![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ja dat zeiden ze in de maand maart ook al. Volgens mij weet de man wel beter maar t'ja je kan de mensen toch niet helemaal de depressiviteit injagen.
Nog niet zo lang geleden beweerde hij trouwens dat we nooit meer zullen terugkeren naar ons leven van weleer. https://www.hln.be/nieuws/binnenland...bben~a1b1aa7c/ |
|
|
|
|
|
#2 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Uiteindelijk zijn de virologen en politici nog zo zot niet Laatst gewijzigd door fred vanhove : 3 augustus 2020 om 17:06. |
|
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het punt is juist exact dat: "regeltjes" zijn uit den boze, want dat zijn onnozelaars die die bedenken. Maar zelf voorzichtig zijn naargelang de omstandigheden is uiteraard wat elk normaal mens doet, en hij zal zelf wel bepalen wat "voorzichtig" is en welke fun dat kost. Ik vond het de moeite niet waard om te riskeren een oude persoon van mijn familie te besmetten om eens gaan te plenzen in een zwembad met 1199 andere onnozelaars. Dat was mijn eigen keuze, ik denk dat dat een wijze afweging was. Ik heb wel geen regelneef nodig om mij dat op te leggen. Was ik daar niet met mijn schoonma, dan was ik misschien gaan plenzen he. Als ik ging winkelen tijdens de lockdown, toen maskers dragen gevaarlijk was, zette ik er toch een op, en nu nog altijd. Aangezien het dus eerst "gevaarlijk" was volgens de mafkezen van dienst, en nu "gedwongen", verandert niks aan mijn oordeel he. Mijn hoop was toen natuurlijk dat er zodanig veel anderen ziek zouden worden dat de epidemie grotendeels voorbij zou zijn. Daar is trouwens veel kans toe. Maar zeker zullen we het pas in november weten. Uiteraard is het zo dat als ik met weinig moeite kan zorgen dat de anderen ziek worden, en ik niet, ik dat verkies. Zoveel is duidelijk. Ik wil dus dat de anderen zo rap mogelijk zo veel mogelijk ziek worden. Maar ik ga mijn leven niet verzuren (in zoverre dat de zotten dat toelaten). Op onze dienst waar ik normaal gezien verplicht ben om een masker te dragen doe ik dat niet, net zoals niemand anders. Omdat dat anders de pret bederft. Maar we blijven wel op enige afstand en geven uiteraard geen hand meer. Het is altijd een afwegen van moeite doen en veiligheid. Je wil veiligheid enkel als het niet teveel moeite kost, want zoveel is die veiligheid ook niet waard. Maar dat kan jij waarschijnlijk niet begrijpen. Ik doe die dingen die "veilig" zijn en helpen, als dat niet veel moeite of plezier kost. Ik doe die niet als dat teveel gevraagd is. Lijkt mij evident. Laatst gewijzigd door patrickve : 3 augustus 2020 om 17:55. |
|
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Als je zegt "ik ben niet akkoord met het uitroeien van een heel volk" dan ben je antisemiet. Als je zegt "ik ben niet akkoord met tereuraanslagen in Europa" dan ben je een racist. Als je slechts met 1 van beide stellingen akkoord bent, ben je hypocriet. |
|
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De Farma reuzen weten dat al lang natuurlijk maar incasseren nu miljarden om naar iets te zoeken waarvan ze eigenlijk nog niet weten wat het in feite is. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 4 augustus 2020 om 11:16. |
|
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Heel mijn leven gehoord dat "angst een slechte raadgever is" en dat je je leven niet mag laten beheersen door angst. En nu wordt het langs alle kanten gepromoot. Weerstand bevorderd de immuniteit tegen virussen. Hoe bouw je dit op: - Genoeg buitenkomen, frisse lucht - Gezonde gevarieerde voeding - Veel bewegen Met de huidige maatregelen: - Mensen pakken de auto want dan moeten ze geen vod voor hun smoel dragen - Ze laten eten (junk food) leveren want ze mijden de drukke winkels - Ze sporten niet meer want op elke hoek van't straat wordt ge doodgebliksemd door een met smetvrees geïnfecteerde azijnzuiper
Als je zegt "ik ben niet akkoord met het uitroeien van een heel volk" dan ben je antisemiet. Als je zegt "ik ben niet akkoord met tereuraanslagen in Europa" dan ben je een racist. Als je slechts met 1 van beide stellingen akkoord bent, ben je hypocriet. |
|
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Het rare is wel dat ik MINDER moet niezen dan anders door allergie. Je zou toch denken dat 'binnen zitten' op allergieën geen effect heeft. Raar. Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 4 augustus 2020 om 13:04. |
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Goed nieuws??? (<- door Sarcasmus)
Nieuwe mutatie van coronavirus is 10 keer zo besmettelijk, maar niet dodelijker.
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
|
|
|
|
#12 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het is die die wij gehad hebben grotendeels. Het zijn de Aziaten die het minder besmettelijke virus grotendeels gehad hebben. Tegenwoordig is deze variant bijna overal dominant. https://d614g.com/ Is al maanden en maanden gekend. Dus geen nood, dat is het virus dat hier in Europa rond ging. |
|
|
|
|
|
|
#13 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het zou een groot succes zijn mocht er een corona vaccin komen dat zo goed werkt als het griep vaccin. Veel beter moet je niet echt hopen. Dus nee, dat vaccin gaat corona niet "stoppen" gewoon een beetje verminderen. Het volstaat van op te houden met de Grote Gekte en alles wordt terug normaal. Ja, we gaan geregeld wat corona krijgen. En met of zonder Grote Gekte hoor. Laatst gewijzigd door patrickve : 4 augustus 2020 om 16:45. |
|
|
|
|
|
|
#14 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#15 | |
|
Partijlid
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door groteAntwerpseGust : 4 augustus 2020 om 16:55. |
|
|
|
|
|
|
#16 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Niemand valt graag te pletter. Toch zijn er mensen die aan valschermspringen doen. Niemand rijdt graag tegen een boom. Toch zijn er mensen die een auto nemen. Niemand verdrinkt graag in het midden van de Atlantische oceaan. Toch zijn er mensen die een schip nemen. Je moet de prijs van ziek te worden afwegen tegen de prijs om dingen niet te doen, en de kans dat dat U helpt om niet ziek te worden. Corona is niet anders. Ik wil ook geen corona opdoen. Als ik, all else equal, kan kiezen tussen corona opdoen en niet, heb ik liever van niet. Ik denk niet dat er veel idioten zijn die dat anders zien. Maar als men mij zegt dat ik hierdoor sommige plezante dingen niet meer kan doen, dan zal ik wel willen afwegen hoeveel plezier ik moet opofferen. Een beetje wil ik wel, meer is teveel gevraagd. Dan heb ik liever dat plezier, en eventueel corona. Ik heb liever ook geen kanker. Toch heb ik 15% kans of meer om er een te krijgen. Gij ook. Ik vind sterven van kanker erger dan sterven van corona. Toch is de kans voor dat laatste stukken kleiner dan voor dat eerste. Ik begrijp de Grote Gekte niet. We staan voor keuzes waar we al eeuwen voor staan. Plots is dat een probleem, en schiet men in een kramp. De "grootste sanitaire crisis van de eeuw" heeft tot nu toe evenveel doden gemaakt in de wereld dan een normaal griepseizoen. In rijke landen wel meer. In arme landen niet. Het is nog niet gedaan, dat wel. Maar men is waanzinnig om dit "de grootste sanitaire ramp van de eeuw" te noemen, en dingen te doen die de maatschappij op een ongeziene wijze naar de vaantjes helpen. Alsof we zo al niet genoeg problemen hadden. Laatst gewijzigd door patrickve : 4 augustus 2020 om 17:02. |
|
|
|
|