Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 juli 2019, 10:34   #1
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 32.928
Standaard Vlamingen moeten blijven betalen voor Waalse boemeltreintjes volgens Borsus

Terwijl er overal moet bezuinigd worden en er amper geld is om de grootse economische groeipool van het land, de Haven van Antwerpen, deftig te ontsluiten via het spoor.

Eist de Waalse Politicus Borsus

dat geen enkele Waalse boemelspoorlijn mag afgeschaft worden.

Liever de broodnodige spoor investeringen uitstellen in de Vlaamse havens ,

dan enkele kostelijke overbodige spoorlijnen in de Ardense bossen ,

waar amper gebruik van gemaakt wordt ,af te schaffen .

Vive la Belgique;laat de Vlamingen maar verder betalen .





https://www.lalibre.be/belgique/poli...ad585935085eac


"Le ministre-président de la Wallonie, Willy Borsus, a affirmé dimanche son "opposition totale et définitive" ?* toute fermeture de lignes ferroviaires. De petites lignes ferroviaires devront fermer et les investissements dans le port d'Anvers seront mis en péril si Infrabel ne reçoit pas de toute urgence une dotation supplémentaire, met en garde l'entreprise dans une note interne que L'Echo et De Tijd ont consultée et dont ils ont fait état samedi.

Pour Willy Borsus, aucune ligne ferroviaire ne peut légalement être fermée."


Merci Willy ,merci
dit standpunt zal alweer vele Vlamingen overtuigen dat enkel

de Vlaamse onafhankelijkheid ,zonder de Waalse vergeetput aan ons been,

de garantie is voor een welvarend Vlaanderen .


Zo niet gaan we "tous ensemble " de economische afgrond in .

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 29 juli 2019 om 10:43.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2019, 10:40   #2
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Terwijl er overal moet bezuinigd worden en er amper geld is om de grootse economische groeipool van het land, de Haven van Antwerpen, deftig te ontsluiten via het spoor.

Eist de Waalse Politicus Deborsu

dat geen enkele Waalse boemelspoorlijn mag afgeschaft worden.

Liever de broodnodige spoor investeringen uitstellen in de Vlaamse havens ,

dan enkele kostelijke overbodige spoorlijnen in de Ardense bossen ,

waar amper gebruik van gemaakt wordt ,af te schaffen .

Vive la Belgique;laat de Vlamingen maar verder betalen .





https://www.lalibre.be/belgique/poli...ad585935085eac


"Le ministre-président de la Wallonie, Willy Borsus, a affirmé dimanche son "opposition totale et définitive" ?* toute fermeture de lignes ferroviaires. De petites lignes ferroviaires devront fermer et les investissements dans le port d'Anvers seront mis en péril si Infrabel ne reçoit pas de toute urgence une dotation supplémentaire, met en garde l'entreprise dans une note interne que L'Echo et De Tijd ont consultée et dont ils ont fait état samedi.

Pour Willy Borsus, aucune ligne ferroviaire ne peut légalement être fermée."


Merci Willy ,merci
dit standpunt zal alweer vele Vlamingen overtuigen dat enkel

de Vlaamse onafhankelijkheid ,zonder de Waalse vergeetput aan ons been,

de garantie is voor een welvarend Vlaanderen .


Zo niet gaan we "tous ensemble " de economische afgrond in .
Deborsu?
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2019, 10:41   #3
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 32.928
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Deborsu?
Goed gezien Atilla ,het moet Borsus zijn .

Deborsu is die andere Waal die ik ken.

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 29 juli 2019 om 10:42.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2019, 11:23   #4
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
Standaard

De bevoegdheden van alle mobiliteitsvarianten moeten overgeheveld worden naar de gewesten.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2019, 11:30   #5
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 77.398
Standaard

In Limburg is er geen geld voor de broodnodige renovaties
reservespeler is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2019, 11:40   #6
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 32.928
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De bevoegdheden van alle mobiliteitsvarianten moeten overgeheveld worden naar de gewesten.
Inderdaad een splitsing van de NMBS in een NMVS en NMWS.

Dan kunnen de Walen zoveel boemeltreintjes in de Ardennen openhouden als ze zelf kunnen betalen.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2019, 11:44   #7
graaf de bethune
Gouverneur
 
Geregistreerd: 13 juli 2011
Berichten: 1.301
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Inderdaad een splitsing van de NMBS in een NMVS en NMWS.

Dan kunnen de Walen zoveel boemeltreintjes in de Ardennen openhouden als ze zelf kunnen betalen.
NMVS?? Nationale Maatschappij Vlaamse Spporwegen en SNCW ??? Moet dat dan niet zijn, RMVS, Regionale Maatschappij Vlaamse Spoorwegen en SRCW Sociéteeee Réégionale Chemins de fer Wallonnes....
graaf de bethune is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2019, 11:56   #8
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

In Vlaanderen zijn die dorpsstationnetjes al heel lang afgeschaft maar in Wallonië bestaan die nog altijd en zouden ze nog moeten blijven bestaan??? Laat hun dat zelf betalen aub...
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2019, 12:09   #9
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Terwijl er overal moet bezuinigd worden en er amper geld is om de grootse economische groeipool van het land, de Haven van Antwerpen, deftig te ontsluiten via het spoor.

Eist de Waalse Politicus Borsus

dat geen enkele Waalse boemelspoorlijn mag afgeschaft worden.

Liever de broodnodige spoor investeringen uitstellen in de Vlaamse havens ,

dan enkele kostelijke overbodige spoorlijnen in de Ardense bossen ,

waar amper gebruik van gemaakt wordt ,af te schaffen .

Vive la Belgique;laat de Vlamingen maar verder betalen .





https://www.lalibre.be/belgique/poli...ad585935085eac


"Le ministre-président de la Wallonie, Willy Borsus, a affirmé dimanche son "opposition totale et définitive" ?* toute fermeture de lignes ferroviaires. De petites lignes ferroviaires devront fermer et les investissements dans le port d'Anvers seront mis en péril si Infrabel ne reçoit pas de toute urgence une dotation supplémentaire, met en garde l'entreprise dans une note interne que L'Echo et De Tijd ont consultée et dont ils ont fait état samedi.

Pour Willy Borsus, aucune ligne ferroviaire ne peut légalement être fermée."


Merci Willy ,merci
dit standpunt zal alweer vele Vlamingen overtuigen dat enkel

de Vlaamse onafhankelijkheid ,zonder de Waalse vergeetput aan ons been,

de garantie is voor een welvarend Vlaanderen .


Zo niet gaan we "tous ensemble " de economische afgrond in .
Weeral ne walen kakdraad.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2019, 12:12   #10
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 21.220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Weeral ne walen kakdraad.
De schaam van Vlaanderen.
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2019, 15:08   #11
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
In Limburg is er geen geld voor de broodnodige renovaties
En dus moeten de Brabanders het weer betalen?

Kunnen jullie Limburgers dat niet zelf betalen?
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2019, 15:09   #12
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Weeral ne walen kakdraad.
Er is dan ook veel kaka in Kakalonië.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2019, 15:10   #13
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 77.398
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door graaf de bethune Bekijk bericht
NMVS?? Nationale Maatschappij Vlaamse Spporwegen en SNCW ??? Moet dat dan niet zijn, RMVS, Regionale Maatschappij Vlaamse Spoorwegen en SRCW Sociéteeee Réégionale Chemins de fer Wallonnes....
Het beestje kan maar nen naam hebben, voornaamste is dat de Vlamingen zelf kunnen bepalen waar investeringen nodig zijn.
reservespeler is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2019, 15:10   #14
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 77.398
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
In Vlaanderen zijn die dorpsstationnetjes al heel lang afgeschaft maar in Wallonië bestaan die nog altijd en zouden ze nog moeten blijven bestaan??? Laat hun dat zelf betalen aub...
Inderdaad.
reservespeler is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2019, 15:29   #15
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 77.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Inderdaad een splitsing van de NMBS in een NMVS en NMWS.

Dan kunnen de Walen zoveel boemeltreintjes in de Ardennen openhouden als ze zelf kunnen betalen.
Ik zou liever een NMOVS hebben, voor de oostvlaamse spoorwegen. Dat er eindelijk geld zou zijn voor een electrificatie van Ronse - De Pinte en directe verbindingen naar Gent en Brussel. Nu gaat alle investeringsgeld naar dat Klote-Antwerpen en naar de luchthaven. Brabant loopt met quasi alle geld weg.

Splitseuuuh !!!
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2019, 15:32   #16
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 32.928
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door graaf de bethune Bekijk bericht
NMVS?? Nationale Maatschappij Vlaamse Spporwegen en SNCW ??? Moet dat dan niet zijn, RMVS, Regionale Maatschappij Vlaamse Spoorwegen en SRCW Sociéteeee Réégionale Chemins de fer Wallonnes....
In een onafhankelijk Vlaanderen zal dat de Nationale Maatschappij van de Vlaamse Spoorwegen zijn .

De Walen mogen die van hun noemen zoals ze zelf willen.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2019, 15:32   #17
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door graaf de bethune Bekijk bericht
NMVS?? Nationale Maatschappij Vlaamse Spporwegen en SNCW ??? Moet dat dan niet zijn, RMVS, Regionale Maatschappij Vlaamse Spoorwegen en SRCW Sociéteeee Réégionale Chemins de fer Wallonnes....
Republikeinse is ook ok.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2019, 15:34   #18
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 32.928
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik zou liever een NMOVS hebben, voor de oostvlaamse spoorwegen. Dat er eindelijk geld zou zijn voor een electrificatie van Ronse - De Pinte en directe verbindingen naar Gent en Brussel. Nu gaat alle investeringsgeld naar dat Klote-Antwerpen en naar de luchthaven. Brabant loopt met quasi alle geld weg.

Splitseuuuh !!!
Stem lijst Panda voor de Oost-Vlaamse onafhankelijkheid.
Veel stemmen heeft die lijst nog niet gehaald.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2019, 15:36   #19
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Het beestje kan maar nen naam hebben, voornaamste is dat de Vlamingen zelf kunnen bepalen waar investeringen nodig zijn.
Westvlamingen en Limburgers moeten zelf betalen voor hun hopeloos verouderde infrastructuur.

Al tientallen jaren zitten te profiteren, en zelf niks doen.

Het is gedaan. Doe het zelf!
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2019, 15:44   #20
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 23.446
Standaard

Ik was onlangs nog in het station van Baasrode Zuid. De metropool Baasrode.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:08.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be