![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als het degenen, die hier op dit forum, echt menens is en ze echt een grondige staatshervorming willen (confederalisme) is er maar één weg te gaan.
Deze mensen moeten allemaal op de N-VA stemmen, zodat de N-VA sterk genoeg staat zodat er zonder hen gewoon geen regering meer gevormd kan worden.
Dus zorg er samen met ons voor dat de N-VA sterker dan ooit wordt! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De kiezer zal daarover oordelen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Europees Commissaris
|
![]() Ah neen, want volgens de logica van uw voorzitter betekent een sterke N-VA een voortzetting van de Zweedse en is het slechts bij slechte resultaten dat ze willen praten met de PS die incontournable is als je een bijzondere meerderheid nodig hebt. N-VA afvallen dus, als de Vlaamse zaak je na aan het hart ligt
Ik dacht dat dat interview ondertussen wel tot in den treure was herhaald en de zaak duidelijk was...
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Ik heb in L'Echo een interview gelezen met iemand van de N-VA en die zei dat wie confederalisme op de regeringstafel wilt, zijn partij zo klein moet maken dat ze niet meer incontournable is voor een regering. Wat is het nu?
![]() |
#5 |
Schepen
|
![]() Confederalisme is een leeg vat but nvm. Waar het om gaat is een onafhankelijk vlaanderen in ik zou het respecteren wanneer u die onafhankelijkheid ernstig neemt.
Hypothetisch allemaal wel te verstaan. Hoe lang u wenst te dromen is niet aan mij. Hier, los uit de gazet van tegenwoordig. (volkspraat) "Er zijn er nog altijd van mening dat elke Vlaming een voorstander moet zijn van een onafhankelijk Vlaanderen. Waarom moet dat terwijl de overgrote meerderheid het niet ziet zitten dat Vlaanderen geamputeerd wordt tot een ministaatje en zonder Brussel geen sikkepit meer voorstelt? En dat de transfers die men hoopt uit te sparen met tienvoud verloren gaan aan de scheidingskosten, het verlies van Brussel en de schaalverkleining waardoor alles duurder wordt? Er zijn nog realistische Vlamingen." (heeft u ook aandacht voor de lading 'schaalverkleining'). De keuze lijkt mij aanmodderende eenheidsworst of progressieve eendracht.
oerbelg Laatst gewijzigd door Matonge : 22 september 2016 om 16:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Schepen
|
![]() Hier hij is hier weer met zijn -lol- prentjes. Grote stoef. Droom verder sloef.
![]() |
#9 |
Schepen
|
![]() Ja inderdaad omdat u dat zegt.
![]() |
#10 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016 Officieel biograaf van Melikan Kucam #InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 22 september 2016 om 16:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, Matonge zal de Waalse troepen persoonlijk leiden bij de inval in Vlaanderen om Brussel te annexeren als Franstalig lebensraum.
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu dat Molenbeek opgekuist is heeft Jambon tijd om Brussel zelf op te kuisen.
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je gaat toch niet beginnen wenen over een prentje?
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Ik draag niet de gewoonte mezelf vaak uit te drukken in het Duits. U verward mij vast met anderen.
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk in ieder geval dat je op dit moment binnen Vlaanderen meer steun gaat vinden voor confederalisme dan voor onafhankelijkheid. Als een groeiend aantal Vlamingen er voor te vinden is dan zullen de Franstaligen en de Vlaamse belgicistische trado's dat niet lang kunnen tegenhouden. Wat ik daarin belangrijk vind is dat er op die manier een zevende en laatste definitieve staatshervorming tot stand komt die klaarheid schept in de poespas van bevoegdheden die slechts voor een stuk zijn overgedragen naar de deelstaten terwijl een ander deel blijft hangen op federaal niveau. Daar moet klaarheid in komen. Verder moeten de Walen dan in hun deelstaat bereid zijn meer financiële responsabilisering te aanvaarden en moet er met hen duidelijke afspraken worden gemaakt over de stap-voor-stap afbouw van de transfers.
Om dat te bereiken ben ik bereid aan N-VA verder vertrouwen te schenken, ondanks de herrie van de voorbije dagen. Maar dan moeten ze er ook werk van maken.
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort. Laatst gewijzigd door quercus : 22 september 2016 om 16:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Verwarring is normaal, met het aantal dubbel-trolnicks van u.
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |