Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 juli 2020, 20:24   #1
1000 miles
Burger

Standaard Alle triageposten in Antwerpen weer open

Bron: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/07...jging-coronab/

Alle triageposten in Antwerpen weer open omdat aantal besmettingen stijgt. Blijkbaar zijn ze van die aard dat dit nodig wordt geacht.

Als je dan hoort hoe lichtzinnig omgesprongen wordt met de maatregelen in de vakantie - en ontspanningsoorden (waaronder pretparken zoals Gardaland in Italie https://www.looopings.nl/weblog/1486...raktijken.html), dan is dit niet echt goed nieuws lijkt mij...

Ik hou mijn hart vast voor de komende weken....
1000 miles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2020, 05:42   #2
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1000 miles Bekijk bericht

Alle triageposten in Antwerpen weer open omdat aantal besmettingen stijgt. Blijkbaar zijn ze van die aard dat dit nodig wordt geacht.

Als je dan hoort hoe lichtzinnig omgesprongen wordt met de maatregelen in de vakantie - en ontspanningsoorden (waaronder pretparken zoals Gardaland in Italie https://www.looopings.nl/weblog/1486...raktijken.html), dan is dit niet echt goed nieuws lijkt mij...

U alleen niet denk ik ...

Zeker nu dat men bericht heeft dat er een vaccin in de maak zou zijn denken velen misschien, het is opgelost feesten maar.

Ik schreef in een ander draadje al: laten wij niet te vroeg victorie gaan kraaien.
Oud 21 juli 2020, 06:41   #3
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
U alleen niet denk ik ...

Zeker nu dat men bericht heeft dat er een vaccin in de maak zou zijn denken velen misschien, het is opgelost feesten maar.

Ik schreef in een ander draadje al: laten wij niet te vroeg victorie gaan kraaien.
Ik begrijp de mensen niet die nu op reis gaan.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2020, 08:06   #4
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
je hebt veel geld uitgegeven aan een reis, er is geen negatief reisadvies voor dat land zodat je je geld niet kunt terugkrijgen en als buitenlandse zaken groen licht geeft voor dat land/gebied?
...

maar het discours dat de politiek nu opentrekt is dat het blijkbaar de schuld vd burger is
de overheid faalt grandioos mar het is blijkbaar jouw en mijn schuld dat de cijfers stijgen

wat zijn de huidige maatregelen naast ontsmetten, afstand houden en handen wassen? hoe groot mag je bubbel zijn?
welke schuld treft werkende ouders als ze hun kind op kamp sturen omdat het mag? ok, 1 besmet kind op dat kamp en de kinderen worden naar huis gestuurd zodat ineens al de ouders van die kinderen mee in quarantaine moeten voor 2 weken.
da's efficiënt en goed beleid
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2020, 08:08   #5
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ik eigenlijk ook niet omdat op reis gaan een beetje klinkt als, het zelf gaan zoeken.

Dan spelen ze zelf maar een bubbel(bumper) spelletje thuis?

Laatst gewijzigd door Universalia : 21 juli 2020 om 08:13.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2020, 08:29   #6
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1000 miles Bekijk bericht

De paniek slaat weer toe. Het media-orkest speelt hardop mee. Op 13.04.2020 had men gemiddeld (7-daags) 1.453 bevestigde besmettingen per dag en werden enkel zij getest, die opgenomen werden. Het werkelijke besmettingscijfer kan ruim 3 x tot 5 x hoger geweest zijn of minimaal circa 4.500 gevallen betreffen. Nu test men iedereen en bedraagt het resultaat van 169 gevallen of 4 % van de top.

Enkel op 25.06.2020 bedroeg dit gemiddelde 67 gevallen en dat neemt men nu als basis om de mensen schrik aan te jagen en te spreken van een nieuwe onstuitbare golf.
169 gevallen gedeeld door 10 provincies en Brussel geeft 15 gevallen per provincie per dag en daarvoor gaat men triage-centra openen? Die gaan weer leeg staan zoals tijdens de piek in maart en april.
Oud 21 juli 2020, 08:38   #7
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ik eigenlijk ook niet omdat op reis gaan een beetje klinkt als, het zelf gaan zoeken.

Dan spelen ze zelf maar een bubbel(bumper) spelletje thuis?
...
Maar waarom? Als men op reis gaat naar een land waar er minder cases zijn als in België ?
Bovendien : wij hebben een wereldrecord in dooien, remember.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be