Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 juli 2019, 11:36   #1
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard Invasie goedkope Chinese auto’s in Europa komt op gang, en dat vanuit België

Citaat:
Na Lynk & Co dient zich een tweede Chinees automerk aan dat in Europa auto’s gaat produceren en verkopen. De Chinese autofabrikant Thunder Power wil vanaf eind 2020 elektrische auto’s produceren in Gosselies nabij Charleroi. Lynk & Co zal zijn auto’s produceren bij Volvo Cars in Gent. Mogen we binnenkort een invasie van goedkopere Chinese auto’s verwachten?
https://www.hln.be/geld/invasie-goed...lgie~af817ca2/

Een tijd lang was de maakindustrie hier aan het wegtrekken.
Maar blijkbaar hebben nu de Chinezen de weg naar België gevonden.

Citaat:

De assemblage van de elektrische stadswagen van Chinese makelij ‘Chloé’ zal in 2021 starten in Charleroi.

In oktober vorig jaar was er bij de officiële aankondiging van de komst van de Chinese constructeur Thunder Power naar de vroegere Caterpillar-site sprake van een productiestart eind 2020. De productie in Europa zal alleszins vroeger starten dan in China, zegt topman Renaud Witmeur. Daar is de productie van de berline ‘Sedan’ prioritair voor het bedrijf, legt hij uit.
https://www.hln.be/auto/chinese-elek...eroi~add2c41b/

Of toch niet, ze trekken naar Wallonië.

Is er dan toch nog hoop voor Belgen land?
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2019, 11:47   #2
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Zoals in Afrika bewezen is vinden de Chinezen vlot hun weg naar landen en gewesten waar corrupte regimes voet aan de grond hebben. Wallonië is daar geen uitzondering op.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2019, 11:56   #3
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.870
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
https://www.hln.be/geld/invasie-goed...lgie~af817ca2/

Een tijd lang was de maakindustrie hier aan het wegtrekken.
Maar blijkbaar hebben nu de Chinezen de weg naar België gevonden.



https://www.hln.be/auto/chinese-elek...eroi~add2c41b/

Of toch niet, ze trekken naar Wallonië.

Is er dan toch nog hoop voor Belgen land?
Er zijn dan ook veel beschikbare werkkrachten in Wallonie
Maar ernstig, de Waalse economie kan een opsteker zeer goed gebruiken. Alleen is het met die Chinezen wel oppassen. Als ge het artikel leest wordt er met 2 miljoen, 4 miljoen, 50 miljoen, de Maagdeneilanden, het Waals gewest... gegoogeld.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2019, 11:59   #4
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 16.829
Standaard

China en Europa zijn ook in gesprek voor een verdere opening van de Chinese markt voor Europese producenten. Dienen we dat dan ook een 'invasie' te noemen? Of geloven we niet in ons eigen kunnen als Europeanen in een wereldeconomie? Ik wel.

De VS zou niets liever willen dan de handel tussen Europa en China stil leggen. Je merkt in de politiek, media en universitaire wereld elementen die daaraan willen meewerken. Het belang van Europa zelf staat hier niet voorop echter. Dat is verdeel en heers.

Laatst gewijzigd door Bach : 21 juli 2019 om 12:01.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2019, 12:12   #5
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Er zijn dan ook veel beschikbare werkkrachten in Wallonie
Maar ernstig, de Waalse economie kan een opsteker zeer goed gebruiken. Alleen is het met die Chinezen wel oppassen. Als ge het artikel leest wordt er met 2 miljoen, 4 miljoen, 50 miljoen, de Maagdeneilanden, het Waals gewest... gegoogeld.
En denk je nu werkelijk dat er in Vlaanderen niet net hetzelfde gegoocheld word als in Wallonië?
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2019, 12:23   #6
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Zoals in Afrika bewezen is vinden de Chinezen vlot hun weg naar landen en gewesten waar corrupte regimes voet aan de grond hebben. Wallonië is daar geen uitzondering op.
Dank U voor deze informatie.

Onze Vlaamse politici zijn dus nog corrupter dan de Waalse.

Citaat:
Lynk & Co is het eerste Chinese automerk dat op grote schaal naar Europa komt. De auto’s van dat merk worden vanaf eind volgend jaar geproduceerd bij de Volvo Cars-fabriek in Gent. Het eerste model van Lynk & Co, een elektrische SUV, bevindt zich in de klasse van de Volkswagen Tiguan. Volgens bronnen in de auto-industrie zal hij straks in Europa misschien wel 30 procent goedkoper kunnen zijn dan de VW.

Lynk & Co werd in 2015 gelanceerd door Volvo-eigenaar Zhejiang Geely Holding.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2019, 12:35   #7
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Er zijn dan ook veel beschikbare werkkrachten in Wallonie
Maar ernstig, de Waalse economie kan een opsteker zeer goed gebruiken. Alleen is het met die Chinezen wel oppassen. Als ge het artikel leest wordt er met 2 miljoen, 4 miljoen, 50 miljoen, de Maagdeneilanden, het Waals gewest... gegoogeld.
Hoeveel was het dat de Vlaamse overheid aan Ford had betaald om Genk open te houden?
Hoeveel korting op taksen kreeg GM voor Opel-Antwerpen van de Vlaamse overheid?
Maar die autofrabriek waar Wallonië geld aan uitgeeft, zorgt zelfs voor werkgelegenheid in Vlaanderen.
Er moeten immers onderdelen aangevoerd worden en afgewerkte producten uitgevoerd worden.
En dit gebeurd via de Vlaamse zeehavens. Via de Vlaamse waterwegen. Via de Vlaamse spoorwegen. Via de Vlaamse autowegen.
En het levert meer dan 600 mensen op die niet meer van de sociale zekerheid moeten leven, maar zelf gaan bijdragen aan de sociale zekerheid.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2019, 13:51   #8
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.870
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
En denk je nu werkelijk dat er in Vlaanderen niet net hetzelfde gegoocheld word als in Wallonië?
Dat is het punt niet. Wel dat het oppassen is met Chinezen.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2019, 14:06   #9
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.870
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Hoeveel was het dat de Vlaamse overheid aan Ford had betaald om Genk open te houden?
Hoeveel korting op taksen kreeg GM voor Opel-Antwerpen van de Vlaamse overheid?
Maar die autofrabriek waar Wallonië geld aan uitgeeft, zorgt zelfs voor werkgelegenheid in Vlaanderen.
Er moeten immers onderdelen aangevoerd worden en afgewerkte producten uitgevoerd worden.
En dit gebeurd via de Vlaamse zeehavens. Via de Vlaamse waterwegen. Via de Vlaamse spoorwegen. Via de Vlaamse autowegen.
En het levert meer dan 600 mensen op die niet meer van de sociale zekerheid moeten leven, maar zelf gaan bijdragen aan de sociale zekerheid.
Dacht wel niet dat de Vlaamse overheid voor die subsidies werkte via firma's op de Maagdeneilanden.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2019, 14:20   #10
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 46.835
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Zoals in Afrika bewezen is vinden de Chinezen vlot hun weg naar landen en gewesten waar corrupte regimes voet aan de grond hebben. Wallonië is daar geen uitzondering op.
Altijd gevaarlljk zulke redeneringen.

De Tijd, 2018:
" Chinezen investeren fors in Zeebrugge. "


Of hoe corrupt Vlaanderen toch kan zijn.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2019, 17:30   #11
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
Standaard

Wie het meest schrik moet hebben van de Chinezen, is ..... de PS, de PTB en ecolo.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2019, 17:54   #12
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 70.249
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wie het meest schrik moet hebben van de Chinezen, is ..... de PS, de PTB en ecolo.
Die staan met open handen en zakken al te wachten om de bergen Renmimbi's te sturen naar de behoeftigen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2019, 18:10   #13
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Zoals in Afrika bewezen is vinden de Chinezen vlot hun weg naar landen en gewesten waar corrupte regimes voet aan de grond hebben. Wallonië is daar geen uitzondering op.
Ze kiezen dus niet het gewest van de harde werkers maar dat van de luiaards en stakingspiketten.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2019, 19:42   #14
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.870
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ze kiezen dus niet het gewest van de harde werkers maar dat van de luiaards en stakingspiketten.
Mij lijken ze eerder te kiezen voor het gewest met de hoogste subsidies.
Maar voor de rest. Wie heeft er nu problemen mee dat er in Wallonie arbeidsplaatsen worden gecreeerd.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2019, 20:28   #15
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 70.249
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Mij lijken ze eerder te kiezen voor het gewest met de hoogste subsidies.
Maar voor de rest. Wie heeft er nu problemen mee dat er in Wallonie arbeidsplaatsen worden gecreeerd.
Ik heb geen enkel probleem om in Wallonië te werken hoor. Mij maakt het niet uit wie mijn riante looneisen wil voldoen, zolang de job maar interessant is.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2019, 20:46   #16
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 32.949
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
https://www.hln.be/geld/invasie-goed...lgie~af817ca2/

Een tijd lang was de maakindustrie hier aan het wegtrekken.
Maar blijkbaar hebben nu de Chinezen de weg naar België gevonden.



https://www.hln.be/auto/chinese-elek...eroi~add2c41b/

Of toch niet, ze trekken naar Wallonië.

Is er dan toch nog hoop voor Belgen land?
Goed nieuws , de Walen zullen onze transfers dus niet meer nodig hebben en zich dus niet meer verzetten tegen de Vlaamse onafhankelijkheid.


Eerst wil ik dit nog wel eens zien.

Volgens Kris Peeters gingen er zich ook 100(honderd) Chinese bedrijven vestigen op een industrie terrein in Willebroek.

Het eerste Chinese bedrijf is daar nog niet gezien.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2019, 20:56   #17
Jan Meuleman
Europees Commissaris
 
Jan Meuleman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juli 2006
Locatie: in het weldra onafhankelijke Vlaanderen
Berichten: 7.555
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Goed nieuws , de Walen zullen onze transfers dus niet meer nodig hebben en zich dus niet meer verzetten tegen de Vlaamse onafhankelijkheid.


Eerst wil ik dit nog wel eens zien.

Volgens Kris Peeters gingen er zich ook 100(honderd) Chinese bedrijven vestigen op een industrie terrein in Willebroek.

Het eerste Chinese bedrijf is daar nog niet gezien.
Kris Peeters heeft zich weeral dik in de zak laten zetten.
__________________
Ceterum censeo Belgicam delendam esse.
Het tijdperk socialisten was zo goed dat we nu geen schulden hebben, geen problemen en geen werklozen.
Jan Meuleman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2019, 21:11   #18
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 61.152
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
En denk je nu werkelijk dat er in Vlaanderen niet net hetzelfde gegoocheld word als in Wallonië?
Lynk & C° zal z'n wagens produceren bij Volvo Gent...
Et alors ???

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2019, 21:23   #19
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 70.249
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Goed nieuws , de Walen zullen onze transfers dus niet meer nodig hebben en zich dus niet meer verzetten tegen de Vlaamse onafhankelijkheid.


Eerst wil ik dit nog wel eens zien.

Volgens Kris Peeters gingen er zich ook 100(honderd) Chinese bedrijven vestigen op een industrie terrein in Willebroek.

Het eerste Chinese bedrijf is daar nog niet gezien.
Er zitten wel een paar leuke bedrijven op dat terrein. Imerys bijvoorbeeld.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2019, 08:51   #20
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Dacht wel niet dat de Vlaamse overheid voor die subsidies werkte via firma's op de Maagdeneilanden.

Nee, ze werken met bedrijven die hun hoofdzetel in China of India hebben.
Net zoals de Waalse overheid nu doet.
Maar heeft Volvo-Geely rekeningen en kantoren in belastingsparadijzen, waarschijnlijk wel.
Heeft Mittal rekeningen en kantoren in belastingsparadijzen, wees maar gerust.
Voor sommige bedrijven, zoals Ikea, dat akkoorde heeft met Nederland is het niet nodig om via de Maagdeneilanden te werken, voor Ikea is Nederland een belastingsparadijs.

En de Vlaamse overheid heeft zelf heel veel subsidie betaald aan een bedrijf dat zelfs hulp verleende aan ander om via belastingsparadijzen belastingen in België te onduiken.
Internationale bedrijven zoeken steeds de plaats op waar ze de minste belastingen betalen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:38.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be