![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Schepen
|
![]() Deze zaterdag in de nieuwste quiz met Bruno Wyndaele: De vijfde vraag in het onderwerp van de bedreiging van Bousakla was iets in de trend van: "Naar welk muziekgenre luisterde de dader?" Blijkbaar was het een "Metalfreak" zoals Bruno zo mooi wist te vertellen. Het is natuurlijk een mooie vraag voor een kwis, maar dit wil ook wel zeggen dat het in de media gekomen moet zijn; anders zouden de kandidaten het niet kunnen weten.
Mijn vraag is nu of het zo nodig is dat er met die mens zijn muzieksmaak moet uitgepakt worden... Als er een incident gepleegd wordt door allochtonen dan 'mag' de media dit toch ook niet expliciet vermelden; het gaat dan gewoon over 'jongeren'. Ik weet het, het is maar een scheet in een fles, maar hierdoor stigmatiseer je ook een groep mensen (deze keer met een bepaalde muzieksmaak in plaats van een etnische origine, in het andere geval), en waar ligt nu het verschil? Een dergelijk voorval heeft ook al eens plaatsgevonden in Amerika toen daar twee tieners een school verkeerdelijk voor schiettent aanzagen. Achteraf bleek dat ze beiden graag naar Marilyn Manson luisterden. Da is nu wel ne janet, en het kan mij niet schelen of ze die daar nu scheef voor bekijken ![]() Toevallig luister ik ook wel eens graag naar metal, vandaar dat ik mij een beetje aangevallen voel waarschijnlijk ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik denk eerder dat ze dat zeiden omdat hij geen moslim bleek te zijn ofzo...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() onze kersverse bekeerde moslim luisterde ongetwijfeld naar heidense metal.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() Ge had die grap eerder moeten zeggen, dan was ie mss WEL grappig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
jij hebt daar ook nog wat geschreven. nu is het dus niet meer grappig. wat vervelend. soit, geen moslim dus? een liefhebber dan. of wat? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() Ik wil ook zo eens iets uithalen.
Waarschijnlijk zal ik dat dan ook eens doen. Maar dan laat ik mij wel niet pakken, hetgeen nu niet ZO moeilijk is... jawatte wat een idioot. IPV da in een telefoonkotteke te doen en dan ribbedebie... Of GSM stelen ofzo. Neen, MOEST weer eens thuis gedaan worden hoor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Mittgard,die battlelore is wel slaapverwekkend.Noemen ze dat tegenwoordig ook al metal?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ben ik nu 'genen echte' niemeer? o help o help. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() En ,al hulp gekregen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Parlementslid
|
![]() 'k Zou het gothic noemen, maar dan wel saaie gothic
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
vrolijker dan al dat depri-gedoe. ietske luchtiger misschien, maar dat moet kunnen. ipv te flirten met de dood gaan deze zuipen in 'Buccaneers inn'. schitterend toch? ![]() maar ik luister ook andere metal uiteraard. ik speel zelf al 10 jaar gitaar, en dus apprecieer ik het betere gitaarwerk wel. rhapsody, blind guardian, elvenking, COB, ensiferum, stratovarius, iced earth etc. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() Haha. Wat een retorisch glijmiddel.
|
![]() |
![]() |