![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Minister-President
|
![]() Op datum van 30 januari 2020 werd website www.info-coronavirus.be geregistreerd. Echter, drie weken later (23 februari 2020) zegt Marc Van Ranst, dat reizen naar Italië perfect kan ... https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/02...-een-pandemie/ Citaat:
Vervolgens wordt tot midden maart gewacht, om de eerste stappen te zetten naar een lockdown. Waar is het fout gelopen? Hoe rijm je dit allemaal? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
|
![]() Uit voorzorg.
Het is namelijk niet omdat de overheid iets doet met jouw belastingsgeld dat de overheid denkt dat het nodig is.
Als je zegt "ik ben niet akkoord met het uitroeien van een heel volk" dan ben je antisemiet. Als je zegt "ik ben niet akkoord met tereuraanslagen in Europa" dan ben je een racist. Als je slechts met 1 van beide stellingen akkoord bent, ben je hypocriet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @Travis: Klopt wat je zegt, maar de gemeenten die in lock-down geplaatst werden waren ver van de skigebieden.
Zo zou het geen direct gevaar geweest zijn. Dat is toch wat ik er nadien van gehoord heb. Waar het nu juist fout gelopen is, dat weet ik nu ook niet. Ik ga dus ook niet zo maar met het vingertje gaan wijzen zonder er écht meer over te weten. Stel dat hij die reizen zou verboden hebben, dan had hij ook heel wat ongenoegen geschept bij mensen die hun reis geboekt & betaald hadden. Mocht nadien gebleken zijn dat het een storm in een glaasje water was, was hij ook de pineut. 9/10 ergens een combinatie van feiten en mss een onderschatting van de snelheid waarmee het virus zich toen verspreid heeft ? Of verkeerde info van Italië uit ?
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen. Laatst gewijzigd door kojak : 7 april 2020 om 18:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1. Achteraf praten & kritiek geven is gemakkelijk 2. De beste stuurlui staan aan wal. In het begin v.d. coronacrisis hebben we jou hier niet gezien. Laatst gewijzigd door Boduo : 7 april 2020 om 18:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() "Te laat!"
"Te vroeg!" Och ja... |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ik zou hier foto’s en uitspraken kunnen plaatsen van begin maart van criticasters (aka diegenen die langs de kant staan te roepen).
![]() |
![]() |
#7 |
Minister-President
|
![]() Het gaat erom, dat op het moment dat op het moment de situatie nog geminimaliseerd werd en werd afgedaan als 'maar een griepje'; er wel een gehele website werd voorzien met informatie over 'dat griepje' ... Een website met een zelfde setup van ebola trouwens.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat heet vooruit zien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is fout gegaan als men in paniek modus een lockdown heeft beslist, en het is fout gegaan als men gewoon de bejaardenhuizen niet is gaan beschermen, en zich daartoe beperken.
Nadien zou men een toespraak kunnen gehouden hebben, dat men geen drastische dingen gaat doen om een piepkleine minderheid van de bevolking pogen te redden, als dat ambras oplevert voor de overgrote meerderheid, een fundamenteel democratisch principe in gedachten. Dat deze epidemie niet meer dan een paar procent van de bevolking zou doden, en dat het voor de meerderheid helemaal geen zware ziekte zou zijn. Dat we die overgrote meerderheid dus niet gaan lastigvallen voor de dood van die piepkleine minderheid. Maar dat er dus wel een hoop lijken zullen liggen binnen twee maanden, maar dat het nu eenmaal zo is. En dat zou het dan geweest zijn. Laatst gewijzigd door patrickve : 7 april 2020 om 19:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het zijn gewoon altijd de zelfden die bij elke crisis hetzelfde lied zingen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men had voor de verandering eens slim kunnen zijn, en niks doen. Idioten die niks doen, zijn altijd minder idioot, dan idioten die maatregelen nemen, door andere idioten na te doen. Men was er dan definitief vanaf geweest, van die epidemie, binnen een paar weken. Dat zou bergen goud waard zijn, als alle anderen met hun handen in hun haar zitten, en niet weten hoe ze hier voorbij moeten. Laatst gewijzigd door patrickve : 7 april 2020 om 19:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Minister-President
|
![]() Zover was ik ook ... Maar waarom een domeinnaam reserveren voor iets wat uiteindelijk 'maar een griepje' is, en waarbij diegene die waarschuwt voor de gevolgen ervan, door nota bene een minister van 'volksgezondheid' voor "dramaqueen" wordt versleten?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Terwijl dat, hoe sneller men dat doet, hoe sneller het achter de rug is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe formuleerde Eyskens het ooit? Overal in de wereld zou ik als minister mijn ontslag moeten aanbieden, maar niet in dit apenland. Zo ongeveer.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Weet je waarom? Omdat je IRL niet half de onnozelaar bent zoals je je hier voordoet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Informatie uit China was niet alarmerend Helaas, Covid bleek extreem besmettelijk en het is de eerste pandemie die we hier hebben sinds de Spaanse Griep.
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als iedereen zich opsluit, heb ik daar geen voordeel meer aan. Als ik mij opsluit, en de epidemie is snel voorbij, dan is dat veel voordeliger voor mij (en voor alle andere overlevers), dan aan zo een ding zonder einde moeten mee te doen. Voor alle overlevers is er geen enkel voordeel aan van dit laten te duren. Laatst gewijzigd door patrickve : 7 april 2020 om 19:27. |
|
![]() |
![]() |