![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Banneling
|
![]() In tegenstelling met Anciaux zegt Van Aartsen 'als er iets doodernstigs aan de hand is, dan gaan wij daar niet meteen het wolletje van de dialoog overheen trekken.'
Citaat:
Laatst gewijzigd door Chipie : 27 november 2004 om 15:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() Dialoog en compromissen, ??? Waar hebben we dat nog gehoord??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Gouverneur
|
![]() Chippie schreef vandaag
In tegenstelling met Anciaux zegt Van Aartsen 'als er iets doodernstigs aan de hand is, dan gaan wij daar niet meteen het wolletje van de dialoog overheen trekken.' Citaat: Van Aartsen slaat harde toon aan VVD-fractieleider Jozias van Aartsen heeft de regering-Balkenende hard bekritiseerd in een toespraak tot zijn partij. Hij schilderde het beeld van een premier die na de moord op Van Gogh te veel nadruk op dialoog en begrip legt. Onder luid applaus van de aanwezige VVD-leden stelde Van Aartsen daar een 'meedogenloze aanpak' tegenover. 'Niet optreden, maar keihard optreden', aldus Van Aartsen. 'Als er iets doodernstigs aan de hand is, dan gaan wij daar niet meteen het wolletje van de dialoog overheen trekken.' De VVD-fractieleider zei dat hij de afgelopen weken de uitspraak van de premier had gemist dat veiligheid voor alle burgers van dit land de hoogste prioriteit heeft. 'Eerst veiligheid, dan integratie', aldus Van Aartsen. Volgens hem moet de regering van de daken roepen: wij zijn hard bezig! Wij beschermen u! Hij eiste harder optreden tegen haatzaaiende moskeeën en imams. Van Aartsen: 'Het kabinet moet nu leveren. Wij hebben geen tijd te verliezen.' Van Aartsen beschreef Nederland als 'oord van valse tolerantie, gemakzucht, hypocrisie en lafheid' en pleitte voor het terugwinnen van gezag. Er was met spanning gewacht op zijn toespraak tot het VVD-congres in Noordwijkerhout. Het was zijn eerste optreden sinds hij woensdagavond het politieke leiderschap van de VVD voor zich opeiste. Vandaag beslist het congres over een motie, waardoor het politieke leiderschap van de liberalen (een nieuw begrip in de VVD) vanaf 2007 automatisch bij de fractievoorzitter in de Tweede Kamer komt te liggen. Van Aartsen zei dat de fractievoorzitter 'het liberale geluid het volst kan laten horen, ongedempt door compromissen'. Voor de volgende verkiezingen meldt hij zich 'graag' aan voor de wedstrijd om het leiderschap. Van Aartsen: 'Echte primaries, heerlijk!' De ondergedoken Ayaan Hirsi Ali meldde zich door middel van een, door Van Aartsen voorgelezen, open brief voor het eerst in weken tot haar partij en tot Nederland. De moord op Van Gogh en de nasleep maakt mij nog strijdbaarder en sterker, liet zij weten. Hirsi Ali: 'Ik lees alles, ik hoor bijna alles. Ik weet het en ik voel het, uw blijken van solidariteit.' Ze vertelde dat ze van Nederland was gaan houden vanwege de vrijheid en de waarden van de Verlichting, en waarschuwde dat die nu worden aangevallen. 'Vrijheid is niet vanzelfsprekend', maande het VVD-Kamerlid, en beloofde hiervoor 'tot het einde van mijn leven' te strijden. Het VVD-congres reageerde met een staande ovatie. (www.volkskrant.nl) Tja, welke aanpak is nu in ons land het verstandigste? Die van Aaartsen of die van Bertje? Chippie: de vraag is vermoedelijk ironico/cynico bedoeld. Anciaux heeft met zijn intervieuw duidelijk aangegeven dat hij opteert voor de stemmen van de Moslims in Vlaanderen. En in Vlanderen is er geen draagvlak voor zijn inburgeringscursussen voor Vlamingen bij de Moslims.... Een andere vraag daarentegen is eigenlijk de vergelijking tussen Aartsen/VVD.nl Verhofstadt/VLD.be Ter informatie: deze laatste heeft het migrantenstemrecht op zijn congres, door een emotionele tussenkomst van Willy Declercq, door het strot van zijn eigen congres geduwd en daardoor een historische nederlaag aan zijn partij bezorgd. Daarna heeft hij het als premier door het strot van de Vlamingen geduwd met een overwinning van het VB als gevolgd. Door dit migrantenstemrecht wordt het mogelijk voor de Vlaams Moslims om nu te stemmen voor de opper Iman van Spirit van Vlaams afkomst, gezien de SPa senator van Marrokaanse afkomst nu duidelijk in Islamitische kringen gebuisd is. De tekst van Aarsten doorsturen naar de bobo's VLD, strekking Verhofstadt/Somers. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Bij de belze "staatsveiligheid" hebben ze alvast hun strategie gekozen:
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik hoor niks dan vaagheden. Als Jozias van Aartsen zou zeggen wat zijn concrete plannen zijn, dan kan ik een oordeel vormen. Dit is gewoon op de onderbuik gerichte verkiezingspraat.
____________________________ Voor elk slachtoffer van 9/11 zijn nu 30 Irakezen gestorven. Gerechtigheid komt in zicht! De Openbaringen van Flippend Rund, 3311 |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nja zoals het er nu naar uit ziet is Wilders meer zetels waard dan de VVD samen. Probleem voor de VVD is dat de kans bestaat dat ze ''deftige'' kiezers aan ''deftige'' partijen zullen verliezen en toch stemmen verliezen aan Wilders omdat mensen nu eenmaal liever kiezen voor het origineel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Eigenaardig is wel dat de slinkies niet begrijpen wat Aartsen bedoelt ![]() Laatst gewijzigd door Chipie : 27 november 2004 om 21:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Weet je wat wij,gewone burgers van gelijk welke komaf willen? Dat diegenen die we er voor betalen,Leger,Politie,Gerecht eens forse kloppen uitdelen aan diegenen die ons willen verhinderen om gewone burgers te zijn in een West-Europees land,met een dynamiek die VOORUIT gaat,niet ACHTERUIT! Wie de barbaar wil uithangen,welnu,er is nog veel plaats elders op de wereld(en jawel,ik heb het heus niet alleen over allochtonen!!!!!!!!) Ik vrees nog steeds dat beroeps-politici dit eenvoudigweg niet begrijpen.. Als politici moeten opzij geschoven worden voor de leiding van een land,maar vervangen moeten worden door mensen die een probleem "industrieel" aanpakken....tja...waar gaan we dan naartoe?? Maar als ik het GELEUTER hoor kookt mijn bloed....er wordt gespeeld met de gewone burger(ook ik),verdomme in het leven buiten de politiek moet je PROFESSIONEEL zijn om je geld te verdienen,In de politiek echter mag je besluiteloze amateur zijn op Cuba-,Congo- en China-bezoek verdomme... ![]() Moeten er werkelijk weer nieuwe oorlogskerkhoven aangelegd worden binnen pakweg 30 jaar,gewoon omdat gewone mensen tegen dan kompleet tegen elkaar opgejut zullen zijn,en de "regerende" klasse eerst opgeruimd zal moeten worden? Is dat het??? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een flinke oorlog zal de wereld eens goed doen.
Laat maar komen. De tijd begint rijp te worden.
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5 Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap. De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54 |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
Parlementslid
|
![]() Kelt schreef o.a. :
Citaat:
Ik hoop maar dat thePiano de bemerking : Citaat:
![]() |
![]() |
#15 |
Parlementslid
|
![]() Ja, laat ons ook eens zomaar een moslimland aanvallen!
Die VVD'ers hebben duidelijk het zelfde kakkerlakkenverstand als hun opperpriester in Amerika. De Hell's Angels hebben in Nederland al jaren het record op aantal moorden, en daar zijn nauwelijks daders van opgepakt, de TV-presentatoren zijn er bang om nog maar te suggereren dat die mannen crimineel zijn, want dan staan ze hen aan de uitgang op te wachten. En toch heb ik nooit iemand horen roepen dat de veiligheid van Nederland in gevaar is! Met geweld lok je alleen maar geweld uit, als ze een dialoog willen aangaan dan kan ik dat alleen maar toejuichen, dat levert meestal nog iets op. Elk gewapend conflict ter wereld komt maar tot een eind als beide partijen rond de tafel gaan zitten en PRATEN. Zelfs met een militair overwicht bereik je geen vrede als de ander je dat niet gunt, doe toch eens je ogen open. Het westen ligt nog steeds niet onder vuur, er is nog steeds geen massale aanval op Europa gelanceerd, en die zal er ook niet komen. Je mag gerust nog eens buitenkomen, ook als het geen verkiezingen zijn, de frisse lucht zal je deugd doen.
![]() |
#16 |
|
![]() Ik dacht als ik de tekst goed kon lezen dat die Aartsen bedoelde dat men de terroristen in het eigen land hard moet aanpakken ? Ik geloof niet dat hij opriep om bvb Syrie aan te vallen he...
dialoog is op zich misschien een mooi en nobel gedachte Vlaamse Belg .... maar dan moet er van twee kanten de wil zijn om tot een EERLIJKE dialoog te komen. Is die wil er ook bij de moslims ? Want zoals je weet heeft de profeet zelf gezegd dat men gerust mag liegen en bedriegen om het uiteindelijke doel te behalen he... woord van de profeet dat nog altijd heel actueel is he..
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() 'k zal nog maar eens pleiten voor mijn krachtige selectieve atoombom zekers...
Vort professor Kalebas, doe wat voor met uw uitvinding in plaats van mijne koffie te zitten opslurpen...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#19 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
- roep op tot streng optreden - fixeer hierbij een ganse groep, die men stigmatiseert op basis van de acties van enkelen Gevolg 1 : moslims voelen zich aangevallen en gaan zich verweren, met meer radicalisme als antwoord op de stigmatisering. Immers, die radicale imams vertellen dat "alleen moslims de vrienden van moslims zijn", en dat wordt bevestigd door die harde taal. Gevolg 2 : meer "autochtonen" geconfronteerd met agressiviteit vanuit extremistische hoek, dus een hardere roep tot... Gevolg 3 : zie gevolg 1. Einde van't verhaal : Ex-joegoslavie. Wat is dan wél een oplossing : - de wetten van dit land toepassen, en terroristen oppakken - imams opleiden binnen een westers kader (dus in eigen land) - immigratiewetgeving verstrengen en vooral beter de naleving controleren - integratie stimuleren
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |