Mile Island. Geen enkel gevolg gehad voor de gezondheid van de mensen in pensylvania 3. Fukushima. Wij liggen niet in Tsunamigebied En dat afval is een minder urgent probleem dan CO2. Kijk hé, de groenen moeten weten wat ze willen. Ofwel doen we het op zijn Duits, gooien we er belachelijk veel geld tegenaan, met tegen het eind van de rit geen significante verlaging van de CO2 uitstoot. Ofwel gaan we voor een mix van hernieuwbaar en kernenergie, waarbij we de CO2 uitstoot wel drastisch naar beneden krijgen. Maar een kernuitstap met een verlaging van C02, wel, dat is niet haalbaar.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Staat er allemaal in als je de moeite neemt om het te lezen.
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De straling ter plaatse is zodanig laag dat je er 500 jaar moet leven om ziek te worden. Je moet gewoon uit dat reactorgebouw blijven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() Maar zon en wind is veel goedkoper, het is dus logisch dat we als we aan onze burgers denken, we maximaal daar op inzetten en dat aanvullen met kernenergie en flexibele buffering.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Minister-President
|
![]() Een geode insteek, maar ik denk dat we eerder moeten kijken naar kernenergie aangevuld met groene energie. Windmolens en zonnepanelen zorgen nog steeds voor een hoge CO2 uitstoot. Daarboven kan je het land niet zomaar volbouwen met molens ook niet. De weinige molens die nu gebouwd worden stoten reeds op veel tegenstand van de locale bevolking.
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
welke BE pol partij pleit er daar verder nog voor mss? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() Ik begrijp die focus op dat kernafval ook niet helemaal. De overgrote meerderheid van het kernafval is laag radioactief. En dan spreek ik over pakken, maskers, enz...rommel dat gebruikt wordt in die kerncentrales. Slechts een zeer klein deel is hoog radioactief.
Je kan dat veilig wegsteken in de grond. Of aan mij geven in een loden doos. Ik duw daar dan een warmtewisselaar bij en dan heb ik free heating & energy ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Jammer dat BE maar een kleine maritieme zone heeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |