Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Politieke uitspraken prins Filip
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Politieke uitspraken prins Filip Hier en enkel hier kunnen alle onderwerpen terecht i.v.m. de politieke uitspraken van prins Filip in het weekblad Story.

Discussietools
Oud 2 december 2004, 22:20   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard Filip veroordeelde het flamingantisme, niet het rechts-extremisme !!

Ik vind dat dit aspekt onvoldoende belicht werd, zowel in de pers als in dit forum.
Wie bijgevolg de politieke mening heeft dat de grenzen van het land waarin hij woont moeten veranderen, die krijgt met de taaie prins te maken.
Stel dat binnen 20 jaar het land van de prins dreigt opgeheven te worden om opgenomen te worden in Europa, gaat hij dan ook den taaie uithangen en dreigen dat we hem op zijn weg zullen vinden?

De Walen en zoveel anderen die tegen extreem-rechts zijn, juichen de prins toe, want "het past in hun kraam".
Maar is dit wel zo??

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 2 december 2004, 22:39   #2
Pieter de Coninck
Banneling

Pieter de Coninck's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak
De Walen en zoveel anderen die tegen extreem-rechts zijn, juichen de prins toe, want "het past in hun kraam".
Maar is dit wel zo??
Momenteel past het in hun kraam en juichen ze. En slimme Filip begrijpt niet dat ze hem laten vallen wanneer het hen uitkomt. Zie destijds zijn grootvader Leopold 3.
Pieter de Coninck is offline  
Oud 3 december 2004, 12:27   #3
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Voila en ik heb het ook al gezegd : hij zegt dat MENSEN DIE HET LAND WILLEN KAPOTMAKEN, hem op zijn weg zullen vinden.

Welnu ik ben gene politieker of zo, maar wel ne mens die het land wil kapotmaken.
Dus hij bedreigt mij rechtstreeks als Vlaams nationalist.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  
Oud 3 december 2004, 13:36   #4
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

De mensen die het land aan het kapot maken zijn, daar had hij het beter over gehad, de knurft. Dat zijn geen Vlamingen, maar Walen. Door geen toegevingen te willen doen en de geldstroom.
jOOSt is offline  
Oud 3 december 2004, 13:38   #5
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Voila en ik heb het ook al gezegd : hij zegt dat MENSEN DIE HET LAND WILLEN KAPOTMAKEN, hem op zijn weg zullen vinden.

Welnu ik ben gene politieker of zo, maar wel ne mens die het land wil kapotmaken.
Kan jij wel de prins aan, Tegendradigaard?
jOOSt is offline  
Oud 3 december 2004, 16:58   #6
BELGIAN WARRIOR
Banneling

BELGIAN WARRIOR's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willem de Spreker
De mensen die het land aan het kapot maken zijn, daar had hij het beter over gehad, de knurft. Dat zijn geen Vlamingen, maar Walen. Door geen toegevingen te willen doen en de geldstroom.
Heeft hij dan enkel Vlaams-nationalisten aangevallen? Dat moet u toch eens toelichten.
BELGIAN WARRIOR is offline  
Oud 3 december 2004, 17:12   #7
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Over wie had hij het dan wel, die verlichte geest?
jOOSt is offline  
Oud 3 december 2004, 17:22   #8
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Als separatisme onder "schending van het grondgebied" valt, wat dan met confederalisme en federalisme?
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 3 december 2004, 17:43   #9
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
en me dunkt dat hij op dat vlak wel vrij zijn mening mag uiten, daar de grondwet de koning de taak geeft het grondgebied ongeschonden te bewaren
Oud 3 december 2004, 17:48   #10
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Ik vind dat dit aspekt onvoldoende belicht werd, zowel in de pers als in dit forum.
Wie bijgevolg de politieke mening heeft dat de grenzen van het land waarin hij woont moeten veranderen, die krijgt met de taaie prins te maken.
Stel dat binnen 20 jaar het land van de prins dreigt opgeheven te worden om opgenomen te worden in Europa, gaat hij dan ook den taaie uithangen en dreigen dat we hem op zijn weg zullen vinden?

Maar is dit wel zo??
[SIZE=4]VIVE LE ROI, LE PS, LE MOUTOUEL, ET LE CHOMAGE... ET LE PROFITARIAT ! [/SIZE]
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
Oud 3 december 2004, 17:52   #11
djaap
Burger

djaap's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
[size=4]VIVE LE ROI, LE PS, LE MOUTOUEL, ET LE CHOMAGE... ET LE PROFITARIAT ! [/size]
en Limburg ??!

"de anderen zijn gevaarlijk"..... kom in 1933 terug!
Oud 3 december 2004, 17:56   #12
djaap
Burger

djaap's schermafbeelding

Standaard

flamingantisme = extremisme nu... Vlaanderen heeft al de culturele rechten dat de Vlamingen vroeger met gelijk wilden... een flamingant in 1900 had gelijk, maar nu heeft alleen een haatdragend gevoel.. proficiat..
Oud 3 december 2004, 17:59   #13
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djaap
flamingantisme = extremisme nu... Vlaanderen heeft al de culturele rechten dat de Vlamingen vroeger met gelijk wilden... een flamingant in 1900 had gelijk, maar nu heeft alleen een haatdragend gevoel.. proficiat..
Open eens uw ogen, petit belge!

Praktisch ALLE Vlaamse partijen willen meer Vlaamse autonomie: van confederalisme tot volledige onafhankelijkheid. Belgie is stervende.
Zeno! is offline  
Oud 3 december 2004, 18:27   #14
Gargamel
Banneling

Standaard

a la moutouelle,que la vie est belle
Gargamel is offline  
Oud 3 december 2004, 18:46   #15
Pieter de Coninck
Banneling

Standaard

Citaat:
en Limburg ??!

"de anderen zijn gevaarlijk"..... kom in 1933 terug!
Kan je eens uitleggen wat je bedoelt met "kom in 1933 terug"?
We zijn ondertussen 2004, hoe kan je dan terugkomen in 1933?
Oud 3 december 2004, 19:09   #16
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Maar is dit wel zo??
Er bestaan geen Vlaams internationalisten. Alleen Vlaams-oogkleppisten.

Dat terzijde.

Om op uw nietszeggende repliek te antwoorden: natuurlijk had Filip het over het flamingantisme. Heeft u stoppen in uw oren?
Oud 3 december 2004, 19:19   #17
djaap
Burger

djaap's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter de Coninck
zo slechte post zijn een mooie image van de haat tegen de Walen... waarom heeft hij niet gezegd dat we pedophile zijn ? haat=nazisme.
Oud 3 december 2004, 19:21   #18
djaap
Burger

djaap's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno!

Praktisch ALLE Vlaamse partijen willen meer Vlaamse autonomie: van confederalisme tot volledige onafhankelijkheid. Belgie is stervende.
ja, VB heeft kinderen overal in Vlaanderen gemaakt...

de gote meederheid van de Vlamingen willen Belgen blijven, niet hun politiekemannen... leve de democratie, leve de VB..
Oud 3 december 2004, 19:46   #19
BELGIAN WARRIOR
Banneling

BELGIAN WARRIOR's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno!

Jaja, ze zeggen al dertig jaar dat ze meer autonomie willen. Daarmee zitten ze overigens op één lijn met het VB (dat ze bestrijden!!!)
BELGIAN WARRIOR is offline  
Oud 3 december 2004, 20:05   #20
Pieter de Coninck
Banneling

Standaard

Oorspronkelijk bericht door Pieter de Coninck

Citaat:
zo slechte post zijn een mooie image van de haat tegen de Walen... waarom heeft hij niet gezegd dat we pedophile zijn ? haat=nazisme.
Zeg slimmeke, is dat een antwoord op mijn vraag?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be