![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Gouverneur
|
![]() Vanaf 08/06 mogen religieuze erediensten terug plaatshebben met een maximum van 100 personen, vanaf juli zelfs 200 personen. Dit staat in sterk contrast met de culturele acitviteiten waar het aantal in juni beperkt is tot 20 en in juli tot 50.
Ik denk dat we allemaal wel weten waar die hoge aantallen voor erediensten vandaan komen. Ik ken geen enkele kerk waar voor een normale wekelijkse erediensten meer dan 100 mensen komen opdagen. Het is duidelijk dat dit een cadeautje is dat richting moslims gegooid wordt. Volgens truitje Van Ranst waren zij toch zo braaf geweest tijdens de rammeltijd. Ik zie hier echter een discriminatie in. Ik ben atheïst en voor mij is het niet toegelaten om met dergelijke grote groepen samen te komen (of het moest in een heel groot café zijn). Ik speel in enkele muziekverenigingen mee. De laatste keer dat ik heb kunnen repeteren was op 12/03, bijna 3 maanden geleden. Gezien culturele activiteiten zonder publiek terug mogen starten zouden we terug kunnen repeteren. Wij hebben gelukkig een zeer grote ruimte ter beschikking waar mits herschikking de minimum afstand kan bewaard worden. Gezien onze groep tijdens zo'n repetitie typisch uit 30 ?* 40 muzikanten bestaat is dat nu nog niet mogelijk. Waarom een gunst maatregel voor erediensten? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() https://forum.politics.be/showthread.php?t=253080
Zwier het er gerust bij... Dat zijn inderdaad zo van die zaken. Religie die om één of andere reden een uitzondering vormt. En waarom? Ik hoor dan wel eens dat het een mens voldoening heeft. Een mens put daar kracht uit. En dat is uiteraard mooi, voor wie het schoentje past. Maar iemand anders (jij) haalt voldoening uit muziek. En daar past het schoentje niet, maar wringt het natuurlijk.
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Vreemd inderdaad.
Des te meer, dat heel wat uitbraken wereldwijd plaats vonden tijdens van die religiote bijeenkomsten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Gouverneur
|
![]() Dat klopt! Als je de vlogs van Maurice De Hond bekijkt dan stelt hij duidelijk dat tijdens het begin van de uitbraak een aantal kerken in de bible belt van Nederland zowat het hele dorp hebben besmet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
Banneling
|
![]() En in Duitsland na de versoepelingen van de maatregelen.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door dpg : 4 juni 2020 om 10:11. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En de voorwaarden waaraan een pasfoto moet voldoen.
Laatst gewijzigd door daiwa : 4 juni 2020 om 12:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een verbod op religie in het openbaar. Dat zou pas een goei zaak zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ook in Frankrijk is de Elzas zwaar getroffen vanuit een druk bijgewoonde evangelische bijeenkomst.
https://www.nd.nl/geloof/geloof/9582...angelische-meg
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als een ding blijkt uit de maatregelen is dat ze zo willekeurig als wat zijn. De enige rode draad die er in te vinden is dat die met het grootste bakkes, het hardste gezaag en de meest lobbykracht hun ding mogen doen en de rest niet.
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik wil best aannemen dat bijeenkomsten van mensen waar meer risico is om met meer individuele mensen in contact te komen (zoals een huwelijksfeest), strenger gereglementeerd wordt als bijeenkomsten met minder dergelijk risico.
Maar hier meen ik inderdaad toch een discriminatie waar te nemen. Ik hoop dat de een of de andere atheïstische organisatie wat van haren tak gaat maken.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Lap ! Het spek aan hun kloten !!
Ze hebben aan dezelfde pijp zitten lurken. titel: Corona-uitbraak na Suikerfeest in Duitsland: massatest onder flatbewoners https://www.hln.be/nieuws/buitenland...ners~ababfeca/ Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |