![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gemiddelde brandstofprijzen staan nu terug bij ca. ~ € 1,60, Superplus ~1,70 €.
Het gejank en gesleur kan weer beginnen. Soit, gisteren even de oldie volgetankt bij een goedkope pomp (Dats24), een goede 50 liter voor ruim 80 €. Dan viel me alweer te binnen dat het setje banden nu echt aan een dringende vervanging toe is, zeker op natte baan. Niet wegens de slijtage maar wegens de ouderdom ~10 jaar voor de oudste en nog 5 mm profiel, ook steeds meer stuurtrillingen ondanks al warme banden. Het enige contact met de weg die je hebt, amper 4 handvlaktes groot. Setje verse sloffen 225/45 Hankook besteld en afspraak gemaakt, prijs alles incl. 510 €. Viel heel goed mee als je denkt wat een tank benzine kost. Als ik daar deze keer 8 jaar mee doe, is dat 64 € per jaar. Daar heb ik amper 40 liter super98 voor, en dan nog een goedkope pomp. Zuinig gereden haal ik daar 500 km mee. Uit nieuwsgierigheid nog de oude bandenrekening van 2011 bekeken, hetzelfde setje banden (wel ander merk, Contis) was toen € 740, of 230 € meer dan vandaag. Eens kijken of het gejank al in de krant staat: (petrolfed zal het weer minimaliseren) Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 11 augustus 2021 om 09:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vandaag alweer gejank over "de hoge dieselprijs", precies of benzine niet bestaat.
![]() Ergens in de tekst staat dan ook iets over benzine, de brandstof van de rijke mens ![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 4 oktober 2021 om 18:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Indexaanpassing nog eens in januari 2022, de vorige was maar van augustus 2021.
Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 5 oktober 2021 om 17:10. |
|
![]() |
![]() |