![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dirk Lips (Zorggroep Curando): "Ik denk wel dat er mensen zijn overleden die nog in leven hadden kunnen zijn"
Is men te laat geweest om het Covid-19 de stempel: "levensgevaarlijk" te geven? Begrijpt u mij niet verkeerd want mijn respect gaat op huidig ogenblik uit naar al die mensen die in de medische sector/zorgsector en aanverwante werken en die er alles aan doen om het virus een kopje kleiner te maken en zorg te dragen voor die mensen die er door aangevallen zijn.
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 11 april 2020 om 06:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verbetert dat met de maatregelen die men nu neemt ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hadden meer mensen beslist om de zorg voor hun ouders zelf op te nemen, in de huiselijke kring, dan waren er ook nog veel meer in leven dan nu.
Je oudjes parkeren in een woonzorgcentrum is nogal een dure grap, als je het correct wil spelen. Maar dat laatste willen we niet. We zijn niet bereid om er "le juste prix" voor te betalen. Niet als individu, en niet als maatschappij. Het is eigenlijk zo duur, dat we het ons niet kunnen permitteren.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben van mening dat er veel mensen in de WZC's hadden kunnen gered worden enkel en alleen door het personeel verplicht mondmaskers te laten dragen en dit gedurende de volledige tijd dat ze op hun werk zijn. Dat wil zeggen: voor de het WZC binnenkomen en masker pas afzetten als ze buiten zijn.
Maar ja, een zekere expert viroloog heeft gezegd dat dat allemaal zinloos is en was en is bovendien te druk bezig met media optredens te geven dus laten we die mensen maar doodleuk doodgaan he. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Niet iedereen heeft de ruimte/accomodatie. Daarnaast, indien twee mensen gaan werken overdag, laat je echt niet graag een oudere (die net hulpbehoevend is) alleen thuis. Je vergeeft het jezelf nooit als je na het werk thuis komt en je vader/moeder op de grond ziet liggen ... Je kan uiteraard zeggen, dat het niet noodzakelijk zo hoeft te zijn, dat beiden gaan werken; dat dit een keuze is. Maar laat ons dan wel wezen. Ik wil hier niet cynisch over doen, maar in het mooiste geval, kan je (denk ik) hooguit 15 jaar zorg dragen voor je ouder(s) die je in huis neemt. Aldus, vanaf het moment dat ze afhankelijk worden tot het moment dat ze (zo gaat het nu eenmaal) komen te overlijden. Dan ben jij zelf misschien einde '50 of begin '60. Wat doe je dan nog? Werk zoeken? Succes dan zou ik zeggen. Verder, gezien de nefaste economische gevolgen van deze crisis, zullen meer gezinnen dan ooit, een tweede inkomen zeer goed kunnen gebruiken. Mij lijkt het in elk geval niet allemaal zo eenvoudig.
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Absoluut. Meestal houden die mensen dan hun kleinkinderen, wat "dodelijk" is in dit geval.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar haal je dat? Wat is de juiste prijs? Het verplicht kunstwerk (openbare gebouwen met VIPA subsidies) hoort dat ook bij de juiste prijs? Zijn we ook niet te ver gegaan in de overvloedige luxe in een WZC? Is de voedselveiligheid ook niet een tikkeltje te ver gegaan? Het gaat dan niet om de Foodkost, maar om alles er omheen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() Vreemd he, maar in de franstalige ouderlinge huizen is het even erg zo niet erger gesteld (leger ingezet op de ergste gevallen en vreemd genoeg ze zijn voor zover ik weet aan franstalige kant)... Hoe zou dat dan komen???
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Pssst. Met dienstwagens rondrijden, bekostigd door de bezuinigingen in de SZ, is stukken gemakkelijker.
Laatst gewijzigd door subocaj : 11 april 2020 om 12:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je kijkt naar de drakonische regels die men oplegt aan sommige bezigheden (ik denk natuurlijk aan het nucleaire, maar aan vanalles, overal waar regelneven honderden pagina's veiligheidsregels hebben voorzien voor alle mogelijke en onmogelijke ongelukken), dan is het toch wel HEEL HEEL eigenaardig dat die een simpel middel om een probleem van besmettelijke ziekten tegen te gaan bij mensen die daar gekend voor zijn, gevaar bij te lopen, niet opgenomen hebben in de basis regels van veiligheid he. Wij, als nucleaire installatie, moeten ongelofelijk dure werken doen om een tsunami te overleven van 8 meter hoog op 300 km van de kust (de Middellandse zee, he), omdat het wel eens zou kunnen zijn dat als ALLE dammen op een heel speciale wijze ontploffen in alle bergen op 100 km straal of zo, er wel eens een golf van 8 meter hoog zou kunnen langskomen. Daarvoor hebben wij waterdichte controlezalen moeten bijbouwen in de hoogte, met helicopters en zo, en verstevigingen van alle gebouwen. Terwijl dat onnozel is, want tegen dat die golf hier is langsgekomen en al 100 km heeft afgelegd, zullen er waarschijnlijk honderden duizenden doden zijn, verzopen, en heeft het beetje radioactiviteit dat er dan eventueel zou vrijkomen, niet het minste extra effect, natuurlijk. Maar goed, wij hebben dat moeten doen, dat heeft meer dan 30 miljoen gekost. Maar dat er wel eens een besmettelijke ziekte in bejaardentehuizen zou komen, en dat men daar een paar duizend euro voor moest voorzien in maskers en zo, dat is "teveel gevraagd" als voorzienigheid van het legertje regelneven ? Waar dienen die gasten voor ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik sluit die zeker niet uit, inderdaad. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
30 miljoen, de inkomsten van 1 dag. Waarom heb jij niemand verwittigd dat het corona virus er zou aankomen? Jouw Japanse collega's hebben er ook met de pet naar gegooid toen ze beslisten 4 kerncentrales te bouwen op een tsunami strand. Dus achteraf iemand verwijten is zeer gemakkelijk. |
|
![]() |
![]() |