![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het Longfonds deed onderzoek.
De helft van de respondenten geeft aan dat sporten er niet meer in zit ... ... mensen die thuis ziek waren en of nooit zijn getest. https://www.longfonds.nl/Peiling-sch...oronapatienten |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het onderwerp werd besproken door een longarts en een patiënt in de talkshow Beau op RTL4, gisteravond 12 juni. Zeer verontrustend. De patiënt, een vrouw was positief getest en enkele weken zwaar ziek geweest (zelf gefilmd). Geen koorts. Haar dochter was ook besmet en ziek met koorts. Ze hebben zich damen geïsoleerd. Een opname in een ziekenhuis durfden ze niet aan wegens verhalen over de toestanden daar.
Haar zoon was toevallig een aantal dagen bij zijn vader. Hij is nog niet terug naar huis. Algemene klachten: geen belangstelling van de huisarts, geen vergoeding van de verzekering voor fysiotherapie want het syndroom is geen erkende ziekte. Op facebook is er een groep lotgenoten. De aanhoudende klachten, wisselend in hevigheid (bij deze patiënt), zijn vermoeidheid, hoofdpijn en een gevoel alsof er een olifant op je borst zit (eerder hoorde ik dat omschreven met 'alsof je borst in brand sraat'). |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mja........... Maskers blijven dragen dus...... & handen wassen natuurlijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Parlementslid
|
![]() Wel gisterenavond met zessen op restaurant geweest. Natuurlijk op voorhand gereserveerd. Het zat er stampvol. En het personeel droeg wel mondmaskers maar verder was het business as usual. Ook de rokers gingen braaf buiten onder een overdekte plaats staan. Lekker gezellig bij elkaar een sigaret roken
![]() Mijn conclusie : geen enkele maar dan ook geen enkele klant heb ik ooit met een mondmasker gezien. Er stond welgeteld 1 klein potje handgel aan de ingang van het restaurant. Dat volgens mij daar werkloos stond stof te vergaren. De tafels stonden iets verder van elkaar dan vroeger maar verder was er weinig veranderd. Het enige wat er veranderd is dat personeel een mondmasker draagt. Nog een maand en alles is zoals voor COVID-19, zonder uitzondering! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Parlementslid
|
![]() Waar een mondmasker niet verplicht is draagt niemand nog een mondmasker. Hetzelfde met handgel gebruiken. Ik was donderdag in een Aveve winkel. Je moest daar je karretje zelf ontsmetten. Niemand maar dan ook niemand deed dit. Er hing een automatische dispenser aan de ingang. Niemand stak daar even zijn handen onder. Mensen zijn Covid-19 al bijna vergeten. Nu spreken ze constant over de zwarten die rellen veroorzaken. Over de plunderingen en vandalisme bij de betoging in Brussel. Over hoe de allochtonen België kapot aan het maken zijn. En ik ben er zeker van als ik sebiet naar de krantenwinkel ga dat racisme het gespreksonderwerp zal zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het opleggen en verbieden heeft het gevolg dat de eigen reden vervangen wordt door die dwang. Als die dwang opgeheven wordt, is dat dan ervaren als het niet meer nodig zijn, ook zonder eigen rede. Dat is helemaal anders als men vrij laat en raad geeft. Dan beslis je zelf, en hangt die beslissing niet af van een extern regeltje. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |