Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 mei 2020, 08:42   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard Ruim 100 medewerkers Frans slachthuis besmet met corona

Ruim 100 medewerkers Frans slachthuis besmet met corona.

Zeker nog niet gedaan de strijd tegen het Corona virus.

p.s.

Frankrijk: 'Aan de Belgen zeggen we: wees welkom'

Ik ben van mening dat je toch nog even de regel: "Blijf in uw kot (eigen land) best blijft naleven en u niet te snel op een gevaarlijk pad gaat begeven.

Maar het is algemeen geweten dat de meeste mensen het beu zijn om in 'hun kot' te blijven en nu zelf als ware virussen zullen weten uit te breken en op pad gaan sommige gevarenzones zelfs gaan opzoeken.

Ik val in herhaling als ik schrijf: zolang er geen vaccin is dat het virus kan 'kalmeren' zal het een gevaar blijven en zullen wij mensen er moeten leren met leven.
Oud 21 mei 2020, 08:56   #2
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dit lijkt exact op wat er gebeurd is in de Amerikaanse vleesverwerkende industrie,met gigantische gevolgen voor de logistieke ketting....interessant....

Laatst gewijzigd door kelt : 21 mei 2020 om 08:56.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2020, 08:57   #3
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht

p.s.

Ik ben van mening dat je toch nog even de regel: "Blijf in uw kot (eigen land) best blijft naleven en u niet te snel op een gevaarlijk pad gaat begeven.

Maar het is algemeen geweten dat de meeste mensen het beu zijn om in 'hun kot' te blijven en nu zelf als ware virussen zullen weten uit te breken en op pad gaan sommige gevarenzones zelfs gaan opzoeken.

Ik val in herhaling als ik schrijf: zolang er geen vaccin is dat het virus kan 'kalmeren' zal het een gevaar blijven en zullen wij mensen er moeten leren met leven.
In dat slachthuis krijg je dus een zeer grote immuniteit.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2020, 09:06   #4
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Dit lijkt exact op wat er gebeurd is in de Amerikaanse vleesverwerkende industrie,met gigantische gevolgen voor de logistieke ketting....interessant....
Het speelt al een tijd in Nederland, maar wordt gezien als een onbelangrijke bijkomstigheid. Het betreft arbeidsmigranten in slechte huisvesting, die samengeperst in busjes naar het werk worden vervoerd. Het zijn vooral Roemenen. De slaven van "onze westerse samenleving". Weerloos arbeidsoverschot voor de hoogste bieder. Vervangbaar en bijna waardeloos.

https://nos.nl/artikel/2334580-vlees...controles.html
Piero is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2020, 09:12   #5
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht

p.s.

vanaf half juni weten we het: we mogen waarschijnlijk weer naar La Ville Lumière !
Boduo is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2020, 10:03   #6
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
vanaf half juni weten we het: we mogen waarschijnlijk weer naar La Ville Lumière !
Toen mijn Tante & Nonkel (<-NATO) zaliger er nog woonden in de lichtstad kwam ik daar wel graag.

Op huidig ogenblik is het niet echt het beste plan om even tot daar te gaan en niet alleen om het Covid-19.

Spijtig wel want ik wilde nog eens naar Euro-D gaan.

De teloorgang van de lichtstad?

Niet alleen Parijs want op huidig ogenblik stelde men terug een pak meer besmettingen vast in Duitsland.

Der untergang?
Oud 21 mei 2020, 16:58   #7
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Dat lijkt me meer wat fake-news vanwege de veganisten.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2020, 17:31   #8
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Oei, die droegen toch een mondmasker??
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2020, 19:51   #9
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Oei, die droegen toch een mondmasker??
Het is een merkwaardig verschijnsel. In verschillende slachthuizen werden ENORME besmettingen vastgesteld, en nochtans zijn het daar voedingswerkers die dus zelfs normaal in gewone omstandigheden maskers en zo dragen.

Dat zou eigenlijk grondig onderzocht moeten worden (dus zal dat niet gebeuren he) want er moeten daar condities aanwezig zijn die de verspreiding enorm bevordert.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2020, 20:32   #10
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het is een merkwaardig verschijnsel. In verschillende slachthuizen werden ENORME besmettingen vastgesteld, en nochtans zijn het daar voedingswerkers die dus zelfs normaal in gewone omstandigheden maskers en zo dragen.

Dat zou eigenlijk grondig onderzocht moeten worden (dus zal dat niet gebeuren he) want er moeten daar condities aanwezig zijn die de verspreiding enorm bevordert.
Ik vermoed dat het te maken heeft met slechte ventilatie en het feit dat ze het daar constant koel houden. Als het virus echt air borne is, dan hebben stoffen mondmaskers en afstand houden weinig zin he, naar dan zijn slachthuizen wel plaatsen waar dat virus optimaal kan circuleren.
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2020, 21:03   #11
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De vaststelling is dat er ruim 100 medewerkers besmet zijn. Er valt niets te onderzoeken. De basisregels werden niet opgevolgd, of er worden de verkeerde mondmaskers gedragen. De beste zijn niet de meest comfortabele. En gelet op de werkomstandigheden.
Maja. Als we vlees op ons bord willen, en alle dieren in slachthuizen moeten worden geslacht ....
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2020, 05:08   #12
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
De vaststelling is dat er ruim 100 medewerkers besmet zijn. Er valt niets te onderzoeken. De basisregels werden niet opgevolgd, of er worden de verkeerde mondmaskers gedragen.
Of die regels werken niet tegen de infectie daar. Dat is precies wat onderzocht moet worden: welke overdracht wijzen zijn bijzonder effectief waarbij maskers en zo niet helpen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 22 mei 2020 om 05:09.
Oud 22 mei 2020, 07:24   #13
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Of die regels werken niet tegen de infectie daar. Dat is precies wat onderzocht moet worden: welke overdracht wijzen zijn bijzonder effectief waarbij maskers en zo niet helpen.
Het is al vaak genoeg gepost dat de infectie niet in de slachthuizen gebeurt.
HEY GAAT OM ARBEIDSMIGRANTEN IN SLECHTE HUISVESTING DIE OPEENGEPAKT IN BUSJES NAAR HET WERK WORDEN GEBRACHT. Zie eerdere posts.
Piero is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2020, 07:50   #14
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
HEY GAAT OM ARBEIDSMIGRANTEN IN SLECHTE HUISVESTING DIE OPEENGEPAKT IN BUSJES NAAR HET WERK WORDEN GEBRACHT. Zie eerdere posts.
Een ouder artikel maar zolang geleden is het nog niet dat er weer zo iets in het nieuws kwam.

Franse slachthuizen gesloten wegens dierenmishandeling.

Niet alleen in Franse slachthuizen.
Oud 22 mei 2020, 09:47   #15
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan moeten ze migranten maar eerst laten testen hé, desnoods wekelijks.
Oud 22 mei 2020, 09:50   #16
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die regels moeten gewoonweg werken.
Maar ja, zoals ik elders lees omtrent huisvesting en zo, dan is de kans groot dat die werknemers al besmet zijn vooraleer ze het slachthuis binnen komen.
Oud 22 mei 2020, 09:53   #17
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is dan exact dezelfde reden waarom de Amerikaanse vleesversnijderij gedeeltelijk op zijn gat zit(en daar zijn er al doden geregistreerd)...exact dezelfde reden...

Laatst gewijzigd door kelt : 22 mei 2020 om 09:53.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2020, 11:40   #18
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ieder groeperinkske is nu aan het proberen om zijn dada te linken aan corona, om zo er in te lukken zijn dada op de agenda te plaatsen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2020, 11:54   #19
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Die regels moeten gewoonweg werken.

Citaat:
Maar ja, zoals ik elders lees omtrent huisvesting en zo, dan is de kans groot dat die werknemers al besmet zijn vooraleer ze het slachthuis binnen komen.
Grappig natuurlijk. Al die mensen die toevallig in een slachthuis werken, zijn besmet, er moeten woonwijken zijn waar enkel slachthuiswerkers wonen, en enkel zij wonen in zo een omstandigheden, maar het evidente gemene punt van al die mensen kan niet de bron van besmetting zijn.

Iedereen die deel uitmaakte van een koor is besmet, maar dat komt allemaal omdat die in appartementen met priemgetallen als huisnummer wonen zeker.

Komaan. Het gemeenschappelijke punt is hun werkplek he. De condities zijn daar anders, qua temperatuur, vochtigheid, en dergelijke meer. DAT is het interessante deel eraan. Maskers zouden misschien niet goed werken in zekere condities. Het virus geraakt misschien gemakkelijk erdoor of errond in sommige condities. Het zou interessant zijn om dat uit te vissen. Dat is trouwens onderzoek dat men van in 't begin had moeten doen: gegevens verzamelen over de besmettingswijzen.
Oud 22 mei 2020, 16:04   #20
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Komaan. Het gemeenschappelijke punt is hun werkplek he. De condities zijn daar anders, qua temperatuur, vochtigheid, en dergelijke meer. DAT is het interessante deel eraan. Maskers zouden misschien niet goed werken in zekere condities. Het virus geraakt misschien gemakkelijk erdoor of errond in sommige condities. Het zou interessant zijn om dat uit te vissen. Dat is trouwens onderzoek dat men van in 't begin had moeten doen: gegevens verzamelen over de besmettingswijzen.
Je kan gelijk hebben . Ik ben geen expert, en ik ken de huidige condities en werkomstandigheden in de slachthuizen niet.
Eten, en ook andere behoeftes, behoren tot de primaire behoeftes (Maslow). Naar mijn gevoel wordt de voedingsnijverheid minder goed gecontroleerd binnen de huidige context, wegens te belangrijk en ... primair.
Ik kan mij uiteraard vergissen.

Laatst gewijzigd door Rudy : 22 mei 2020 om 16:05.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be