![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Europees Commissaris
|
![]() In de 'tweede golf' valt het op dat er veel minder ziekenhuisopnamen zijn, in vergelijking met het aantal besmettingen. Keer op keer wordt daarbij verwezen naar de vaststelling dat deze zomer veel meer jongeren positief testen, terwijl het in het voorjaar vooral ouderen betrof. En ja, we weten dat het virus veel erger toeslaat bij ouderen.
Maar hoe verklaar je dit geval dan: Citaat:
Hoe is dat te verklaren? Reageren de tests op een ander, veel minder gevaarlijk virus? Of is sars-cov-2 gemuteerd naar een minder agressieve variant? Of kunnen jullie een andere verklaring verzinnen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Indien het om een gemuteerd virus zou gaan, zou ik verwachten dat men dat al gemerkt zou hebben in de sequenties die men geregeld neemt... tenminste, als men dat nog doet ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het kan ook zijn dat ze in januari al een eerste golf gehad hebben die ze toen als griep zagen.
Het is ook een bekend fenomeen dat een lichte besmetting het immuunsysteem aansterkt en dat virussen evolutionair meer besmettelijk worden maar minder dodelijk. Ik denk dat we daar nu inderdaad zitten maar er gaan nog steeds verschillende versies in omloop zijn. Ik zou zeggen, allen daarheen om een mémé te knuffelen, ze hebben de goeie versie vast. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja en nee. Blijkbaar heeft men bij andere ziektes zoals griep vastgsteld dat er een correlatie is tussen initiele infectie dosis, en de graviteit van de ziekte. En er was inderdaad speculatie dat de waargenomen stijging van de fractie asymptomatische besmetten misschien zou komen door maskerdracht. Maar inderdaad, het is speculatief, net zoals de speculatie dat maskers iets uithalen trouwens.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het CDC heeft toch enigszins verrassend aan hun cijfers toegevoegd dat slecht 6% van de sterfgevallen enkel te wijden zijn aan het covid virus. Comorbidities Table 3 shows the types of health conditions and contributing causes mentioned in conjunction with deaths involving coronavirus disease 2019 (COVID-19). For 6% of the deaths, COVID-19 was the only cause mentioned. For deaths with conditions or causes in addition to COVID-19, on average, there were 2.6 additional conditions or causes per death. The number of deaths with each condition or cause is shown for all deaths and by age groups. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Neen maar effen ernstig. Ik vraag me dat ook allemaal af.....We zitten deze maand maand aan 500 X 30 dat is ongeveer 15.000 besmetten ? In welke ziekenhuizen liggen die allemaal te sterven ? Een vriend van me zei me nog vanmorgen ....ik ga werken en mijn vrouw ook....en we komen veel buiten en overal....Ik heb eigenlijk de laatste 5 maanden niemand zwaar horen hoesten ? Want dat is toch uiteindelijk het eerste symptoom ? Een zware diepe hoest met koorts ? Laatst gewijzigd door fred vanhove : 30 augustus 2020 om 20:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Minister
|
![]() Dat is trouwens het WZC waar Jo Leemans verblijft, de Vlaamse Doris Day
![]() Ik snap de getallen niet zo goed: Testronde 1: 30 bewoners + 8 personeelsleden positief Testronde 2: 21 + 9 Op dat moment 5 van de 58 in het ziekenhuis -> welke 58? Testronde 3: 5 + 2 Op dat moment 6 van de 57 in het ziekenhuis |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Minister
|
![]() ![]() Sir Humphrey: "You said reduce the figures, so we reduced the figures" Laatst gewijzigd door discuz : 30 augustus 2020 om 20:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Europees Commissaris
|
![]() Als zelfs een doctor in de virologie nog geen wiskunde kent, kun je toch niet verwachten dat een a2 zorgkundige kan rekenen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||