![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik had het al voorspeld. De hype van de fiets lijkt stilaan voorbij. Nog enkele dagen en de verkeersdrukte is weer als voorheen.
https://www.hln.be/nieuws/binnenland...iles~acf69c03/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Integendeel in dezelfde link verwijzen ze naar een link "Lees ook" waar de fiets nog meer gebruikt gaat worden om te pendelen, grote verliezer is openbaar vervoer... Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 8 juni 2020 om 17:31. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uiteindelijk zal de e-bike zijn geleidelijke opmars verder zetten in het pendelverkeer....
Maar het openbaar vervoer heeft een "broadside "gekregen natuurlijk,het zal interessant zijn te zien hoe dat nog zal herstellen van het virusgedoe. Laatst gewijzigd door kelt : 8 juni 2020 om 17:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.autogids.be/autonieuws/m...op-de-weg.html Laatst gewijzigd door fred vanhove : 8 juni 2020 om 20:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan zullen we er wel moeten op hopen dat mensen in hun eigen buurt kunnen gaan werken. En net dat verwijt men de werknemers....dat ze zich amper willen verplaatsen om te gaan werken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus mensen die voorheen de trein namen om van Mechelen naar Brussel te pendelen gaan dat voortaan met de fiets doen ![]() Uiteraard neemt pendelen met de fiets toe. Als er nauwelijks fiets pendelaars zijn kunnen er alleen maar bijkomen....In bussel en Wallonië ging het van 1 % naar 2 % of iets in die zin dacht ik. En in Vlaanderen waren er in 2013 8 mensen die fietsten en nu 12. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 8 juni 2020 om 21:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De structurele files zullen wel nooit helemaal verdwijnen.
Wat had je gedacht, beste draadopstarter? Of en hoe het thuiswerken na corona-tijden een blijvertje gaat zijn, bijvoorbeeld in de vorm van minstens 1 of 2 dagen per week van thuis uit en de rest op kantoor, DAT is de vraag. Ok, een vraag kan ook zijn hoe het zit met de elektrische fietsen buiten het recreatieve. Ik denk dat dat beperkt zal zijn tot redelijk goed weer. Vb. is het iets moeilijker voor dames om bij slecht weer toch "aanvaardbaarder voor hun eigen opvattingen" er door te kunnen komen. Voor jonge mannen is dat simpeler.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben aan het wachten op mijn fietsje. Maar dat gaat geen auto uit het verkeer halen hoor.
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Akkoord ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als jij op je fietsje zit, kan jij niet in je auto zitten.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ik heb de indruk dat het toen eigenlijk meer regende als nu. https://www.frankdeboosere.be/vragen/vraag177.php Mensen die niet willen fietsen omdat het in ons land zo vaak regent, hebben ongelijk. Mijn eigen onderzoek was natuurlijk erg fragmentarisch: ik fiets minder vaak op zondag, en mijn heenritten zijn meestal in de ochtendspits en de terugritten in de avondspits. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |