Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 november 2019, 12:28   #1
Anna List
Banneling

Standaard Undercover bij speech van Theo Francken

https://www.demorgen.be/politiek/und...nsen~bb530eeb/

Citaat:
...Francken praat voort alsof hij nog staatssecretaris is. “We sluiten ze op en ondervragen ze diepgaand. Van zodra er een nationaliteit op iemand geplakt kan worden, moet het land in kwestie ons een laissez-passer (een vrijbrief voor het overtrekken van de grens, JS) bezorgen. Zonder dat officiële doorgangsbewijs krijg je niemand terug. Al heb ik dat ooit wel geprobeerd met een Chinees. Hij had geen papieren en belandde in 127bis, het gesloten centrum in Steenokkerzeel. Hij zat daar acht maanden toen ik telefoon kreeg van Freddy Roosemont, de baas van Vreemdelingenzaken: ‘Theo, wat moeten we met die Chinees aanvangen?’ Volgens de Europese regelgeving moesten ze hem vrijlaten, maar ik zei: ‘Stuur hem naar Peking, ook al hebben we geen laissez-passer. Hij is toch een Chinees.’ Twee dagen later hing Freddy opnieuw aan de telefoon. ‘Theo, die Chinees is terug.’ Hij zat in de transitzone in Zaventem. ‘Laat hem niet binnen’, zei ik. Maar de Chinees stapte naar de rechter en die legde me een dwangsom op van 500 euro per dag. Ik behandelde die Chinees zogezegd onmenselijk. Toen liet ik hem maar vrij. Kijk, vóór mij werden er 300 illegale gevangenen per jaar naar hun land van herkomst teruggestuurd. Ik dreef dat cijfer op tot 2.500.”
Waarna Francken vertelt hoe hij twee Somaliërs zonder papieren ‘op creatieve wijze’ het land uitwerkte. “Het waren gevaarlijke kerels die vrij dreigden te komen. De Somalische ambassadeur kwam langs. Ik zei: ‘Hier vriend, neem je verkrachters terug.’ Hij repliceerde: ‘Het zijn geen Somaliërs.’ Nu moeten ze niet met mijn voeten spelen. Ik zei: ‘U heeft twee kuisvrouwen en twee wagens met CD-nummerplaten (corps di?*plo?*ma?*ti?*que, JS). U laat uw nichtjes soms overkomen om te gaan shoppen op de Louizalaan. Dat kan toch niet, mijnheer de ambassadeur?’ Ja, we waren creatief in het terugsturen van illegale criminelen. Ik ga niet vertellen hoe, want dan raak ik in de problemen. Maar ooit schrijf ik daar een boek over, als de feiten verjaard zijn.
ja, naar dat boek ben ik wel benieuwd!

al gaan sommigen dat natuurlijk weer puur fascisme noemen hé, zo'n staatssecretaris in functie die de wet overtreedt ...

Air Francken!
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2019, 12:33   #2
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Feit is natuurlijk dat Francken tenminste iets probeerde te doen tegen de oplopende instroom en dat er daardoor ook minder instoom was. Nu zitten we weer een hele tijd in de omgekeerde situatie met De Vetblock die er alles aan doet om zoveel mogelijk instroom te creëren.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2019, 12:46   #3
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

hij heeft niets wereldschokkends gezegd, behalve natuurlijk dat hij liegt dat 80-90% alleenstaande mannen zijn. een leugen die hij ondertussen zelf toegeeft.
Oud 25 november 2019, 12:48   #4
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
hij heeft niets wereldschokkends gezegd, behalve natuurlijk dat hij liegt dat 80-90% alleenstaande mannen zijn. een leugen die hij ondertussen zelf toegeeft.
Hij zegt nu, ik loog toen welbewust?

Bron?
Oud 25 november 2019, 12:51   #5
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
een staatssecretaris van de b regering die openlijk toe geeft te moeten wachten met publicatie van zijn daden tot deze verjaard zullen zijn, niks wereldschokkends???

wat is de definitie van fascisme dan volgens u?

Oud 25 november 2019, 14:13   #6
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
een staatssecretaris van de b regering die openlijk toe geeft te moeten wachten met publicatie van zijn daden tot deze verjaard zullen zijn, niks wereldschokkends???

wat is de definitie van fascisme dan volgens u?

wat pompeuze woorden van een would-be alfamannetje om een publiek op te zwepen. Daar is idd niets wereldschokkends aan.
Oud 25 november 2019, 14:15   #7
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Hij zegt nu, ik loog toen welbewust?

Bron?
uit het artikel, dat je gewoon kunt lezen in incognitomodus:
Citaat:
Volgens woordvoerster Eef Heylighen van Vluchtelingenwerk Vlaanderen toont de meest recente statistiek van Fedasil een andere realiteit. “Wie asiel in België vraagt, heeft recht op opvang. De statistiek van Fedasil geeft dus een goed beeld van het aantal alleenstaande mannen dat asiel aanvraagt. Het aandeel alleenstaande mannen in de asielcentra van Fedasil bedraagt 38 procent. 51 procent zijn families, 6 procent alleenstaande vrouwen en 5 procent niet-begeleide minderjarigen.”

In een reactie zegt Theo Francken nu dat hij met die ‘80 tot 90 procent’ naar de asielcrisis van 2015 verwees. “Ik sprak over wat er toen binnenkwam in Europa.”
Oud 25 november 2019, 14:17   #8
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is de samenstelling van die gezinnen?
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2019, 14:19   #9
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
pakt dat nog die incognitomodus?

bij De Tijd werkt dat niet meer...
Oud 25 november 2019, 14:20   #10
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
wat pompeuze woorden van een would-be alfamannetje om een publiek op te zwepen. Daar is idd niets wereldschokkends aan.

hoe definieer jij een minister/staatssecretaris in functie dan ideologisch die openlijk zegt de wet te omzeilen en te overtreden mss?
Oud 25 november 2019, 14:21   #11
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Wat is de samenstelling van die gezinnen?
vader, moeder en vijf zonen.
Oud 25 november 2019, 14:26   #12
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

hoe definieer jij een minister/staatssecretaris in functie dan ideologisch die openlijk zegt de wet te omzeilen en te overtreden mss?
Een handige Harry.
Oud 25 november 2019, 14:27   #13
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Een handige Harry.
Citaat:
Het fascisme (Italiaans: fascismo) is een extreme vorm van autoritair nationalisme en is antidemocratisch, anticommunistisch, antiliberaal, antiparlementair en anti-intellectueel. Het is een politiek stelsel dat onder meer werd ingesteld in Italië van 1922 tot 1943.
Oud 25 november 2019, 14:33   #14
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
https://www.demorgen.be/politiek/und...nsen~bb530eeb/

ja, naar dat boek ben ik wel benieuwd!

al gaan sommigen dat natuurlijk weer puur fascisme noemen hé, zo'n staatssecretaris in functie die de wet overtreedt ...

Air Francken!
Eigenlijk zegt hij dat alle staatssecretarissen voor Asiel hetzelfde doen: de wet toepassen.
Oud 25 november 2019, 14:34   #15
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Eigenlijk zegt hij dat alle staatssecretarissen voor Asiel hetzelfde doen: de wet toepassen.
in elk geval lieg jij minstens even hard als Theo blijkt hier nu.
Oud 25 november 2019, 14:35   #16
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Het fascisme (Italiaans: fascismo) is een extreme vorm van autoritair nationalisme en is antidemocratisch, anticommunistisch, antiliberaal, anti-parlementair en anti-intellectueel. Het is een politiek stelsel dat onder meer werd ingesteld in Italië van 1922 tot 1943.
Die beschrijving past meer en meer op het reilen en zeilen van de EU. Enkel een handige Harry kan nog de fascistische richtlijnen en verordeningen van zo'n orgaan omzeilen.
Oud 25 november 2019, 14:38   #17
Tavek
Banneling

Standaard

Francken heeft niks tegen de oplopende instroom gedaan. Hij heeft de registraties beperkt tot 50 per dag waardoor een park aan Brusssel Noord volzat met wachtenden. Die daar maar wat kampeerden.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2019, 14:44   #18
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
in elk geval lieg jij minstens even hard als Theo blijkt hier nu.
Hij gaat wat ambras maken bij de opening van een asielcentrum, maar moet dan toegeven dat hij er zelf 100 geopend heeft.
Oud 25 november 2019, 14:52   #19
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Hij gaat wat ambras maken bij de opening van een asielcentrum, maar moet dan toegeven dat hij er zelf 100 geopend heeft.
dat heeft hij gewoon zelf in zijn speech gebracht hé
Oud 25 november 2019, 15:16   #20
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Niemand heeft ooit zijn zakken zo gevuld met mensensmokkel als Theo Francken. Er zijn geen grenzen aan zijn hebzucht. Hij stoeft zelfs publiek welke deals hij heeft gesloten waar hij niet over wil uitweiden omdat de feiten nog niet verjaard zijn.

Het is onbegrijpelijk dat Theo Francken nog niet gedeporteerd is, zijn persoonlijke bezitting niet verbeurd zijn verklaard en zijn netwerk nog niet is opgerold.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be