Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 10 augustus 2019, 07:50   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard Weer meer Belgen beboet in Frankrijk

Weer meer Belgen beboet in Frankrijk: hiervoor moet je opletten.

Laten we dat dus ook maar eens gaan doen zij die uit andere landen/Europese landen komen even op de korrel nemen of hij/zij de verkeersregels wel volgt?

Aan de kust zou men ander véél Fransen kunnen beboeten want die nemen het niet al te nauw met snelheden en met parkeren. (meestal staan die tegen de rijrichting in om toch maar een parkeerplaats te veroveren)

Ik schreef het al eerder maar ik ben eens per ongeluk ( ) doorgereden aan de kust en ik kwam in Frankrijk uit en het eerste bord dat mijn aandacht trok was er eentje met 130 km/u op.

Dus die denken waarschijnlijk dat het in ons land ook zo is en blijven gas geven.

Tot vervelens toe moet ik schrijven dat Engelsen het helemaal niet volgen, de verkeersregels die van toepassing zijn in ons land want die vliegen er met snelheden om u tegen te zeggen door.

In de meeste gevallen stel ik mij tijdens het rijden de vraag: Waar staat toch die EU voor?

Nog een leuke om even aan te halen is volgende:

Meer dan 1,2 miljard euro aan boetes nog niet betaald.

Citaat:
De Belgische staat heeft momenteel voor 1,221 miljard aan boetes en verbeurdverklaringen niet geïnd.
Moet ik mij daar bij voorstellen dat er mensen zijn die goed weten hoe ze dat moeten omzeilen?
Oud 10 augustus 2019, 09:34   #2
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Zijn dat die paar zotte Belgen met hun sjoemeldiesel die in een stuk 1200 km kunnen rijden?
(als hun volle tank groot genoeg is)

Laatst gewijzigd door Micele : 10 augustus 2019 om 09:36.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2019, 10:19   #3
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Zijn dat die paar zotte Belgen met hun sjoemeldiesel die in een stuk 1200 km kunnen rijden?
(als hun volle tank groot genoeg is)
Geen idee van wie de stouterds zijn.
Oud 10 augustus 2019, 10:29   #4
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Geen idee van wie de stouterds zijn.
Tja als ze zo rap rijden zijn het meestal sjoemeldiesels, weet je die typetjes die er prat op gaan dat hun diesel maar 5-6 liter verbruikt ook bij snelheden ruim boven de limiet. En daardoor met een volle 65 liter tank ruim 1000 km kunnen halen in een stuk. Pauzes hebben die supermannen immmers niet nodig

Benzinerijders (zeker met minder zuinige) zullen zich eerder aan de limieten houden, want die tanken meestal na pakweg 600 km, en gunnen zich relaxer rijden, overdreven snelheden is ook geldverspilling wegens het meerverbruik.

opgelet dit zijn sportieve Golfjes GT! Lol uit het verleden.

Laatst gewijzigd door Micele : 10 augustus 2019 om 10:51.
Oud 10 augustus 2019, 11:01   #5
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Tja als ze zo rap rijden zijn het meestal sjoemeldiesels, weet je die typetjes die er prat op gaan dat hun diesel maar 5-6 liter verbruikt ook bij snelheden ruim boven de limiet. En daardoor met een volle 65 liter tank ruim 1000 km kunnen halen in een stuk. Pauzes hebben die supermannen immmers niet nodig

Benzinerijders (zeker met minder zuinige) zullen zich eerder aan de limieten houden, want die tanken meestal na pakweg 600 km, en gunnen zich relaxer rijden, overdreven snelheden is ook geldverspilling wegens het meerverbruik.

opgelet dit zijn sportieve Golfjes GT! Lol uit het verleden.
Ik gok toch op de E-rijders die hun verloren tijd van het bijladen willen inhalen.
Met sjoemeldiesels geraken ze immers niet door Frankrijk aan die hoge snelheden.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2019, 11:02   #6
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Ik gok toch op de E-rijders die hun verloren tijd van het bijladen willen inhalen.
Met sjoemeldiesels geraken ze immers niet door Frankrijk aan die hoge snelheden.
Oud 10 augustus 2019, 11:53   #7
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Mijne diesel verbruikt maar een 5 liter, soms nog wat minder en ik heb in 1 ruk naar Spanje geweest.
1 boete ergens rond Parijs.

Vannacht is mijn zoon met mijn auto naar daar en ook in 1 ruk. 11 uur onderweg geweest.

Tja diesels...beetje zwaardere...zijn toch niet te kloppen.
Oud 10 augustus 2019, 13:24   #8
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

De titel van de draad is chronologisch onjuist.
Er staat: Weer meer Belgen beboet in Frankrijk

Wat eerst gebeurde: Weer meer Belgen rijden te snel in Frankrijk

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be