![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We gaan het vlaggen hebben.
Sta er niet versteld van als ik al die zotten met hun koersfietsen hun eigen Ronde Van Vlaanderen zie rijden. Het schuim en het snot vliegt in het rond want zelfs in deze omstandigheden is presteren een must. En als gekken een uur aanschuiven voor een ijsje of een pakske friet.....we zijn echt goed bezig... Ze hebben ons in China verwittigd dat we er zo niet gingen komen. Frankrijk gaat ook nog verstrengen. Wou gisteren een rustige wandeling maken op mijn ééntje maar heb rechtsomkeer gemaakt......kon het niet meer aanzien. ![]() https://www.hln.be/nieuws/binnenland...drag~aaa8c182/ Laatst gewijzigd door fred vanhove : 12 april 2020 om 15:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja heb het ook gezien, Van Ranst beweert zelfs dat we op een Wuhan-style lockdown afstevenen indien we de maatregelen maar niet blijven respecteren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze zijn nu letterlijk en figuurlijk een gevaar voor anderen Geen ijsje meer ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 12 april 2020 om 15:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() (Btw ik respecteer ze, laat dat duidelijk wezen...)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Beginnen met fietsen verbieden. Dan hou je de vermenging beperkt.
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik begrijp het ook niet. Onze buren zijn rationele, verstandige mensen, en toch zijn ze met de (adolescente) kinderen vertrokken op bezoek naar hun ouders.
Waarom kan dat "paasfeestje" nu eens niet voor 1 keer geskipt worden ?
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu ik ga niet ontkennen, ik heb zo nu & dan zin om eens om een Happy meal ofzo te gaan, maar ik hou me in xD. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat rijmt nog ook. ![]()
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() En straks janken "oma is gestorven door corona, boehoe de schuld van de overheid..."
Twee weken eerder zaten ze samen aan het paasbuffet met de hele familie... |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het staat nu reeds op springen, precies een ver-van-m'n-bed-show voor sommigen ( ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Minister-President
|
![]() De maatregelen verstrengen is telaat.
Dit kan tot een tragedie leiden. Als je nu de sociale media bekijkt, liggen vele op loer om een ander aan te klagen. Dat zal dan nog erger worden, met mogelijke burenruzies, familieopstanden, generatieconflicten... en noem maar op. Men kan beter de coronacijfers eens beter uitrafelen, en kijken waar het grote gevaar zit. Een hele klas straffen omdat één iemand de regels niet nakomt. is een foute keuze. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stel nu dat we ons Wuhan stijl opsluiten. Uiteindelijk valt het aantal besmettingen terug naar 10 per dag. En dan ? Wat doen we dan ? Na uw "korte pijn" ? Niet vergeten dat zodra je dat weer opheft, alles terug van voren af aan herbegint he. Wat Belgie vrij goed doet, is "de curve plat stijken", dus vooral niet doen dalen. Dat was toch wat je wilde ? Als het waar is dat Belgie al aan 10% van de bevolking zit, is dit goed nieuws: men moet dit tempo gewoon nog 6 - 8 keer doen. Dus nog ongeveer 6 - 8 maanden, en de herd immunity is er. Als je nu Wuhan gaat, dan sta je binnen een maand of zo waar we stonden in februari (begin februari). Met nog altijd maar 15% van de bevolking of zo besmet. Dan krijg je gewoon een tweede piek twee maanden later, die het aantal besmetten naar 30-40% gaat brengen. Dan weer Wuhan style ? En dan weer twee maanden wachten op de volgende piek ? Uiteindelijk moet toch 60% - 80% van de bevolking ziek worden hoor. (ik schrijf nu 80% omdat R0 eerder 4 zou zijn dan 2.5 volgens de laatste gegevens...) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want uiteindelijk redden ze U ginder toch niet zo geweldig he. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En tja, "het volk" ziet de ernst er nu eenmaal niet van in.
Gemiddelde IQ ligt niet voor niets rond de 100. Voor veel zelfs er onder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |