![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Reeds verschillende avonden tijdens de voorbije week werd weer iets aangekondigd over de 5 jaar geleden overleden zanger Luc De Vos. Ik herinner me nog vijf jaar geleden hoe Martine Tanghe met een diepe lijkbidders-stem,als eerste (en blijkbaar "belangrijkste") item in het nieuws, de dood van Luc De Vos aankondigde. De manier waarop Tanghe het bericht kond maakte was opvallend met veel pathos. Het was alsof een waar cataclysme Vlaanderen had getroffen. Dat vond ik toen nogal eigenaardig. Wat mij nog meer opviel was dat er met geen woord werd gerept waaraan de dood van De Vos te wijten was. Ik kreeg zo een beetje een omerta gevoel. Deze avond werd er opnieuw de aandacht op gevestigd want morgen is het vijf jaar geleden dat de man gestorven is. Opnieuw geen woord over de doodsoorzaak.
Nu stel ik mij toch de vraag wat er eigenlijk zo bijzonder aan die Luc De Vos was. Goed, hij had enkele leuke meezingertjes op zijn repertoire. Maar zo zijn er naast De Vos ook nog ettelijke andere geweest. Wat was er nu toch zo "speciaal" aan die man? En mogen we nu eens weten hoe het komt dat hij zo jong het tijdelijke met het eeuwige heeft geruild? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Hij is gevonden met een zware overdosis heroïne, den dikke Lu ...ik dacht eigenlijk dat dit wel algemeen geweten was.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij leven sprak niemand over de man. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Van de doden geen kwaad maar De Vos kon niet zingen en zijn teksten sloegen nergens op. Ik vermoed dat de idolatrie voor hem eerder met zijn politieke voorkeuren en vriendjespolitiek te maken heeft.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En wie is dat?
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb ook moeten googlen.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Zag die daarnet op 't journaal nog 'mia' kwelen en wordt er pas door dit topic weer aan herinnerd dat hij dood is.
![]() Maar idd, waarom die na z'n dood nog nationaal nieuws moet zijn, is me ook een raadsel. Laatst gewijzigd door Guinevere : 29 november 2019 om 21:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() Dacht cocaine, BTW cocaine maakt enorm veel slachtoffer bij 50 plusser den tikker weet je wel, heb wel enkele vrienden weten gaan nadat ze hun neus gepoederd hadden.
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Artiesten he.
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel, wanneer je de figuren bekijkt die hem nu nog steeds de hemel inprijzen dan moet ik je gelijk geven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
Veel mensen zijn opgegroeid met zijn muziek en teksten, en vooral in Gent en omstreken was hij een heel bekend iemand. Zijn toegankelijkheid en totaal gebrek aan kapsones, gecombineerd met het feit dat hij enkele heel mooie liedjes schreef, maakte hem heel populair. Toegegeven, hij is ietwat overschat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() Ik stel mij die vraag ook over een zekere forummer wiens overlijden hier met enige regelmaat wordt gememoreerd. Maar, beste Quercus, ik ga er daarom nog geen zaagtopic over openen. Voor sommige mensen heeft hij blijkbaar veel betekend. Dat volstaat voor mij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ik mij goed herinner had hij zich een paar keer ferm anti-Vlaams uitgelaten.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |