Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 juni 2020, 09:33   #1
araneus
Gouverneur

Standaard gunstmaatregelen voor religieuze erediensten

Vanaf 08/06 mogen religieuze erediensten terug plaatshebben met een maximum van 100 personen, vanaf juli zelfs 200 personen. Dit staat in sterk contrast met de culturele acitviteiten waar het aantal in juni beperkt is tot 20 en in juli tot 50.
Ik denk dat we allemaal wel weten waar die hoge aantallen voor erediensten vandaan komen. Ik ken geen enkele kerk waar voor een normale wekelijkse erediensten meer dan 100 mensen komen opdagen. Het is duidelijk dat dit een cadeautje is dat richting moslims gegooid wordt. Volgens truitje Van Ranst waren zij toch zo braaf geweest tijdens de rammeltijd.

Ik zie hier echter een discriminatie in. Ik ben atheïst en voor mij is het niet toegelaten om met dergelijke grote groepen samen te komen (of het moest in een heel groot café zijn).

Ik speel in enkele muziekverenigingen mee. De laatste keer dat ik heb kunnen repeteren was op 12/03, bijna 3 maanden geleden. Gezien culturele activiteiten zonder publiek terug mogen starten zouden we terug kunnen repeteren. Wij hebben gelukkig een zeer grote ruimte ter beschikking waar mits herschikking de minimum afstand kan bewaard worden. Gezien onze groep tijdens zo'n repetitie typisch uit 30 ?* 40 muzikanten bestaat is dat nu nog niet mogelijk.

Waarom een gunst maatregel voor erediensten?
araneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2020, 09:37   #2
Travis Bickle
Minister-President

Travis Bickle's schermafbeelding

Standaard

https://forum.politics.be/showthread.php?t=253080

Zwier het er gerust bij...

Dat zijn inderdaad zo van die zaken. Religie die om één of andere reden een uitzondering vormt. En waarom?

Ik hoor dan wel eens dat het een mens voldoening heeft. Een mens put daar kracht uit. En dat is uiteraard mooi, voor wie het schoentje past. Maar iemand anders (jij) haalt voldoening uit muziek. En daar past het schoentje niet, maar wringt het natuurlijk.

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2020, 10:00   #3
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Vreemd inderdaad.

Des te meer, dat heel wat uitbraken wereldwijd plaats vonden tijdens van die religiote bijeenkomsten.
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2020, 10:06   #4
araneus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Vreemd inderdaad.

Des te meer, dat heel wat uitbraken wereldwijd plaats vonden tijdens van die religiote bijeenkomsten.
Dat klopt! Als je de vlogs van Maurice De Hond bekijkt dan stelt hij duidelijk dat tijdens het begin van de uitbraak een aantal kerken in de bible belt van Nederland zowat het hele dorp hebben besmet.
araneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2020, 10:10   #5
dpg
Banneling

Standaard

En in Duitsland na de versoepelingen van de maatregelen.

Citaat:
Nach den Lockerungen haben sich mehrere Menschen nach einem Restaurant- und Kirchenbesuch mit dem Coronavirus infiziert.
Citaat:
Die Zahl der Corona-Infizierten in Zusammenhang mit einem Gottesdienst in einer Frankfurter Baptisten-Kirche ist noch weiter gestiegen. Nach aktuellen Erkenntnissen haben sich über 100 Menschen aus dem Rhein-Main-Gebiet und der Wetterau angesteckt.
Citaat:
Minister Klose betonte: "Diese Situation zeigt, wie wichtig es ist, dass wir alle - gerade während der Lockerungen, die jetzt wieder möglich gemacht werden - wachsam bleiben und nicht leichtsinnig werden." Denn: "Das Virus ist weiterhin da und will sich verbreiten."

Laatst gewijzigd door dpg : 4 juni 2020 om 10:11.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2020, 10:16   #6
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door araneus Bekijk bericht
Vanaf 08/06 mogen religieuze erediensten terug plaatshebben met een maximum van 100 personen, vanaf juli zelfs 200 personen. Dit staat in sterk contrast met de culturele acitviteiten waar het aantal in juni beperkt is tot 20 en in juli tot 50.
Ik denk dat we allemaal wel weten waar die hoge aantallen voor erediensten vandaan komen. Ik ken geen enkele kerk waar voor een normale wekelijkse erediensten meer dan 100 mensen komen opdagen. Het is duidelijk dat dit een cadeautje is dat richting moslims gegooid wordt. Volgens truitje Van Ranst waren zij toch zo braaf geweest tijdens de rammeltijd.

Ik zie hier echter een discriminatie in. Ik ben atheïst en voor mij is het niet toegelaten om met dergelijke grote groepen samen te komen (of het moest in een heel groot café zijn).

Ik speel in enkele muziekverenigingen mee. De laatste keer dat ik heb kunnen repeteren was op 12/03, bijna 3 maanden geleden. Gezien culturele activiteiten zonder publiek terug mogen starten zouden we terug kunnen repeteren. Wij hebben gelukkig een zeer grote ruimte ter beschikking waar mits herschikking de minimum afstand kan bewaard worden. Gezien onze groep tijdens zo'n repetitie typisch uit 30 ?* 40 muzikanten bestaat is dat nu nog niet mogelijk.

Alles mag, zolang het een protest voor Floyd is. Plak dus wat BLM posters aan de muur en je mag repeteren met zoveel je wil.
Oud 4 juni 2020, 12:07   #7
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
Dat zijn inderdaad zo van die zaken. Religie die om één of andere reden een uitzondering vormt. En waarom?
Misschien zoals destijds de uitzondering op onverdoofd slachten.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2020, 12:17   #8
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Misschien zoals destijds de uitzondering op onverdoofd slachten.
En de voorwaarden waaraan een pasfoto moet voldoen.

Laatst gewijzigd door daiwa : 4 juni 2020 om 12:17.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2020, 13:48   #9
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Een verbod op religie in het openbaar. Dat zou pas een goei zaak zijn.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2020, 13:59   #10
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Ook in Frankrijk is de Elzas zwaar getroffen vanuit een druk bijgewoonde evangelische bijeenkomst.

https://www.nd.nl/geloof/geloof/9582...angelische-meg
Oud 4 juni 2020, 14:06   #11
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Als een ding blijkt uit de maatregelen is dat ze zo willekeurig als wat zijn. De enige rode draad die er in te vinden is dat die met het grootste bakkes, het hardste gezaag en de meest lobbykracht hun ding mogen doen en de rest niet.
Oud 4 juni 2020, 16:02   #12
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Een verbod op religie in het openbaar. Dat zou pas een goei zaak zijn.
Niet mee eens. Daarom ben ik te vrijzinnig.
Als niemand opdringerig is zou dat geen probleem mogen zijn.
Oud 4 juni 2020, 16:03   #13
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
En de voorwaarden waaraan een pasfoto moet voldoen.
Die bestaan nog steeds.
Oud 4 juni 2020, 16:58   #14
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Die bestaan nog steeds.
Aangepast aan de islam.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2020, 18:25   #15
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Aangepast aan de islam.
Hoogstens aangepast aan de geloofsgemeenschappen.
Oud 5 juni 2020, 00:50   #16
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door araneus Bekijk bericht

Loof de heer , en ....

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2020, 06:26   #17
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
Ik vind het raar dat ze er de voorwaarde niet bij plakken, om te bidden tegen corona. Dat zou toch het minste van de zaken zijn he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2020, 08:13   #18
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik wil best aannemen dat bijeenkomsten van mensen waar meer risico is om met meer individuele mensen in contact te komen (zoals een huwelijksfeest), strenger gereglementeerd wordt als bijeenkomsten met minder dergelijk risico.

Maar hier meen ik inderdaad toch een discriminatie waar te nemen.

Ik hoop dat de een of de andere atheïstische organisatie wat van haren tak gaat maken.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2020, 08:17   #19
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik hoop dat de een of de andere atheïstische organisatie wat van haren tak gaat maken.
Waarom ? Hoe meer religioten dood gaan aan corona, hoe beter he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2020, 12:01   #20
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Lap ! Het spek aan hun kloten !!
Ze hebben aan dezelfde pijp zitten lurken.

titel: Corona-uitbraak na Suikerfeest in Duitsland: massatest onder flatbewoners
https://www.hln.be/nieuws/buitenland...ners~ababfeca/

Citaat:
Zo’n 700 bewoners van een flat in het Duitse Göttingen worden vanaf vandaag getest op besmetting met het coronavirus. Dit vanwege een Covid-19-uitbraak na de viering van het einde van de ramadan door enkele families die in het gebouw wonen. Er zijn al ruim 100 besmettingsgevallen vastgesteld en ruim 200 personen zitten in quarantaine.

Om verdere verspreiding van het virus tegen te gaan, is het openbare leven flink ingeperkt. Zo zijn alle scholen in de stad en daarnaast ook enkele scholen en crèches in het arrondissement gesloten en mag er twee weken niet getraind of gespeeld worden bij sportverenigingen. Dit omdat veel personen die mogelijk in contact zijn geweest met besmette mensen daar actief zijn, aldus het stadsbestuur.
Lees ook
Duitsland wil vanaf 15 juni negatief reisadvies voor 31 landen opheffen, waaronder ook België

De meeste besmette personen - de teller stond gisteravond op 120, onder wie 49 kinderen - wonen in het flatgebouw. Daar is een mobiel testcentrum ingericht waar bewoners sinds vanmorgen worden getest op het virus. “Meerdere grote families liggen aan de basis van deze situatie”, verklaarde burgemeester Rolf-Georg Köhler (SPD) dinsdagavond tegenover de Noord-Duitse publieke omroep NDR.
ADVERTENTIE
Ads by Teads
Waterpijp

De betrokkenen schonden volgens hem de hygiënevoorschriften en afstandsregel van 1,5 meter tijdens privévieringen van het Suikerfeest op 23 en 24 mei. Een shishabar in de stad speelde naar zijn zeggen ook een “niet-onbelangrijke rol”. Meerdere personen zouden er waterpijp gerookt hebben met hetzelfde mondstuk.

Het is nog onduidelijk of de schendingen van de coronaregels een staartje krijgen. De autoriteiten in Göttingen (een stad met ruimt 120.00 inwoners in de noordwestelijke deelstaat Nedersaksen) concentreren zich voorlopig op het opsporen van de besmettingsketen. “Zodra ze wat meer speelruimte hebben, zullen ze beslissen tegen wie een administratieve procedure wegens overtreding van de regels wordt opgestart en wie strafrechtelijk vervolgd zal worden’’, verklaarde een woordvoerder van het parket.

De vastgoedbeheerder van het flatgebouw is gevraagd een ??hygiëneconcept op te stellen voor het pand en dat zo snel mogelijk voor te leggen aan het stadsbestuur.
In de parkeergarage van het flatgebouw is een mobiel testcentrum ingericht.
EPA In de parkeergarage van het flatgebouw is een mobiel testcentrum ingericht.
Andere virusuitbraken

De corona-uitbraak in Göttingen is niet de eerste in de deelstaat Nedersaksen. Half mei gebeurde dat in de omgeving van Leer, nabij de Nederlandse grens, waar een heropeningsavond van een restaurant de oorzaak zou zijn geweest. Minstens 34 personen raakten besmet, 281 gingen thuis in quarantaine. In Bremerhaven raakten minstens elf personen, onder wie twee kinderen, besmet na een Suikerfeestviering. Bij de protestantse pinkstergemeente in dezelfde stad kregen 29 leden het virus na privéontmoetingen. Nog eens 29 anderen uit Cuxhaven raakten eveneens besmet.

Bremerhaven overschreed gisteren de kritische bovengrens van 50 nieuwe infecties per 100.000 inwoners. Dat betekent dat eerdere versoepelingen van de coronaregels weer moeten worden ingetrokken.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be