Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 oktober 2019, 09:52   #1
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 32.946
Standaard 230 +40 is 300

De nakende fusie tussen de haven van Antwerpen (230 miljoen ton jaarlijkse goederenoverslag)

en de haven van Zeebrugge(40 miljoen ton jaarlijkse goederenoverslag)

zal een geweldige boost aan deze twee complementaire havens geven.

Zij kunnen elkaar vrachten toespelen op het moment dat hun niet goed uitkomt om zelf een bepaalde lading te behandelen en ze kunnen hun diensten gezamelijk aanbieden bij al de rederijen die nu hun afzonderlijke havens aandoen.

230 +40 zal dus zeker veel meer worden dan 270

en waarschijnlijk dichter in de buurt van300 komen.

Deze samenwerking zal de Vlaamse economie een geweldige boost geven.

Er staan ons nog mooie tijden te wachten.

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 20 oktober 2019 om 09:53.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2019, 10:36   #2
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
De nakende fusie tussen de haven van Antwerpen (230 miljoen ton jaarlijkse goederenoverslag)

en de haven van Zeebrugge(40 miljoen ton jaarlijkse goederenoverslag)

zal een geweldige boost aan deze twee complementaire havens geven.

Zij kunnen elkaar vrachten toespelen op het moment dat hun niet goed uitkomt om zelf een bepaalde lading te behandelen en ze kunnen hun diensten gezamelijk aanbieden bij al de rederijen die nu hun afzonderlijke havens aandoen.

230 +40 zal dus zeker veel meer worden dan 270

en waarschijnlijk dichter in de buurt van300 komen.

Deze samenwerking zal de Vlaamse economie een geweldige boost geven.

Er staan ons nog mooie tijden te wachten.
Goeie tegenzet tegen Zeeland Seaports waar Vlissingen, Terneuzen en ook Gent bij behoort sinds vorig jaar.
Probleem van Zeebrugge is dat ze geen aansluiting die naam waardig met de binnenvaart hebben, alle anderen hebben dat wel.
Vlissingen iets minder maar per convooi vervoeren ze gemakkelijk 800 teu af naar het achterland. Met de steeds groter wordende zeevaart een noodzaak.
Brussel ligt weer maar eens te slapen en zoals steeds zullen ze ingrijpen als het te laat is.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2019, 11:23   #3
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 32.946
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Goeie tegenzet tegen Zeeland Seaports waar Vlissingen, Terneuzen en ook Gent bij behoort sinds vorig jaar.
Probleem van Zeebrugge is dat ze geen aansluiting die naam waardig met de binnenvaart hebben, alle anderen hebben dat wel.
Vlissingen iets minder maar per convooi vervoeren ze gemakkelijk 800 teu af naar het achterland. Met de steeds groter wordende zeevaart een noodzaak.
Brussel ligt weer maar eens te slapen en zoals steeds zullen ze ingrijpen als het te laat is.
Er zijn ook al plannen om in de toekomst Antwerpen-Zeebrugge te laten samensmelten met Vlissingen-Terneuzen -Gent.


Dan zouden we een Mega -Schelde haven krijgen ,van dezelfde grootte orde als Rotterdam, ongeveer 400 miljoen ton.


Brussel heeft de boot gemist en zal later moeten smeken om op onze voorwaarden te mogen aansluiten bij een welvarend onafhankelijk Vlaanderen .

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 20 oktober 2019 om 11:25.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2019, 12:16   #4
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 36.416
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Er zijn ook al plannen om in de toekomst Antwerpen-Zeebrugge te laten samensmelten met Vlissingen-Terneuzen -Gent.


Dan zouden we een Mega -Schelde haven krijgen ,van dezelfde grootte orde als Rotterdam, ongeveer 400 miljoen ton.


Brussel heeft de boot gemist en zal later moeten smeken om op onze voorwaarden te mogen aansluiten bij een welvarend onafhankelijk Vlaanderen .
Wat bedoel je met later ? Die onafhankelijkheid moet nu toch wel heel nabij zijn ?
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2019, 12:20   #5
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 32.946
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Wat bedoel je met later ? Die onafhankelijkheid moet nu toch wel heel nabij zijn ?
Inderdaad ,wij gaan voor het Iers systeem.

Eerst Vlaanderen onafhankelijk zonder Brussel,die tegen de Vlaamse onafhankelijkheid zijn.

Nadien komt Brussel met hangende pootjes zelf smeken om bij een onafhankelijk Vlaanderen te mogen komen. .
Juist zoals Ierland.

Eerst werd Ierland onafhankelijk zonder Noord-Ierland ,
die steeds tegen de Ierse onafhankelijkheid waren

en nu valt Noord-Ierland als een rijpe appel in de Ierse schoot.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2019, 12:21   #6
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 77.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
De nakende fusie tussen de haven van Antwerpen (230 miljoen ton jaarlijkse goederenoverslag)

en de haven van Zeebrugge(40 miljoen ton jaarlijkse goederenoverslag)

zal een geweldige boost aan deze twee complementaire havens geven.

Zij kunnen elkaar vrachten toespelen op het moment dat hun niet goed uitkomt om zelf een bepaalde lading te behandelen en ze kunnen hun diensten gezamelijk aanbieden bij al de rederijen die nu hun afzonderlijke havens aandoen.

230 +40 zal dus zeker veel meer worden dan 270

en waarschijnlijk dichter in de buurt van300 komen.

Deze samenwerking zal de Vlaamse economie een geweldige boost geven.

Er staan ons nog mooie tijden te wachten.
Ik zag eerlijk gezegd veel liever dat het heel wat minder zou worden.
Minder Chinese brol invoeren en hier zelf duurzame producten produceren.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2019, 12:29   #7
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 32.946
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ik zag eerlijk gezegd veel liever dat het heel wat minder zou worden.
Minder Chinese brol invoeren en hier zelf duurzame producten produceren.
Invoeren en uitvoeren doen wij sedert de Middeleeuwen en daar zijn wij sterk in .

Producten produceren en verbeteren mag er natuurlijk nog altijd bij .

Maar om iets te produceren heb je grondstoffen nodig en die zijn er hier ter plaatse niet zo veel.
Dus importeren is een conditio sine qua non.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2019, 12:43   #8
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Invoeren en uitvoeren doen wij sedert de Middeleeuwen en daar zijn wij sterk in .

Producten produceren en verbeteren mag er natuurlijk nog altijd bij .

Maar om iets te produceren heb je grondstoffen nodig en die zijn er hier ter plaatse niet zo veel.
Dus importeren is een conditio sine qua non.
De Vlaam en haar droomberoep: logistiek medewerker. Hoogste doel in het leven: met de heftruck mogen rijden.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2019, 12:45   #9
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
De Vlaam en haar droomberoep: logistiek medewerker. Hoogste doel in het leven: met de heftruck mogen rijden.
Na het behalen van het rijbewijs en een bewijs van goed gedrag en zeden.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2019, 12:51   #10
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
De Vlaam en haar droomberoep: logistiek medewerker. Hoogste doel in het leven: met de heftruck mogen rijden.
En maar mekkeren dat de snelwegen vol vrachtwagens zitten, achterlijk volk dat zooitje ongeregeld uit Antwerpen.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2019, 12:52   #11
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
En maar mekkeren dat de snelwegen vol vrachtwagens zitten, achterlijk volk dat zooitje ongeregeld uit Antwerpen.
Ik ben vandeweek naar Antwerpen gereden.
Man man man..... echt niet te doen.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2019, 13:12   #12
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 32.946
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
De Vlaam en haar droomberoep: logistiek medewerker. Hoogste doel in het leven: met de heftruck mogen rijden.
Kijk maar naar Katoen natie of Lotus Bakeries ,

dat is heel wat meer dan met een heftruck rondrijden .
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2019, 13:13   #13
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 32.946
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
En maar mekkeren dat de snelwegen vol vrachtwagens zitten, achterlijk volk dat zooitje ongeregeld uit Antwerpen.
Het transport over de waterwegen neemt een hoge vlucht in Vlaanderen.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2019, 13:17   #14
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 32.946
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ik ben vandeweek naar Antwerpen gereden.
Man man man..... echt niet te doen.
U rijdt natuurlijk liever rond in de provincie Luik,daar is het inderdaad rustiger.


"Het dorp Stephanshof, een deelgemeente van Amel, is een spookdorp.

Op 30 september is de laatste inwoner van het dorpje in de provincie Luik overleden. "


https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20111022_096

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 20 oktober 2019 om 13:17.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2019, 13:18   #15
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ik ben vandeweek naar Antwerpen gereden.
Man man man..... echt niet te doen.

Maandag vertrokken en de vrijdag toegekomen of zoiets ?
Niet meer om doen rond Antwerpen.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2019, 13:55   #16
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter
 
Anselmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.584
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Maandag vertrokken en de vrijdag toegekomen of zoiets ?
Niet meer om doen rond Antwerpen.
Tiens! Tiens!
Nog niet zo lang geleden waren er hier op dit eigenste forum heel wat lieden die de nieuwe Oostruweelverbinding een overbodige luxe vonden i
__________________
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen."
Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015.
“Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2019, 16:08   #17
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
De Vlaam en haar droomberoep: logistiek medewerker. Hoogste doel in het leven: met de heftruck mogen rijden.
In de transport zijn wel een paar andere heel mooie jobs hoor, ik deed er jarenlang éentje van.
Maar ik kijk niet neer op wie met de heftruck rijdt.
"Il n'y a pas de fous métiérs" zegt de Fransman. Alles is nodig ook de straatveger bvb.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2019, 16:12   #18
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Invoeren en uitvoeren doen wij sedert de Middeleeuwen en daar zijn wij sterk in .

Producten produceren en verbeteren mag er natuurlijk nog altijd bij .

Maar om iets te produceren heb je grondstoffen nodig en die zijn er hier ter plaatse niet zo veel.
Dus importeren is een conditio sine qua non.
U vergeet het leveren van hand- en spandiensten aan een facistische bezetter/agressor. Daar waren de “echte” vlamingen heel erg goed in.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2019, 16:13   #19
MORPHEUS
Minister-President
 
MORPHEUS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 januari 2008
Locatie: ZION DE STAD DER VERLOSTEN
Berichten: 5.230
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
De nakende fusie tussen de haven van Antwerpen (230 miljoen ton jaarlijkse goederenoverslag)

en de haven van Zeebrugge(40 miljoen ton jaarlijkse goederenoverslag)

zal een geweldige boost aan deze twee complementaire havens geven.

Zij kunnen elkaar vrachten toespelen op het moment dat hun niet goed uitkomt om zelf een bepaalde lading te behandelen en ze kunnen hun diensten gezamelijk aanbieden bij al de rederijen die nu hun afzonderlijke havens aandoen.

230 +40 zal dus zeker veel meer worden dan 270

en waarschijnlijk dichter in de buurt van300 komen.

Deze samenwerking zal de Vlaamse economie een geweldige boost geven.

Er staan ons nog mooie tijden te wachten.
Vlaanderen moest reeds lang af van Wallonie en verdragen sluiten met R'dam, Calais, D'kerke.

Maak een driehoek in deze streek en strategisch wordt deze driehoek de poort tot Europa. Werkgelegenheid in deze driehoek verzekert. Stoorzender ? Belgische structuur en Wallonië
__________________
Belgie is een Matrix programma die u doet inslapen. Geloof deze droom niet meer. Laat uw droombeeld België los. Neem de rode pil. Wat de Matrix u ook toeroept.........
MORPHEUS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2019, 16:18   #20
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 21.291
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MORPHEUS Bekijk bericht
Vlaanderen moest reeds lang af van Wallonie en verdragen sluiten met R'dam, Calais, D'kerke.

Maak een driehoek in deze streek en strategisch wordt deze driehoek de poort tot Europa. Werkgelegenheid in deze driehoek verzekert. Stoorzender ? Belgische structuur en Wallonië
Daarvoor staat de Seine-Scheldeverbinding in de bouwsteigers. Dat zou al in 2017 begonnen moeten zijn maar is ook weer uitgesteld.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Seine-Scheldeverbinding
__________________
I wish nothing but the best for you too.

Laatst gewijzigd door Zucht : 20 oktober 2019 om 16:20.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:48.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be